Σε συμφωνία με τον Υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη κατέληξαν οι διοικήσεις των super market και θα σταματήσουν την πώληση ειδών που δεν θεωρούνται “πρώτης ανάγκης” στον καιρό του lockdown.
- Για να μην υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός με τα καταστήματα που υποχρεούνται από την κυβέρνηση να αναστείλουν τη δραστηριότητά τους, τα σούπερ μάρκετ συμφώνησαν και η κυβέρνηση νομοθετεί, σημαντικούς περιορισμούς στα είδη που θα προσφέρουν κατά τη διάρκεια της οριζόντιας αναστολής εμπορικών δραστηριοτήτων.
Ήδη μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ (π.χ. ΑΒ Βασιλόπουλος) έχουν αποφασίσει να κλείσουν τα τμήματα που πωλούν ρούχα και άλλα είδη πέραν των προϊόντων καθημερινότητας.
Από την αρχή του έτους, ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων για τα σούπερ μάρκετ έφτασε το +9% συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Με την νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης απαγορεύεται η πώληση διαρκών αγαθών από τα σούπερ-μάρκετ, για όσο διάστημα είναι κλειστά τα εμπορικά καταστήματα ώστε να να μη δημιουργούνται συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.
- Τα σούπερ μάρκετ πλέον θα μπορούν να πωλούν τρόφιμα και είδη βασικής ανάγκης, όχι όμως αγαθά όπως βιβλία, παιχνίδια, ρούχα, μικροσυσκευές, ηλεκτρονικά, παιχνίδια, χριστουγεννιάτικα είδη και άλλα διαρκή αγαθά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία ερευνών IRI, την εβδομάδα που έληξε στις 25 Οκτωβρίου σημειώθηκε αύξηση τζίρου +4,2% στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, αγγίζοντας τα 119,99 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 (αυτή που τελείωσε στις 27/10) που ήταν 115,1 εκατ. ευρώ.
Η ανάπτυξη της αγοράς τη συγκεκριμένη εβδομάδα, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αγορά της Αττικής, που ελέγχει μερίδιο 53,3% και η οποία «έτρεξε» με ρυθμό +5%.
- Την εβδομάδα του έληξε στις 25 Οκτωβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, στις 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους) 168 ήταν τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 2%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (9,4% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 1,6%) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 19,7%).
Παρατηρώντας την κατανάλωση στα σημεία πώλησης, διαπιστώνεται ότι η Αττική, με μερίδιο 53,3% σημείωσε αύξηση πωλήσεων +5%, τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης με μερίδιο 11% εμφάνισαν ανάπτυξη +19,1%, ενώ της Κεντρικής Ελλάδας με μερίδιο 12,9% εμφάνισαν μείωση πωλήσεων +2,6%.
Η Βόρεια Ελλάδα με μερίδιο 8,8% παρουσίασε μείωση πωλήσεων 1,5%, η Πελοπόννησος με μερίδιο 7,6% ανάπτυξη 1,7% και η Κρήτη με μερίδιο 6,4% εμφάνισε ανάπτυξη 1,8%.
Σε ό,τι αφορά τη διασπορά της κατανάλωσης ανά κατηγορία καταστήματος, τα υπερμάρκετ (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 17,7%, τα μεσαία (2.500 έως 1.000 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων 2,7%, τα μικρότερα (1.000 τ.μ έως 400 τ.μ.) αύξηση 1,8% και τα μίνι μάρκετ (έως 400 τ.μ.) αύξηση πωλήσεων 2,6%.