Δημήτρης Μαλλάς

 

Η διεθνής επέκταση αποτελεί το βασικό στόχο της Pobuca, μίας ελληνικής scale up εταιρείας που δραστηριοποιείται στο χώρο των λύσεων λογισμικού για την διαχείριση των σχέσεων με τους πελάτες (CRM) και η οποία έχει λάβει σημαντικές χρηματοδοτήσεις την τελευταία τριετία.

Όπως ανέφερε χθες κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης με εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης, ο Ισίδωρος Σιδερίδης, διευθύνων σύμβουλος της Pobuca, η εταιρεία έχει επενδύσει την τελευταία 3ετία κεφάλαια ύψους 5 εκατ. ευρώ, ενώ σχεδιάζει να επενδύσει άλλα 2 εκατ. ευρώ την επόμενη τριετία. Τα κεφάλαια αυτά έχουν προέλθει από χρηματοδοτήσεις που έχει λάβει η εταιρεία με τον τελευταίο γύρο να πραγματοποιείται το περασμένο καλοκαίρι και στον οποίο συμμετείχαν, όπως ανέφερε ο κ. Σιδερίδης, Βρετανοί επενδυτές αλλά και η ισπανική Telefonica, ένας από τους μεγαλύτερους τηλεπικοινωνιακούς οργανισμούς παγκοσμίως, ο οποίος είναι και συνεργάτης της Pobuca. Επίσης, μέρος των 2 εκατ. ευρώ που ήταν ο τελευταίος γύρος χρηματοδότησης προήλθαν και από το πρόγραμμα Innofin της Εθνικής Τράπεζας.

Η Pobuca αποτελεί τη «συνέχεια» της Sieben, μίας εταιρείας που δημιουργήθηκε πριν από 19 χρόνια και δραστηριοποιείτο σε διάφορους τομείς του κλάδου της πληροφορικής. Το 2016 ελήφθη η απόφαση για διεθνή επέκταση και επικέντρωση στον τομέα των λύσεων CRM με έμφαση σε πελάτες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της λιανικής πώλησης. Η Sieben προχώρησε στην πώληση του τομέα λογισμικού για πωλήσεις μέσω κινητών στη συσκευών στην Entersoft, κεφάλαια που αξιοποίησε μαζί με επιπλέον χρηματοδότηση που πήρε προκειμένου να ξεκινήσει την επέκταση της στο εξωτερικό. Αυτή η στιγμή η Pobuca, όπως μετονομάστηκε η Sieben, έχει γραφεία σε 5 χώρες (Ελλάδα, Βρετανία, Αργεντινή, Πολωνία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα) με την έδρα να είναι πλέον στο Λονδίνο, πελάτες σε 25 χώρες, ενώ απασχολεί 110 άτομα, τα οποία μέσα στην επόμενη τριετία θα φθάσουν στα 150.

Σύμφωνα με τον κ. Σιδερίδη, η Pobuca δραστηριοποιείται στον τομέα της αυτοματοποίησης των σχέσεων με τους πελάτες (relationships management) και οι λύσεις της, οι οποίες αξιοποιούν τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης (AI) βοηθούν στην αύξηση των πωλήσεων έως και 20%. Κατά κύριο λόγο, οι λύσεις της Pobuca απευθύνονται σε μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις και αφορούν τόσο το κομμάτι των πωλήσεων (Pobuca Sales) όσο και εκείνο της πιστότητας πελατών (Pobuca Loyalty), ενώ διαθέτει και μία λύση διασύνδεσης με σουίτες όπως το Microsoft 365 (Pobuca Connect). Σημειωτέον πως η Pobuca έχει στρατηγική συνεργασία με τη Microsoft.

Το επόμενο βήμα για την Pobuca είναι η περαιτέρω αξιοποίηση του ΑΙ. Η εταιρεία αναπτύσσει έναν ψηφιακό βοηθό για πωλητές, το Pobuca Bot, μία αρχική έκδοση του οποίου αναμένεται να είναι σύντομα διαθέσιμη.

Οι πωλήσεις της εταιρείας ανέρχονται αυτή τη στιγμή στα 5 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 30% προέρχεται από το εξωτερικό. Ο στόχος είναι μέσα στην επόμενη τριετία να φθάσουν στα επίπεδα των 20-25 εκατ. ευρώ με το 70% να προέρχεται από το εξωτερικό.

Σύμφωνα με τον κ. Σιδερίδη, η αποτίμηση της εταιρείας αυτή τη στιγμή είναι στα 15 εκατ. ευρώ, αλλά η εκτίμηση είναι πως θα αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια λόγω της διεθνούς επέκτασης αλλά και της ενίσχυσης του χαρτοφυλακίου λύσεων.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της δραστηριότητας σε αγορές της Λατινικής Αμερικής, ο κ. Σιδερίδης ανακοίνωσε ότι η Pobuca και η Telefónica Argentina προχώρησαν σε συμφωνία για την παροχή εφαρμογής ψηφιακού contact manager ιδιωτικής ετικέτας, που θα βασίζεται στην λύση Pobuca Connect. H νέα εφαρμογή θα επιτρέπει στους πελάτες της Telefónica να έχουν πρόσβαση στις επαγγελματικές τους επαφές από οπουδήποτε ενώ θα μπορούν να τις μοιράζονται με τους συναδέλφους τους, με έναν εύκολο, οργανωμένο, ασφαλή και φιλικό προς τον χρήστη τρόπο. Επιπλέον, ο νέος ψηφιακός contact manager επιτρέπει στους πελάτες της Telefónica να ανανεώνουν συνεχώς την λίστα επαφών τους κάνοντας σάρωση επαγγελματικών καρτών και υπογραφών από email και να συγχρονίζουν όλες τους τις συσκευές ώστε να είναι πάντα ενημερωμένες με όλες τις τελευταίες πληροφορίες.