Δημήτρης Μαλλάς
Η αλλαγή του υπάρχοντος στάτους κβο της ελληνικής συνδρομητικής τηλεόρασης δείχνει να είναι από τους στόχους της νέας πλατφόρμας του Vodafone TV που παρουσιάστηκε σήμερα και δείχνει προσαρμοσμένη στα νέα δεδομένα και τις τάσεις όσον αφορά την παρακολούθηση περιεχομένου.
Όπως σημείωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδος, Χάρης Μπρουμίδης, η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα φθάνει στο 26% -με τους συνδρομητές της Vodafone TV να ανέρχονται σε 100.000 όπως αναφέρθηκε- και τα περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης να χαρακτηρίζονται ως ιδιαίτερα μεγάλα δεδομένου ότι το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη ανέρχεται στο 57%. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του «Β», ο κ. Μπρουμίδης ανέφερε ότι είναι εφικτό ο αριθμός των ελληνικών νοικοκυριών που διαθέτουν κάποια υπηρεσία συνδρομητικής να φθάσει μέχρι το 1,5 εκατ. επί συνόλου περίπου 4 εκατομμυρίων.
Σύμφωνα με τα στελέχη της Vodafone, η νέα πλατφόρμα προσφέρει έναν εντυπωσιακό συνδυασμό περιεχομένου και μοναδικών λειτουργιών που θα βοηθήσουν στην ενίσχυση της κατανάλωσης περιεχομένου σε διαφορετικές περιστάσεις. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα από την εταιρεία έδειξε ότι οι Έλληνες (ηλικίας 15-54 ετών) καταναλώνουν περιεχόμενο από τουλάχιστον 3 πηγές, βλέπουν θέαμα από 6 κατηγορίες περιεχομένου, ενώ σε κάθε νοικοκυριό οι «έξυπνες» συσκευές/οθόνες είναι διπλάσιες από τις τηλεοράσεις (5,4 συσκευές έναντι 1-2 τηλεοράσεων). Παράλληλα, και στην Ελλάδα παρατηρείται ενίσχυση του ρόλου του Διαδικτύου όσον αφορά στη θέαση του περιεχομένου όπως και αύξηση της χρήσης on demand υπηρεσιών.
Τις τάσεις αυτές επιδιώκει να ακολουθήσει η νέα Vodafone TV, η οποία αξίζει να σημειωθεί ότι είναι προσβάσιμη ακόμη και από καταναλωτές που χρησιμοποιούν διαφορετικό πάροχο, ενώ υπάρχει δυνατότητα για ταυτόχρονη παρακολούθηση περιεχομένου από 2 συσκευές. Χάρη στη χρήση τεχνολογιών cloud, το νέο Vodafone TV προσφέρει μοναδικές λειτουργίες και στα live προγράμματα με τη δυνατότητα επανάληψης έως και για μία εβδομάδα, αλλά και εγγραφής τηλεοπτικού περιεχομένου διάρκειας έως και 100 ωρών για διάστημα 90 ημερών. Επίσης, υπάρχει και εφαρμογή για φορητές συσκευές που επιτρέπει -μεταξύ άλλων- τη δυνατότητα για «κατέβασμα» περιεχομένου για παρακολούθηση χωρίς σύνδεση στο Διαδίκτυο.
Στα πλεονεκτήματα της υπηρεσίας είναι και τα ανταγωνιστικά πακέτα με τα οποία προσφέρεται η υπηρεσία. Τα βασικά πακέτα είναι 3: το Vodafone TV Full με πρόσβαση σε όλο το περιεχόμενο με 21,90 ευρώ/μήνα, το Vodafone TV Entertainment pack + Sports (σ.σ. δεν περιλαμβάνει πρόσβαση στο περιεχόμενο για παιδιά και τα ντοκιμαντέρ) με 19,40 ευρώ το μήνα και το Vodafone TV Family με 11,90 ευρώ το μήνα. Επίσης, υπάρχει ένα ειδικό πακέτο που απευθύνεται σε φοιτητές (Vodafone TV Entertainment pack) με κόστος 9,40 ευρώ το μήνα. Στο πακέτο περιλαμβάνεται το κόστος του αποκωδικοποιητή και οι φόροι, ενώ για τους υπάρχοντες συνδρομητές του Vodafone TV υπάρχει ειδική διαδικασία αναβάθμισης.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στον τομέα του περιεχομένου. Σημειωτέον πως στο πακέτο του Vodafone TV περιλαμβάνονται και τα αθλητικά κανάλια Novasports βάσει της συμφωνίας που υπάρχει με τη Forthnet. Υπενθυμίζεται πως η Vodafone -μαζί με τη Wind- είναι ένας από τους υποψήφιους αγοραστές της Forthnet. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Μπρουμίδης απάντησε πως αυτή τη στιγμή υπάρχει σε εξέλιξη διαδικασία οικονομικού ελέγχου (due diligence) και όταν αυτή ολοκληρωθεί τότε «θα δούμε τι προτιθέμεθα να κάνουμε».
Το περιεχόμενο πάντως είναι, σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας, ένα από τα μεγάλο ατού του Vodafone TV. Η υπηρεσία προσφέρει, εκτός από τα κανάλια Novasports, 62 θεματικά κανάλια, τα ελεύθερα ελληνικά κανάλια και πλούσιο περιεχόμενο στις on demand υπηρεσία που περιλαμβάνει πολλές κινηματογραφικές πρεμιέρες, πάνω από 4000 ταινίες, περισσότερα από 7.000 επεισόδια σειρών, πάνω από 4.000 επεισόδια παιδικών σειρών κ.ά. Στις νέες συνεργασίες, περιλαμβάνονται οι υπηρεσίες pameOdeon, NAT GEO +, ΝICK +, Fox+ και Ant1 Next.
Αξίζει να σημειωθεί ακόμη ότι η Ελλάδα είναι μόλις η 3η χώρα (μετά τις Πορτογαλία και Νέα Ζηλανδία) που είναι διαθέσιμη η νέα τηλεοπτική πλατφόρμα που έχει αναπτύξει ο όμιλος Vodafone. Η πλατφόρμα έχει τη δυνατότητα προσθήκης εφαρμογών και νέων υπηρεσιών, χωρίς όμως να είναι και πλήρως «ανοικτή» όπως συμβαίνει με πλατφόρμες που βασίζονται στο Android TV. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσε να αναβαθμιστεί εύκολα ώστε να προσφέρει πρόσβαση και σε άλλες συνδρομητικές υπηρεσίες περιεχομένου όπως είναι το Netflix. Στη σχετική ερώτηση, πάντως, ο κ. Μπρουμίδης το άφησε ανοικτό ως ενδεχόμενο, σημειώνοντας ότι υπάρχουν συζητήσεις τόσο με το Netflix όσο και με άλλες πλατφόρμες αλλά θα πρέπει να δει κανείς και τους όρους συνεργασίας της.
Αντίστοιχη ήταν και η απάντηση σχετικά με το αν υπάρχει περίπτωση συνεργασίας για την απόκτηση περιεχομένου από άλλες συνδρομητικές πλατφόρμες στην Ελλάδα, κατ’ αντιστοιχία της συνεργασία με τη Nova. «Δυνητικά στο μέλλον θα μπορούσαμε να δούμε τέτοιες συμφωνίες, αλλά προς το παρόν δεν έχουμε μιλήσει με την Cosmote. Είναι θέμα θέλησης αλλά και όρων εμπορικής συνεργασίας» σημείωσε.