«Διαζύγια», «γάμοι», εξαγορές, εκ βάθρων αναδιαρθρώσεις και άλλα πολλά συμβαίνουν στο χώρο των online σούπερ μάρκετ, όπου το επόμενο διάστημα αναμένεται ένταση του ανταγωνισμού για την πίτα των 200 εκατ. ευρώ, που προβλέπεται να φθάσει η αγορά μέχρι το 2020.
Οι υψηλοί διψήφιοι ρυθμοί ανάπτυξης που παρουσιάζει η συγκεκριμένη αγορά, οδηγούν όλο και περισσότερους «παίκτες» εντός και εκτός χώρου, να επενδύσουν σε αυτή.
Τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να βγει στον «αέρα» το νέο πρόσωπο του welovesupermarket.gr (ενδεχομένως ως My Market), καθώς αυτό το διάστημα ολοκληρώνεται η νέα στρατηγική της εταιρείας Net Spirit AE (στην οποία ανήκει το welovesupermarket.gr), μετά την είσοδο του ομίλου Παντελιάδη, ο οποίος μάλιστα μαθαίνουμε ότι έχει αυξήσει την συμμετοχή του στην εταιρεία σε σημαντικό διψήφιο ποσοστό.
Το welovesupermarket.gr δημιουργήθηκε τον Ιούνιο του 2013, αποτελώντας το 1ο online super market που έγινε στην Ελλάδα και το μοναδικό με πανελλαδική κάλυψη. Το 2017 παρουσίασε υψηλή διψήφια ανάπτυξη που συνεχίζεται και το α’ τρίμηνο του 2018, με το μερίδιο αγοράς της εταιρείας να διαμορφώνεται περί το 35%.
Εκ νέου τοποθετείται στην αγορά και το yoda.gr, το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ του Γιάννη Χήτου, που μετά τo “διαζύγιο” με την αλυσίδα Bazaar του Δήμου Βερούκα, βρήκε νέο συνεργάτη.
Η ανάγκη για διεύρυνση του κωδικολογίου φέρεται πως ήταν η αιτία που υπαγόρευσε την αναζήτηση νέου συνεργάτη για την προμήθεια των προϊόντων, τον οποίο βρήκε στην αλυσίδα «Κρητικός», ενώ θα ακολουθήσουν και άλλες κινήσεις για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Το.. παράδοξο στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι η «Κρητικός» δημιούργησε και λειτουργεί σχετικά πρόσφατα και δικό της ηλεκτρονικό κατάστημα αγορών.
Σημαντική ανάπτυξη παρουσιάζει και ο τρίτος της.. παρέας των αμιγώς online σούπερ μάρκετ (χωρίς φυσικά καταστήματα), e-fresh. H εταιρεία για να αντιμετωπίσει την αυξημένη ζήτηση, προχώρησε στη δημιουργία και νέου αποθηκευτικού χώρου (μίνι logistic center) στα βόρεια προάστεια.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την Convert Group, οι συνολικές πωλήσεις για το 2017 των 5 βασικών καθώς και των μικρότερων τοπικών ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ, εκτιμώνται σε 19,5 εκατ. ευρώ, ενώ οι συνολικές ηλεκτρονικές πωλήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων εκτιμώνται σε 37 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 0,25% των συνολικών αγορών προϊόντων παντοπωλείου των ελληνικών νοικοκυριών. Ο ρυθμός ανάπτυξης της τάξης του 50% που καταγράφηκε το 2017 είναι ιδιαίτερα υψηλός και αντίστοιχος με αυτόν αγορών του εξωτερικού. Η πρόβλεψη είναι ότι το 2020 το μερίδιο των ηλεκτρονικών αγορών στην αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα θα ξεπεράσει το 1%, με πωλήσεις της τάξης των 180-200 εκατ. ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το μέσο «καλάθι» στα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ καταγράφεται ιδιαίτερα υψηλό στα 88,5 ευρώ, στοιχείο που δείχνει ότι οι αγορές αφορούν κυρίως τις εβδομαδιαίες αγορές του νοικοκυριού.