Ανάμεσα στις μεγάλες παγκόσμιες δυνάμεις του κόσμου, σε μια εποχή εντεινόμενων παγκόσμιων εντάσεων, οι Έλληνες εφοπλιστές εξακολουθούν να βρίσκουν τρόπο να ευημερούν, σημειώνει το πρακτορείο Bloomberg.

  • “Η ναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας θα συναντηθεί και θα μιλήσει τις επόμενες πέντε ημέρες με επισκέπτες από όλο τον κόσμο σε ξενοδοχεία και beach clubs μέσα και γύρω από την Αθήνα. Θα συγκεντρωθούν σε μια περίοδο διαρκούς άνθησης – που τροφοδοτείται εν μέρει από τις συγκρούσεις – και σε ένα μέλλον που είναι θολό από το ποια πλοία θα πρέπει να κατασκευάσουν”, τονίζει το πρακτορείο με αφορμή τα Ποσειδώνια 2024.

Τα ελληνόκτητα πλοία μεταφέρουν τα πάντα.

  • Το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, τον άνθρακα και τα ορυκτά που κινούν την παγκόσμια οικονομία.

Δίνουν μάχη με τις με τις κινεζικές εταιρείες για τη νούμερο ένα θέση ως ιδιοκτήτες πλοίων στον κόσμο που μεταφέρουν σχεδόν όλο το παγκόσμιο εμπόριο σε όγκο. Κατά την τελευταία δεκαετία, η ναυτιλία έχει συνεισφέρει 148 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία και συνέβαλε κατά 8% στο ΑΕΠ πέρυσι.

Όσον αφορά τη μεταφορική ικανότητα, η Ελλάδα βρίσκεται οριακά μπροστά από την Κίνα ως η μεγαλύτερη πλοιοκτήτρια χώρα στον κόσμο, ενώ σε όρους ολικής χωρητικότητας – ένα άλλο μέτρο που παρακολουθείται στενά – κατατάσσεται στη δεύτερη θέση.

Η συνολική αξία του ελληνικού στόλου εκτιμάται σε σχεδόν 180 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την Clarkson Research Services.