Γράφει η «ξενοδόχος»

 

Μπορεί η έλλειψη κινήτρων για χαμηλότερες χρεώσεις στα ελληνικά αεροδρόμια στη διάρκεια του χειμώνα να είναι η βασική αιτία που επικαλείται η Ryanair για το κλείσιμο της βάσης της στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας και τον περιορισμό των δρομολογίων της, όσοι γνωρίζουν ωστόσο τα αεροπορικά πράγματα βλέπουν κι άλλες παραμέτρους.

Μία βασική έχει να κάνει με την απώλεια μεριδίου της γνωστής αεροπορικής χαμηλού κόστους στην Αθήνα. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε σχέση με την περίοδο προ πανδημίας και μετά, το μερίδιο της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής χαμηλού κόστους έχει μειωθεί σχεδόν στο ήμισυ  στο Ελευθέριος Βενιζέλος όπου προηγείται μακράν η Aegean και πλέον έχει ανέβει πολύ η Sky Express.

  • Η Aegean λοιπόν προηγείται με μερίδιο άνω του 40%,
  • η Sky Express από το 2,5% το 2019 έχει πάει στο 13% πλέον,
  • ενώ η Ryanair ήταν το 2019 στο 15% -16% και τώρα είναι στο 8%.

 

Στο κομμάτι των κινήτρων επιπλέον, τόσο στο Ελευθέριος Βενιζέλος όσο και κεντρικά το κυβερνητικό επιτελείο προωθεί για φέτος κίνητρα με στόχο την επιμήκυνση της σεζόν εν μέσω ενός πολύ δύσκολου χειμώνα, για τα οποία αν και της ζητήθηκε, δεν υπήρξε επαφή με την Ryanair προς ενημέρωση.

Πηγές του υπουργείου Τουρισμού ανέφεραν ότι το  συγκεκριμένο πλάνο  εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική για την ενίσχυση του χειμερινού τουρισμού, θα παρουσιαστεί το επόμενο διάστημα και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και την παροχή κινήτρων σε αεροπορικές εταιρείες και tour operators που ενδιαφέρονται να συνεχίσουν τη δραστηριότητα τους στην Ελλάδα και μετά τον Οκτώβριο.

 

  • Μία ακόμη αιτία για το κλείσιμο της βάσης έχει να κάνει με την ευκολία με την οποία η μεγαλύτερη αεροπορική χαμηλού κόστους «κόβει» κι επαναφέρει συνδέσεις και βάσεις στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια.

Από τα χαρακτηριστικά παραδείγματα και στη χώρα μας ήταν στα Χανιά όπου η βάση έκλεισε το 2018, επίσης λόγω έλλειψης κινήτρων και ακριβών τελών όπως ανέφερε τότε η εταιρεία, για να επανέλθει το 2021 λόγω υψηλής ζήτησης στον προορισμό.

Για το χειμώνα του 2022, η  Ryanair θα πραγματοποιεί μόλις 10 από 29 δρομολόγια στην Αθήνα, όπερ μεταφράζεται σε μείωση της διαθέσιμης χωρητικότητας κατά σχεδόν 60%.  Οι 10 προορισμοί είναι οι Βιέννη, Βρυξέλλες, Βουδαπέστη, Μπολόνια, Μιλάνο, Ρώμη, Μάλτα, Κατοβίτσε, Δουβλίνο και Λονδίνο, ενώ ‘’κόβονται’’ δρομολόγια σε περιφερειακούς μη μητροπολιτικούς προορισμούς για τους οποίους παρεμπιπτόντως ίσχυαν κίνητρα επιδότησης από το Ελ. Βενιζέλος, τα οποία λήγουν αυτή την περίοδο.

 

Η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αεροπορική χαμηλού κόστους έλαβε την απόφαση να κλείσει για τη χειμερινή περίοδο, από τις 29 Οκτωβρίου τη βάση της Αθήνας, όπου διατηρούσε δύο αεροσκάφη, «ανακατανέμοντας  τη χωρητικότητα σε ανταγωνιστικούς προορισμούς χαμηλότερου κόστους, όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Κύπρος και η Πορτογαλία.