Γράφει η Καλλισθένη Πάκα
Αυτή την περίοδο στην Περιφερειακή Ενότητα του Κιλκίς , προετοιμάζεται και υλοποιείται χωρίς τυμπανοκρουσίες, ένα πολυεπίπεδο σχέδιο, με χρονοδιάγραμμα, διεθνείς επαφές και ισχυρή πολιτική βούληση, για την εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής προσέλκυσης ξένων επενδυτών.
Παρά τις αντιδράσεις ορισμένων πλευρών και την ακατάσχετη φοβική κωλυσιεργία κάποιων γραφειοκρατών, το Αναπτυξιακό Σχέδιο του Κιλκίς έχει ήδη τύχει ευμενούς αποδοχής τόσο από την επιχειρηματική κοινότητα, τους επενδυτές, όσο και από κορυφαία κυβερνητικά στελέχη που πιστεύουν σ’ αυτή την προοπτική.
- Το Κιλκίς χρειάζεται νέες σταθερές παραγωγικές θέσεις εργασίας και οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι χρειάζονται όλα όσα μόνο το Κιλκίς μπορεί να τους προσφέρει.
Ποια είναι τα βασικά στοιχεία που μελετά και σταθμίζει κάθε επενδυτής πριν επιλέξει τον τόπο για να εγκαταστήσει εκεί την επιχείρησή του;
Δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε τον τροχό.
Αρκεί να ακολουθήσουμε τα πετυχημένα παραδείγματα των Ευρωπαϊκών Περιφερειών:
- Άμεση πρόσβαση στο σιδηροδρομικό δίκτυο, σε αεροδρόμια κι οδικό δίκτυο που να πληροί τις βασικές προδιαγραφές ασφάλειας.
- Άμεση γειτνίαση με δίκτυα Logistics
- Οργανωμένες Βιομηχανικές Περιοχές και γη σε τιμές προσιτές, όταν οι επενδύσεις απαιτούν σημαντικές εκτάσεις.
- Άμεση πρόσβαση σε τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα και ερευνητικά κέντρα
- Επαρκές εργατικό προσωπικό και άμεση γειτνίαση με περιοχές που δύνανται να προσφέρουν εναλλακτικές επιλογές εφόσον δεν βρεθεί στην εγγύς περιοχή η εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία.
- Καίρια θέση σε διεθνή δίκτυα (οδικά, σιδηροδρομικά, θαλάσσια) και πύλες εισόδου -εξόδου της χώρας.
Η απαρίθμηση αυτών και όσων άλλων πλεονεκτημάτων ενός τόπου για την προσέλκυση επενδύσεων θα μπορούσε ταυτόχρονα να αποτελεί και περιγραφή της αναπτυξιακής ταυτότητας και των προοπτικών του νομού Κιλκίς.
- Ο νομός Κιλκίς, ουσιαστικά αποτελεί ενιαία περιφερειακή ενότητα με τη Θεσσαλονίκη, και κατά συνέπεια απολαμβάνει όλα τα προνόμια που καταγράφηκαν παραπάνω (αεροδρόμιο, λιμάνι, σταθμούς logistics, Πανεπιστήμια κ.α.) χωρίς τα μειονεκτήματα της υψηλής συγκέντρωσης, της δυσχέρειας των μετακινήσεων, των υψηλών τιμών κ.ο.κ)
Πύλη εισόδου και εξόδου της χώρας, διαθέτει το πρώτο σε κίνηση χερσαίο τελωνειακό σταθμό στους Ευζώνους και την κύρια σιδηροδρομική πύλη (Ειδομένη) προς τα Βαλκάνια και την κεντρική Ευρώπη.
Ταυτόχρονα εντός του εδάφους του καταλήγει και άρχεται ο Διευρωπαϊκός Οδικός Άξονας 10 που συνδέει την χώρα μας με την κεντρική Ευρώπη.
Πεδινός νομός με τεράστιες εκτάσεις σε χαμηλές τιμές λόγω σιτοκαλλιέργειας (μη ποτιστικές) που προσφέρονται για επενδύσεις ευρείας κλίμακας.
- Το Κιλκίς προσφέρει ένα εσωτερικό οδικό δίκτυο από τα πληρέστερα της χώρας με δυο αυτοκινητοδρόμους (Κιλκίς-Θεσσαλονίκη και Εύζωνοι-Πολύκαστρο-Θεσσαλονίκη , τμήμα της ΠΑΘΕ (Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι) και σε πολύ καλή κατάσταση το λοιπόν εσωτερικό δίκτυο που μεταξύ άλλων άγει και στα τελωνεία Προμαχώνα και Δοϊράνης.
Μια πλήρως οργανωμένη Βιομηχανική περιοχή στο Σταυροχώρι Κιλκίς και δυο ακόμα με επαρκείς υποδομές σε στρατηγικές θέσεις:
- Νέα Σάντα στα σύνορα του νομού με τη Θεσσαλονίκη
- Πολύκαστρο επί του οδικού άξονα της ΠΑΘΕ.
Η απαρίθμηση είναι ενδεικτική της στρατηγικής θέσης του νομού.
Αλλά και μόνο όσα απαριθμούνται είναι επαρκέστατα για να επιλεγεί το Κιλκίς ως προνομιακός χώρος επενδύσεων.
Εξάλλου η ίδια η ζωή το απέδειξε.
Πριν την οικονομική κρίση ο νομός αποτελούσε τον προνομιακό χώρο συγκέντρωσης νεών επενδύσεων ή και βιομηχανικής αποσυγκέντρωσης με τη μετεγκατάσταση βιομηχανιών από τη Θεσσαλονίκη στον νομό του Κιλκίς.
{Η κυρία Καλλισθένη Πάκα είναι Δικηγόρος Παρ΄Αρείω Πάγω – Δημοτική Σύμβουλος Κιλκίς… Ειδικός Συνεργάτης Ανάπτυξης & Στρατηγικής Πολιτικής προσέλκυσης επενδύσεων Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Κιλκίς}