Με την πρώτη συνεδρίαση της Task Force– με ορισμό νέων μελών- ξεκινά μέχρι το τέλος Νοεμβρίου ο δεύτερος γύρος συζητήσεων Αθήνας-Σόφιας για το γιγάντιο έργο σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμένων Θεσσαλονίκης- Καβάλας-Αλεξανδρούπολης- Μπουργκάς-Ρούσε.
- Στην πρόσφατη συνάντηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή με τον Βούλγαρο ομόλογο του (και επιτελείς της γείτονος) τέθηκαν ζητήματα που αφορούν στην συγκρότηση του κοινού σχήματος (ειδικότερα θέματα χρηματοδότησης, καθώς η ιδιωτική συμμετοχή υπολογίζεται στο 40% ) με έμφαση- σε πρώτη φάση- του τμήματος Αλεξανδρούπολης- Μπουργκάς.
Η αλλαγή κυβερνητικής στρατηγικής όσον αφορά στη μη παραχώρηση του 67% του Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης δεν δημιουργεί πρόβλημα στον ευρύτερο σχεδιασμό του έργου-που έχει την διακριτή (υπό) στήριξη τόσο του “αμερικανικού παράγοντα” όσο του “ευρωπαϊκού” .
Αυτό γιατί μέσω της παράκαμψης των στενών του Βοσπόρου θα επιτυγχάνονται ταχύτερες συνδυασμένες μεταφορές (σιδηρόδρομος/πλοίο) μεταξύ Ασίας- Ευρώπης και πολύ φθηνότερες (μετά μάλιστα τις νέες αυξήσεις στα τέλη διέλευσης, που επέβαλε η Τουρκία).