Γράφει η «ξενοδόχος»
Επιστρέφει στα παλιά του … λημέρια ο όμιλος Στέγγου, μετά τη συμφωνία πώλησης του εμβληματικού Πόρτο Καρράς στον όμιλο Σαββίδη.
Νύν και πρώην ιδιοκτήτης του ιστορικού συγκροτήματος της Χαλκιδικής συναντιούνται τώρα ξανά στη ‘’μάχη’’ διεκδίκησης της μαρίνας Καλαμαριάς (Αρετσού), όπου χθές το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε τα έξι ονόματα που ‘’κατέβηκαν’’ στο σχετικό διαγωνισμό.
- Πρόκειται για τους (με αλφαβητική σειρά), EMMA ALPHA HOLDING LTD με προέλευση από τη Λευκωσία και ποικίλες δραστηριότητες στον επενδυτικό τομέα, την ενέργεια, την παροχή δραστηριοτήτων στοιχημάτων και παιχνιδιών σε καζίνο, την παροχή ιατρικών υπηρεσιών και εμπορία φαρμακευτικών προϊόντων, τον γνωστό κατασκευαστικό όμιλο ΑΒΑΞ, την ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, με σημαντικό αποτύπωμα στο κομμάτι των παραχωρήσεων στη χώρα μας, την Πόρτο Καρράς Μαρίνα που συνδέεται από τον Απρίλιο του 2020, μέσω του Porto Carras Grand Resort με τη Belterra Investments, του ομίλου Σαββίδη, την ΤΕΚΑΛ από τον κλάδο των κατασκευών που επεκτείνει πλέον τις δραστηριότητές της στα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Νότιας Ευρώπης και την Τεχνική Ολυμπιακή, του ομίλου Στέγγου που κάνει τώρα άνοιγμα στη ναυτιλία, στα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, στο real estate και τον τουρισμό.
Εξ’ ού άλλωστε και η συμμετοχή της στη διαδικασία.
Από πλευράς του ομίλου Σαββίδη, έχει ήδη ισχυρό αποτύπωμα στη Β. Ελλάδα με το γνωστό resort που διαθέτει δυο πολυτελή ξενοδοχεία πέντε αστέρων, ένα πολυτελές καζίνο, κέντρα θαλασσοθεραπείας, γήπεδο γκολφ, μαρίνα και αμπελώνες.
- Η μαρίνα Porto Carras είναι η μεγαλύτερη μαρίνα στη Βόρεια Ελλάδα που έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για να καλύψει τις ανάγκες ελλιμενισμού πελατών με μεγάλα πολυτελή σκάφη και θαλάσσια σκάφη. Με χωρητικότητα έως και 315 πλοία, η μαρίνα Porto Carras έχει βάθος 5,5 μέτρα και επιτρέπει την πρόσβαση σε σκάφη μήκους έως 55 μέτρων.
Οι σύμβουλοι αξιοποίησης του Ταμείου, αφού αξιολογήσουν τις υποβληθείσες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος, θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού (φάση δεσμευτικών προσφορών).
Υπενθυμίζεται ότι η διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ αφορά στην παραχώρηση υπηρεσιών λειτουργίας λιμένων (υπηρεσίες ελλιμενισμού και άλλες υπηρεσίες) και του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης των κινητών και/ή ακινήτων περιουσιακών στοιχείων εντός της χερσαίας και/ή της θαλάσσιας ζώνης της μαρίνας Καλαμαριάς, για περίοδο κατ’ ελάχιστο 35 ετών.
Η μαρίνα Καλαμαριάς βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη, στη θέση «Αρετσού», εντός των ορίων του Δήμου Καλαμαριάς και έχει δυνατότητες ελλιμενισμού άνω των 380 σκαφών, μήκους έως 50μ. Η χερσαία επιφάνεια της μαρίνας καλύπτει έκταση της τάξεως των 78.000 τ.μ.
Τι προβλέπει το σχέδιο αξιοποίησης της μαρίνας Καλαμαριάς
«Μια νέα σύγχρονη μαρίνα, ένα έργο πνοής που όχι μόνο θα επιφέρει ουσιαστική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και του γιώτινγκ στην περιοχή της Β. Ελλάδας, αλλά θα γίνει σημαντικός πόλος έλξης και αναψυχής και για τους κατοίκους της περιοχής σχεδιάζεται στην Καλαμαριά», αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ για τη μαρίνα Καλαμαριάς.
Η μαρίνα Καλαμαριάς, όπως και η μαρίνα του Αλίμου στην Αθήνα, αποτελούν χώρους υπερ-τοπικής σημασίας. Η αξιοποίηση και ανάπτυξη της μαρίνας Καλαμαριάς θα συμβάλει σημαντικά στην ανάδειξη της πόλης ως τουριστικό και οικονομικό πόλο όλης της Β. Ελλάδας
Σύγχρονες έρευνες έχουν δείξει ότι η ύπαρξη μαρίνας συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη όλης της περιοχής. Είναι χαρακτηριστικό ότι για κάθε ένα ευρώ ελλιμενισμού σε τουριστικό λιμένα, δαπανώνται 5 έως 12 ευρώ στην τοπική οικονομία, σε προμήθειες, τροφοδοσία, ανεφοδιασμό καυσίμων, τεχνικές εργασίες, ναυπηγεία, πρακτορεύσεις και πολλές άλλες υπηρεσίες και δραστηριότητες που αναπτύσσονται γύρω από μία μαρίνα.
Έτσι, και η ανάπλαση της μαρίνας Καλαμαριάς, που παραμένει ημιτελής επί δεκαετίες, εκτιμάται ότι θα έχει θετικές επιδράσεις στην τοπική και την εθνική οικονομία, προσφέροντας ένα σημαντικό πυρήνα οικονομικής δραστηριότητας και απασχόλησης στην πόλη της Καλαμαριάς και την ευρύτερη περιοχή, ενώ ο σχεδιασμός της ενσωματώνει πλήρως τις αρχές της βιώσιμης και αειφόρου ανάπτυξης και τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές.
Το σχέδιο ανάπτυξης
Το σχέδιο ανάπλασης και ουσιαστικής αναβάθμισης της μαρίνας διασφαλίζει την ελεύθερη και απρόσκοπτη πρόσβαση, τους περιπάτους και άλλες δραστηριότητες για τους επισκέπτες, και μάλιστα με ασφάλεια, καθώς δεν θα επιτρέπεται η διέλευση αυτοκινήτων. Επιπλέον, η παραχώρηση, εκτός από τα έσοδα για το ελληνικό δημόσιο, θα έχει αντισταθμιστικά οφέλη και για τον Δήμο Καλαμαριάς που μπορούν να φτάσουν στο 1% επί των συνολικών ακαθάριστων εσόδων της μαρίνας.
Σημειώνεται ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος έθεσε πέρυσι σε δημόσια διαβούλευση την Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για την μαρίνα Καλαμαριάς, όπου όλοι οι ενδιαφερόμενοι φορείς έλαβαν μέρος και ενέκρινε το τελικό κείμενο, ενσωματώνοντας παρεμβάσεις του Δήμου Καλαμαριάς και άλλων φορέων.