του Νίκου Ροδόπουλου, Προέδρου του ΔΣ της Ελληνικής Εταιρείας Logistics
Σήμερα, είναι η ώρα να περάσουμε από τη στρατηγική στην πράξη. Οι συνθήκες είναι ιδιαίτερα θετικές για να μετασχηματίσουμε τη χώρα μας σε έναν σημαντικό «παίκτη».
Τι χρειάζεται;
Άμεση επικαιροποίηση του εθνικού στρατηγικού σχεδίου εφοδιαστικής αλυσίδας. Η έξοδος της χώρας από τα μνημόνια, το πέρασμα σε μια νέα κανονικότητα, η κατεύθυνση προς την ενδυνάμωση της επιχειρηματικότητας και τελικά οι νέες προοπτικές, αποτελούν παράγοντες άμεσης εκτίναξης της ανάπτυξης.
Πρέπει να καταργηθούν τα check lists (χάριν θεσμών) και να προχωρήσουμε σε σύμπτυξη των δράσεων και εναρμονισμό τους με την πραγματική οικονομία.
Τα λιμάνια μας πρέπει να ταυτοποιηθούν και να αποκτήσουν τον ρόλο τους. Αυτό δεν μπορεί να γίνει με μελέτες ή νέες μελέτες που διαμορφώνονται από τις ίδιες πηγές.
Ο κλάδος της ναυπηγοεπισκευής, οι βιομηχανίες που εξυπηρετούν τη ναυτιλία και η τροφοδοσία των πλοίων είναι σημαντικό μέρος της ναυτιλιακής εφοδιαστικής αλυσίδας.
Τα επιχειρηματικά πάρκα, οι χρήσεις γης, οι οχλήσεις και τα περιβαλλοντικά πρέπει να βελτιωθούν, να επανασχεδιαστούν. Αγκυλώσεις (ένθεν κακείθεν) παρατείνουν τα προβλήματα, εξυπηρετώντας μικρότερα συμφέροντα από αυτά που χρειάζεται η χώρα.
Σε αυτήν την εθνική ανάγκη απαιτείται η εκπόνηση νέου Εθνικού Σχεδίου Χωροθέτησης Επιχειρηματικών Πάρκων και η ενσωμάτωση των μελετών της ΚΕΕ και του ΣΕΒ ως βάση μελέτης.
Δημιουργία προγράμματος άμεσης σύνδεσης της πρωτογενούς παραγωγής με τον τουρισμό και τη διεθνή αγορά. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσα από ολοκληρωμένα μοντέλα αγροτοδιατροφικής εφοδιαστικής αλυσίδας και αλυσίδας αξιών.
Συμμετοχή στον σχεδιασμό των επιμελητηρίων της χώρας. Με ιδιαίτερη έμφαση στα επιμελητήρια Πειραιά, Αθηνών και Θεσσαλονίκης, θα πρέπει να δημιουργηθεί θεσμική παρέμβαση στις ανάγκες ανασχεδιασμού της παραγωγικής δομής της χώρας.