Συνεχώς αυξάνεται η ζήτηση για έξυπνες οικιακές συσκευές, με τις πωλήσεις να ακολουθούν ανοδική πορεία και το γ’ τρίμηνο του 2021.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της International Data Corporation (IDC, το εξεταζόμενο διάστημα διατέθηκαν στην παγκόσμια αγορά 222 εκατ. συσκευές smart home, αριθμός αυξημένος κατά 10,3% σε ετήσια βάση σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.

Παρά τα προβλήματα που ανέκυψαν στις εφοδιαστικές αλυσίδες λόγω πανδημίας, την ανεργία και την άνιση οικονομική ανάκαμψη, η ζήτηση των καταναλωτών παρέμεινε υψηλή για συσκευές smart home, όπως «έξυπνες» τηλεοράσεις και «έξυπνα» ηχεία.

«Η αγορά των συσκευών smart home συνεχίζει να αποδίδει καλύτερα από άλλα καταναλωτικά αγαθά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αν και σε διαφορετικό βαθμό σε διαφορετικές περιοχές του πλανήτη», αναφέρουν οι αναλυτές. Σε γενικές γραμμές, οι καταναλωτές επενδύουν πλέον στην άνεση και την ψυχαγωγία εντός του σπιτιού.

Στις ΗΠΑ πωλήθηκαν οι περισσότερες συγκευές smart home το γ’ τρίμηνο του 2021. Επίσης, η αγορά των «έξυπνων» οικιακών συσκευών αυξήθηκε στις ΗΠΑ με ρυθμό 9,5% σε σχέση με το β’ τρίμηνο του 2021.

Αύξηση πωλήσεων στην Ευρώπη

Η Κίνα ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά, αντιπροσωπεύοντας ποσοστό 24,7% των πωλήσεων. Ωστόσο, η κινεζική αγορά «έξυπνων» οικιακών συσκευών υποχώρησε κατά 5,2% σε σύγκριση με το β’ τρίμηνο.

Η Δυτική Ευρώπη και η Λατινική Αμερική σημείωσαν σταθερή ανάπτυξη πωλήσεων συσκευών smart home με 17,9% και 15%, αντίστοιχα.

Οι καταναλωτές όχι μόνο αγοράζουν περισσότερες συσκευές, αλλά αγοράζουν και ακριβότερες συσκευές, καθώς η μέση τιμή πώλησης αυξήθηκε το γ’ τρίμηνο κατά 3%. Οι αυξήσεις των τιμών αποδίδονται εν μέρει στις διακοπές στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Ωστόσο και τα νέα προϊόντα με βελτιωμένες λειτουργίες σε όλους τους τύπους συσκευών διαδραμάτισαν, επίσης, βασικό ρόλο σε αυτήν την αύξηση. Η μέση τιμή για συγκεκριμένες κατηγορίες, όπως οι τηλεοράσεις, αυξήθηκαν κατά σχεδόν 7%, με τις οθόνες OLED να ενισχύουν τη δημοτικότητά τους.

Τα best sellers

Οι συσκευές ψυχαγωγίας βίντεο, όπως οι έξυπνες τηλεοράσεις, διατήρησαν τον μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων το γ’ τρίμηνο, αντιπροσωπεύοντας το 35,3% του συνόλου των πωλήσεων. Οι συσκευές παρακολούθησης/ασφάλειας, όπως οι έξυπνες κάμερες και έξυπνες κλειδαριές, αντιπροσώπευαν το 20,4% των αποστολών, καταγράφοντας αύξηση κατά 13,5%.

Παρά τη συνεχιζόμενη πανδημία, οι πιο σημαντικοί παράγοντες, που οδηγούν την ανάπτυξη της αγοράς σε παγκόσμιο επίπεδο, συνδέονται με την αύξηση της ευρυζωνικής διείσδυσης, το αυξανόμενο διαθέσιμο εισόδημα και τη ραγδαία ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για τις έξυπνες οικιακές συσκευές.

Ωστόσο, η περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς εξακολουθεί να περιορίζεται από τις συνεχείς ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια και το απόρρητο, καθώς και από την ευαισθησία των καταναλωτών ως προς τις τιμές στο αρχικό και τρέχον κόστος συσκευών και υπηρεσιών.

Πηγή: ΣΕΠΕ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here