Oι υπογραφές για την ανάπτυξη του πρώτου πλοίου στον κόσμο με καύσιμα βιομάζας μπήκαν… Τούτο σημαίνει ότι το αργότερο σε μια δεκαετία και εφόσον το όλο εγχείρημα στεφθεί με επιτυχία, αναμένεται να ταξιδέψει στη θάλασσα το πρώτο οικολογικό πλοίο με τέτοιου είδους καύσιμα, αλλάζοντας όλα όσα ξέραμε έως σήμερα για την παγκόσμια ναυτιλία.
Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Nippon Yusen Kaisha (NYK) υπέγραψε συμφωνία με την NYK Bulk & Projects Carriers, τη συμπατριώτισσα ναυπηγική εταιρεία Tsuneishi και τη βρετανική εταιρεία κοινής ωφελείας Drax συμφώνησαν για την ανάπτυξη του πρωτοποριακού αυτού πλοίου μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.
Ένα μνημόνιο συνεννόησης, που υπογράφηκε στη Βρετανική Πρεσβεία στο Τόκιο, αποτελεί την επισφράγιση αυτού του σκοπού, με τις εμπλεκόμενες εταιρείες να αναζητήσουν αρχικά μια ενσωματωμένη μονάδα καυσίμου βιομάζας κατάλληλη για την τροφοδοσία του λεγόμενου bioship. Η ομάδα θα διερευνήσει παράλληλα τους τρόπους με τους οποίους άλλες τεχνολογίες ΑΠΕ θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη μείωση τόσο των εκπομπών όσο και κόστος καυσίμων της ναυτιλιακής βιομάζας. Η ζήτηση για αντίστοιχα υλικά αυξάνεται στην Ιαπωνία και οι εισαγωγές έρχονται κυρίως από τη Βόρεια Αμερική, όπου η Drax έχει εργοστάσια τόσο στις ΗΠΑ όσο και στον Καναδά. Αυτά τα pellets αποστέλλονται προς το παρόν μέσω μικρότερων πλοίων, τα οποία, λόγω του περιορισμένου μεγέθους των δεξαμενών καυσίμων τους, είναι δύσκολο να μετατραπούν σε πλοία με χαμηλότερου ρύπους, χρησιμοποιώντας π.χ. αμμωνία.
Το νέο πλοίο μπορεί να σημάνει μείωση κατά 22% των εκπομπών άνθρακα σε σύγκριση με τη χρήση ορυκτών καυσίμων και εάν το πρότζεκτ στεφθεί με επιτυχία, τότε οι εταιρείες θα συνεργαστούν για να μελετήσουν τη σκοπιμότητα ναυπήγησης ενός βιοπλοίου μέχρι το τέλος του 2029.
«Αυτή η πρωτοβουλία αποτελεί μέρος του μακροπρόθεσμου στόχου της NYK για καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050 για τις ωκεάνιες επιχειρήσεις του Ομίλου NYK», δήλωσε ο Shinichi Yanagisawa, εκτελεστικός διευθυντής της NYK Line. Η κίνηση είναι επίσης μέρος των σχεδίων της Drax να μειώσει τις εκπομπές της αλυσίδας εφοδιασμού και να καταστεί αρνητική στις εκπομπές άνθρακα έως το 2030.