Πρόσκληση σε Συνέντευξη Τύπου απευθύνει η διοίκηση της AEGEAN, σήμερα Τετάρτη 28 Μαρτίου στις 12.00′.

H συνέντευξη θα πραγματοποιηθεί στον Φάρο του Κέντρου Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, προκειμένου να ανακοινώσει κάτι ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ.

Από προχθές, που έχει σταλεί η πρόσκληση η αγορά “στοιχηματίζει” πως κύριο θέμα της σημερινής ενημέρωσης θα είναι η ανακοίνωση της επιλογής του τύπου αεροσκάφους που θα επιλέξει η διοίκηση στο πλαίσιο του μέγα-επενδυτικού προγράμματος της.

————————————————————————————————–

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΕΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΤΙΣ INTELLIGENΤ ΕΙΔΗΣΕΙΣ, Ο,ΤΙ ΨΙΘΥΡΟΥΣ ΑΚΟΥΜΕ, ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

————————————————————————————————–

Για αυτό και ‘γω θα επιχειρήσω να αποκρυπτογραφήσω 2-3 λεπτομέρειες, πιστεύοντας πως θα επαληθευθεί.

Οι συζητήσεις για την εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή στην AEGEAN, που θα έμπαινε στην εταιρεία με ένα ποσοστό της τάξεως του 25%, με παράλληλη μείωση των μετοχικών μεριδίων των βασικών μετόχων (πλευρά Βασιλάκη, πλευρά Λασκαρίδη ή και Κωνσταντακόπουλου) έχουν “παγώσει” και κανένα νέο δεν φαίνεται από το συγκεκριμένο μέτωπο.

Τούτη η εξέλιξη έφερε και τη καθυστέρηση, όπως ήταν φυσικό στον σχεδιασμό στον σχεδιασμό της εταιρείας για να “απλώσει τα φτερά” της στους αιθέρες και να ενισχυθεί με την απόκτηση 50-55 αεροσκαφών νέας γενιάς.

Επ΄ αυτού του σχεδιασμού δόθηκαν παρατάσεις (για την επιλογή ή της Airbus.320 neo ή της Boeing.737 max με τις προσπάθειες να μην τελεσφορούν.

Το κλειδί στο όλον σχεδιασμό σχετίζεται με το γεγονός, πως η AEGEAN έχει πολύ χαμηλό ποσοστό ιδιοκτησίας αεροσκαφών, μόλις 4 από τα 60 συνολικά.

 Δηλαδή, η διοίκηση είχε να συνδυάσει:

·         την προτεραιότητα για περιορισμό του κόστους χρήσης των αεροσκαφών και της συντήρησης των κινητήρων,

·         να εξοικονομηθεί ένα 20%-25% και

·         να προσμετρηθεί το κόστος της τεχνικής βάσης

ιδιαίτερα στην περίπτωση που θα επιλεγόταν η άλλη εταιρεία (Boeing) από αυτήν που “πετάει” σήμερα η αεροπορική (Airbus).

Μήπως η μη εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή φέρνει την διοίκηση στην επιλογή της απόκτησης των νέων αεροσκαφών με τη μέθοδο που ακολουθεί ως σήμερα η εταιρεία;

Όπως σκέφτεται ο Ευτύχης Βασιλάκης η απόκτηση-χρηματοδότηση των νέων αεροσκαφών δεν θα είναι μέσω δανεισμού (debt transaction) αλλά μέσω πώλησης και επαναμίσθωσης (sale & leaseback).

Σε λίγες ώρες θα ξέρουμε.