Τα ιστορικά υψηλά του 2008 τείνουν να αγγίξουν οι τιμές των νεότευκτων πλοίων. Ο δείκτης τιμών νέας κατασκευής από την Clarksons Research έχει αυξηθεί 5% από την αρχή του έτους και τώρα βρίσκεται μόλις 2% κάτω από το ανώτατο όριο του 2008 σε ονομαστικούς όρους.

Για άλλη μια φορά, οι παραγγελίες LNG και εμπορευματοκιβωτίων πρωταγωνιστούν, αν και σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια της δεκαετίας του 2020, οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων και ξηρού φορτίου έχουν επίσης αυξηθεί.

Έως σήμερα η MB Shipbrokers έχει καταγράψει παραγγελίες για περίπου 603.000 teu και υπολογίζεται ότι αυτή η ποσότητα θα φτάσει περίπου το 1 εκατομμύριο teu μέσα στους επόμενους μήνες. Τα ναυπηγεία αξιοποιούν στο έπακρο την τρέχουσα ζήτηση για νεότευκτα, ενώ ο αριθμός των ενεργών ναυπηγείων έχει αυξηθεί κατά 17,7% τα τελευταία δύο χρόνια.

Τον Ιούνιο του 2022, υπήρχαν 153 ενεργά ναυπηγεία, σύμφωνα με την ελληνική Xclusiv Shipbrokers. Αυτός ο αριθμός ανέβηκε στα 180 αυτόν τον μήνα, με την Κίνα να είναι το μεγαλύτερο σημείο αναφοράς της ανάπτυξης.

Το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών ανέρχεται αυτή τη στιιγμή σε περισσότερους από 133 εκατομμύρια αντισταθμισμένους μεικτούς τόνους (cgt), μια αύξηση κατά 56 εκατομμύρια cgt σε σύγκριση με το πιο πρόσφατο χαμηλό στα τέλη του 2020, σύμφωνα με τον ναυτιλιακό οργανισμό BIMCO.

Το LNG και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αντιπροσωπεύουν αντίστοιχα το 35% και το 30% της αύξησης. Ο αριθμός των παραγγελιών νεότευκτων LNG έχει υπερδιπλασιαστεί από την ίδια περίοδο πέρυσι όπου έγιναν 34 παραγγελίες, έναντι 78 το πρώτο πεντάμηνο του 2024, σημειώνοντας αύξηση 129%, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της VesselsValue.

Μετά από μια δεκαετία φθίνουσας παραγωγής, τώρα έχει αρχίσει να αυξάνεται, με τις παραδόσεις το 1ο τρίμηνο να φθάνουν στο υψηλό επταετίας τριμήνου των 10,1 εκατ. cgt, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Research. Η Clarksons προβλέπει αύξηση 15% της παραγωγής ναυπηγείων για ολόκληρο το έτος 2024 σε 40,6 εκατομμύρια cgt.

Οι αναλυτές της Danish Ship Finance είναι αισιόδοξοι όσον αφορά τις προοπτικές για τη ναυπηγική βιομηχανία, αλλά μόνο βραχυπρόθεσμα, με τα παγκόσμια ποσοστά χρήσης να αναμένεται να κορυφωθούν το 2024 πριν δυνητικά αμβλύνουν τα επόμενα δύο χρόνια. «Η συνεχής σταθερή δραστηριότητα συμβάσεων και η περιορισμένη διαθεσιμότητα ναυπηγείων ωθούν τις τιμές των νεότευκτων όλο και πιο κοντά στο υψηλό όλων των εποχών», σημείωσε η Danish Ship Finance σε έκθεση που εκδόθηκε τον Μάιο.

Screenshot