Δημήτρης Μαλλάς

Στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, ο μεγάλος όγκος των πωλήσεων smartphones αφορά συσκευές που κινούνται σε επίπεδα τιμών κάτω από τα 200 ευρώ. Στην Ελλάδα, το ποσοστό φθάνει περίπου στο 65% και ενδεχομένως είναι λίγο υψηλότερο από το αντίστοιχο στις μεγάλες αγορές της δυτικής Ευρώπης. Αντίστοιχα, το ποσοστό των smartphones που πωλούνται και έχουν τιμή πάνω από τα 600 ευρώ είναι στην Ελλάδα γύρω στο 10%, ενώ στο εξωτερικό -τουλάχιστον στις ανεπτυγμένες αγορές- κινείται σε υψηλότερα επίπεδα. Από την άλλη πλευρά, όμως, τις τελευταίες εβδομάδες οι περισσότεροι κατασκευαστές δείχνουν να ρίχνουν το βάρος τους στην αποκαλούμενη «μεσαία» κατηγορία όπου τα μοντέλα που ανακοινώνονται και έχουν τιμή μεταξύ 200 και 400 ευρώ, είναι πολύ αξιόλογα και κυριολεκτικά προσφέρουν εξαιρετική σχέση τιμής προς απόδοση.

Για παράδειγμα, η Honor ανακοίνωσε το Honor 8X, το οποίο στην Ελλάδα θα έρθει στα 299 ευρώ. Λίγο πιο ψηλά κινείται το Huawei Mate 20 Lite και το Samsung Galaxy A7 (369 ευρώ), ενώ στα 399 ευρώ θα είναι η τιμή του Nokia 7.1. Και επιπλέον υπάρχουν αρκετές επιλογές από άλλους κατασκευαστές όπως είναι η Xiaomi, η οποία έχει δείξει από την αρχή της επέκτασης της εκτός της κινεζικής αγοράς ότι η μεσαία κατηγορία την ενδιαφέρει και το Pocophone είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση συσκευής.

Έχοντας μιλήσει με αρκετά στελέχη από κατασκευαστές smartphones, είναι σαφές ότι θέλουν σταδιακά να στρέψουν τους καταναλωτές προς πιο ακριβές συσκευές. Οι πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά -όπως και σε άλλες περιοχές- δείχνουν να είναι στάσιμες σε επίπεδο τεμαχίων. Λογικό αν σκεφτεί κανείς ότι δεν υπάρχουν πλέον πολλοί καταναλωτές χωρίς smartphone. Οπότε το ζητούμενο είναι να πλέον να αυξηθεί η μέση τιμή πώλησης και να πεισθούν οι καταναλωτές να αγοράσουν πιο ακριβές συσκευές.

Το συγκεκριμένο στοίχημα, αν κρίνει κανείς από την Ελλάδα, μπορεί και να καταφέρουν να το κερδίσουν. Στο πρώτο μισό της φετινής χρονιάς, οι πωλήσεις smartphones με τιμή μεταξύ 200 και 300 ευρώ ήταν στο 22% της συνολικής αγοράς, όταν ένα χρόνο νωρίτερα το αντίστοιχο ποσοστό ήταν στο 15%. Η κατηγορία 300-600 ευρώ είναι σε μονοψήφιο ποσοστό ακόμη, αλλά βρισκόμαστε στην αρχή της προσπάθειας. Και η αίσθηση που υπάρχει είναι πως καθώς οι καταναλωτές συνειδητοποιούν πόσο βασικό κομμάτι της καθημερινότητας τους είναι το smartphone, τότε αρχίζουν να σκέφτονται και πιο σοβαρά το ενδεχόμενο να πληρώσουν κάτι παραπάνω προκειμένου να αποκτήσουν μία καλύτερη συσκευή.

Σε κάθε περίπτωση, η αγορά των smartphones αλλάζει. Πλέον, η premium κατηγορία έχει ανέβει αρκετά σε επίπεδο τιμών με το iPhone Xs πάνω από τα 1200 ευρώ, το Samsung Galaxy Note 9 πάνω από τα 1000 ευρώ, όπως και το επερχόμενο Huawei Mate 20 Pro. Ενδεχομένως, να δούμε να δημιουργείται μία νέα κατηγορία με συσκευές με τιμές που κινούνται μεταξύ 600 και 800 ευρώ, οι οποίες θα προσφέρουν εξαιρετικές επιδόσεις και πολύ καλό σχεδιασμό και απευθύνονται σε ένα κοινό που είναι διατεθειμένο να πληρώσει για ένα υψηλών προδιαγραφών smartphone αλλά τα 1000 ευρώ είναι απαγορευτικό ποσό. Είναι ενδιαφέρον ότι το Samsung Galaxy A9 με τετραπλή κάμερα στην πίσω πλευρά της συσκευής και πολύ καλά τεχνικά χαρακτηριστικά θα πωλείται στα 629 ευρώ.

Πάντως, σε αυτή την κατηγορία των 600-800 ευρώ μπορεί να δούμε και νέους «παίκτες», όπως η Meizu, καθώς το Meizu 16th (699 ευρώ) είναι μία πολύ καλή συσκευή, η τιμή της οποίας δικαιολογείται από αυτά που προσφέρει. Σε αυτή την κατηγορία θα δούμε να «παίζουν» δυνατά τόσο η Xiaomi όσο και η Huawei, αλλά και κατασκευαστές όπως η OnePlus. Και ενδεχομένως να είναι μία ευκαιρία και για τη Nokia, η οποία ετοιμάζει αρκετά νέα μοντέλα, αλλά και για τη Sony Mobile, το Xperia XZ3 της οποίας πωλείται στα 649 ευρώ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here