H Ηλεκτρονική Υπηρεσία Μίας Στάσης (e-ΥΜΣ) λειτουργεί εδώ και 22 ημερολογιακές ημέρες. Και όχι μόνο λειτουργεί, αλλά φέρνει ήδη αποτελέσματα.

Εξήντα πέντε εταιρείες έχουν ήδη συσταθεί στο σύντομο αυτό χρονικό διάστημα, ενώ πέραν πάσης προσδοκίας είναι και ο απαιτούμενος χρόνος των εταιρειών που επέλεξαν την ψηφιακή “οδό”. Υπήρξε περίπτωση εταιρείας που ιδρύθηκε σε δεκαοκτώ λεπτά (!), με το 56% των περιπτώσεων να ολοκληρώνεται σε χρόνο κάτω των δύο ωρών, ενώ το 90% ολοκληρώθηκε μέσα σε μία ημέρα.

Η συντριπτική πλειοψηφία των ιδρυθεισών εταιρειών είναι στην Αττική (41), ενώ οι υπόλοιπες κατανέμονται σε όλη την Επικράτεια, όπως έλεγαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πηγές του Υπουργείου Οικονομίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εταιρείες που συγκροτήθηκαν, αφορούν μεγάλη γκάμα τομέων της οικονομίας, προηγούνται πάντως οι εταιρείες για κατασκευαστικές εργασίες (3) και έπονται εταιρείες, μεταξύ άλλων, για: αγοραπωλησία ιδιόκτητων ακινήτων, έκδοση εντύπων, εκμίσθωση ακινήτων, λογιστικές υπηρεσίες, υπηρεσίες ασφαλιστικού συμβούλου, διαφημιστικά γραφεία, διαχείριση ακίνητης περιουσίας, ταξιδιωτικά πρακτορεία, παροχή επιχειρηματικών συμβουλών, ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, παραγωγή ελαιολάδου, κατασκευή γραμμών μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, κατασκευή φωτεινών πινακίδων, είδη διακόσμησης εσωτερικών χώρων, υπερπόντια αλιεία ψαριών, δημιουργία ιστοσελίδων στο διαδίκτυο, διεξαγωγή σεμιναρίων για επιμόρφωση στελεχών επιχειρήσεων, υπηρεσίες ενοικίασης-μίσθωσης αυτοκινήτων, επισκευή αυτοκινήτων, οίκους ευγηρίας, παροχή γευμάτων, καφέ-μπαρ, υπηρεσίες σχεδιασμού-ανάπτυξης τεχνολογιών της πληροφορίας, τεχνικό έλεγχο οχημάτων. Καθώς και για χονδρικό εμπόριο αναψυκτικών-εμφιαλωμένων νερών, ανταλλακτικών αυτοκινήτων, ιματισμού, επίπλων γραφείου, ηλεκτροδιαγνωστικών συσκευών που χρησιμοποιούνται στην ιατρική, χονδρικό εμπόριο κρέατος, φρούτων –λαχανικών, προγραμμάτων ηλεκτρονικών υπολογιστών, τέλος, φωτοβολταϊκών στοιχείων.

Στο e-ΥΜΣ, όλα τα απαραίτητα έγγραφα υποβάλλονται ψηφιακά και η ίδρυση της εταιρείας επιβεβαιώνεται on line σε πραγματικό χρόνο. Συγκεκριμένα, παρέχονται στοιχεία πιστοποίησης για το TAXIS στους ιδρυτές, καταργώντας έτσι την υποχρέωση επίσκεψης στην τοπική εφορία. Η καταχώριση στην κοινωνική ασφάλιση γίνεται επίσης ταχύτερη χάρη στην αυτόματη διαβίβαση όλων των σχετικών πληροφοριών, ενώ και το κόστος σύστασης θα μειωθεί κατά 70%, όπως υπολογίζουν στο Υπουργείο Οικονομίας.

Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε το σχετικό χαρτοφυλάκιο ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης ενδιαφέρθηκε για το θέμα της μείωσης γραφειοκρατίας για τις επιχειρήσεις, ανέφεραν πηγές του Υπουργείου Οικονομίας στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων. Μάλιστα, ακολούθησε για το θέμα αυτό στενή συνεργασία του αντιπροέδρου με τον γ.γ. Εμπορίου Δημήτρη Αυλωνίτη.

Η παρούσα κυβέρνηση -σύμφωνα με τις ίδιες πηγές- διαπίστωσε, όταν ανέλαβε το 2015, την απουσία ενδογενούς και ενιαίας στρατηγικής βελτίωσης του επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Ακόμα και κάποιες μεταρρυθμίσεις του πρόσφατου παρελθόντος ήταν αποσπασματικές ή υλοποιούσαν μηχανιστικά συστάσεις φορέων εκτός δημόσιας διοίκησης, οι οποίοι παρείχαν τεχνική βοήθεια. Επιπλέον -όπως ανέφεραν από το Υπουργείο Οικονομίας- είχε διαπιστωθεί ανεπαρκής αξιοποίηση εργαλείων πληροφορικής για την παροχή υπηρεσιών προς επιχειρήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ