- Στελέχη του ιδιωτικού τομέα σε διευθυντικές θέσεις υπηρεσιών του ΕΦΚΑ,
- Αλλαγή του οργανογράμματος του Φορέα,
- Ευκολότερες μετατάξεις υπαλλήλων που δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες της θέσης που καλύπτουν
- Πιο ευέλικτο σύστημα προμηθειών
Αυτές είναι οι γενικές αρχές που προβλέπει το σχέδιο νόμου που παρουσιάζει σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο ο υπ. Εργασίας Κ. Χατζηδάκης.
Στόχος είναι να αντιμετωπιστούν η γραφειοκρατία και οι καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των πολιτών, αλλά και να επιταχυνθεί η έκδοση εκκρεμών συντάξεων.
Οι προσπάθειες στο μέτωπο αυτό αποδίδουν, καθώς τον Οκτώβριο καταγράφηκε μηνιαίο ρεκόρ με απονομή 21.339 νέων συντάξεων, ενώ στο 10μηνο έχουν εκδοθεί 176.167 συντάξεις.
Oι βασικές παρεμβάσεις που θα υπάρχουν στο νομοσχέδιο:
* Δημιουργία νέου οργανογράμματος, αφού πρώτα ολοκληρωθεί η εφαρμογή του υπάρχοντος. Στο πλαίσιο αυτό, θα υπάρξει η πρόταση να παρέχεται εφεξής το δικαίωμα της αξιοποίησης ιδιωτικής εταιρείας συμβούλων για την καλύτερη πραγματοποίηση του τελικού οργανογράμματος. Εντοπίστηκαν δυσλειτουργίες στο σημερινό οργανόγραμμα, τόσο ως προς την επιμέρους λειτουργία στα υποκαταστήματα όσο και ως προς την κατανομή των διαφόρων θέσεων ανά την επικράτεια. Διαπιστώθηκαν, για παράδειγμα, τροποποιήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων που είναι εντελώς ανεδαφικές, αφού αναγκάζουν -για παράδειγμα- εργαζόμενους να μετακινούνται από ένα νησί των Κυκλάδων (π.χ. Μύκονος, Τήνος) σε ένα άλλο (π.χ. Σύρος). Γι’ αυτό θα γίνει ένας επανέλεγχος που θα οδηγήσει σε ανακατανομή στα διάφορα υποκαταστήματα.
* Σε επιτελικές θέσεις του Φορέα θα μπορούν εφεξής να τοποθετούνται στελέχη και από τον ιδιωτικό τομέα. Ο στόχος είναι η καλύτερη οργάνωση της «βάσης» του ΕΦΚΑ, δηλαδή των υπαλλήλων, ώστε να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητά τους.
* Υπάλληλοι θα μπορούν να μετατάσσονται ταχύτερα και να γίνονται επίσης πιο γρήγορα δεκτές οι αποσπάσεις τους. Στόχος είναι αφενός να στελεχώνονται αρτιότερα τα όποια υποκαταστήματα έχουν τις μεγαλύτερες ελλείψεις, αφετέρου να μπορούν να μετακινούνται προς και από τον ΕΦΚΑ πιο γρήγορα οι όποιοι νέοι υπάλληλοι.
* Το σύστημα μηχανοργάνωσης, αλλά και προμηθειών θα αλλάξει. Θα υπάρξουν περιπτώσεις όπου θα χρειαστεί να δοθεί το management του όποιου έργου εκτός ΕΦΚΑ, δηλαδή σε ιδιώτες που έχουν το know-how, για να φέρουν με επιτυχία εις πέρας τον στόχο.
* Καλύτερη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας. Tα ακίνητα που έχει στη διάθεσή του ο Φορέας ανέρχονται στα 520. Από αυτά, τα 239 είναι πλήρη κτίρια, τα 169 είναι γραφεία ή διαμερίσματα, τα 71 είναι οικόπεδα και τα 49 αγροτεμάχια.