Αυστηρή προς τα χρονοδιαγράμματα δηλώνει η διοίκηση του ΟΛΘ για το μεγάλο project ύψους 150 εκατ. ευρώ που αφορά την επέκταση του προβλήτα 6.

Η εν λόγω επέκταση 513m θεωρείται μείζονος σημασίας για την διεύρυνση των δραστηριοτήτων του λιμανιού, με στόχο να καταστεί κόμβος υποδοχής μεγάλων containerships τύπου megamax. Με την ολοκλήρωση του έργου, η θέση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης στη λιμενική βιομηχανία παρέχοντας τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών.

Σήμερα, ο λιμένας Θεσσαλονίκης έχει ετήσια δυναμική εξυπηρέτησης 750.000 teu, η οποία με την ολοκλήρωση των έργων, στα τέλη του 2025 εκτός απροόπτου, αναμένεται να διευρυνθεί.  Υπενθυμίζεται ότι οι βασικοί μέτοχοι της ΟΛΘ ΑΕ είναι οι Belterra Investments, Terminal Link και το Ταμείο Ανάπτυξης. 

Σύμφωνα με το Alphaliner, κορυφαίοι χρήστες του λιμανιού είναι οι όμιλοι MSC και CMA CGM.

Τεχνικές προδιαγραφές

-Κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος  -17,7μ.

-Κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μέτρων, κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος.

-Συμπληρωματικά έργα υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.

Η υλοποίηση αλλά και η ολοκλήρωση του έργου, συμβάλλει ουσιαστικά στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη με ποικίλα και πολλαπλασιαστικά οφέλη σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. Συγκεκριμένα, το έργο επέκτασης του Προβλήτα 6 κατά την περίοδο υλοποίησης του (2022-2025) σύμφωνα με έρευνα της Deloitte έχει υπολογιστεί ότι:

-Δημιουργεί ετήσια έσοδα άνω των 230 εκατ. ευρώ σε όλο οικοσύστημα του λιμένα που επηρεάζεται άμεσα ή έμμεσα από την επέκταση του Προβλήτα 6 – το ποσό αυτό αφορά στον λιμένα, σε συνεργαζόμενες εταιρείες, προμηθευτές, αλλά και σε άλλες επιχειρήσεις, ιδιαίτερα στον κλάδο των μεταφορών.

-Ενισχύει σημαντικά τα έσοδα του δημοσίου από άμεσους και έμμεσους φόρους άνω των 35 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.

Παράγει προστιθέμενη αξία άνω των 90 εκατ. ευρώ ετησίως κατά την περίοδο κατασκευής, συνεισφέροντας στο ΑΕΠ της χώρας.

-Στηρίζει άμεσα και έμμεσα τη δημιουργία περισσότερων από 3.300 θέσεις εργασίας, ενισχύοντας σημαντικά τον κρίσιμο κοινωνικό τομέα της απασχόλησης.