Ο γερμανικός τηλεπικοινωνιακός κολοσσός με ασφαλιστικά μέτρα απαγορεύει στην αμερικανική Insurtech να χρησιμοποιεί το ροζ χρώμα στον λογότυπό της στη Γερμανία !
Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
Μια ιδιότυπη δικαστική μάχη βρίσκεται σε εξέλιξη στη Γερμανία, όπου ο τηλεπικοινωνιακός κολοσσός Deutsche Telekom «τα έχει βάλει» με την αμερικανική insurtech Lemonade, προκειμένου να την εμποδίσει να χρησιμοποιεί τα χρήματα που έχουν ταυτιστεί με τα δικά της εμπορικά σήματα (μοβ, ροζ) στο δικό της brand !
Σε συνέχεια της δραστηριοποίησης της Lemonade στη γερμανική αγορά τον περασμένο Ιούνιο, η Deutsche Telekom κατέθεσε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων (που έγινε δεκτή), απαιτώντας από τη Lemonade να μην χρησιμοποιεί το χρώμα ροζ στη Γερμανία. Η DT απαίτησε επίσης να μην χρησιμοποιεί το μοβ πουθενά διεθνώς (!) παρότι οι δυο εταιρίες δραστηριοποιούνται σε διαφορετικούς κλάδους και τα λογότυπά τους δεν μοιάζουν μεταξύ τους.
Η Lemonade συμμορφώθηκε με τις απαιτήσεις της DT στη Γερμανία και άλλαξε το χρώμα του λογοτύπου της από ροζ σε κόκκινο, αρνήθηκε όμως να υπογράψει συμφωνία με τον γερμανικό όμιλο για να σταματήσει οριστικά να χρησιμοποιεί το ροζ χρώμα. Επιπροσθέτως, η αμερικανική insurtech κατέθεσε προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Γραφείο Δικαιωμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας, ζητώντας να μην κατοχυρωθεί ως σήμα κατατεθέν της Deutsche Telekom το μοβ χρώμα και ζήτησε παράλληλα από τον Γερμανικό Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας να αρθούν τα ασφαλιστικά μέτρα εναντίον της στη χώρα.
Όπως υποστηρίζει ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Lemonade Daniel Schreiber, η Deutsche Telekom δεν έχει στραφεί μόνο εναντίον της Lemonade για να μην χρησιμοποιεί το ροζ χρώμα, αλλά έχει βάλει στο στόχαστρό της και άλλες πέντε… «ροζ» εταιρείες από διάφορους κλάδους και γεωγραφικές περιοχές.
Η Deutsche Telekom –που ελέγχει την φίρμα κινητής τηλεφωνίας T-Mobile- έχει στο παρελθόν στραφεί κατά της σουηδικής τηλεπικοινωνιακής εταιρείας Telia, του αμερικανικού τεχνολογικού blog Engadget, της βρετανικής εταιρείας κατασκευής smartwatch Oxy και της ολλανδικής εταιρείας διαχείρισης τιμολογίων Compello, σύμφωνα πάντα με τη Lemonade. H νεοϋορκέζικη ασφαλιστική startup ισχυρίζεται ότι χρησιμοποιεί το ροζ χρώμα για τον λογότυπό της από τότε που ιδρύθηκε το 2015. Το…επίμαχο ροζ χρώμα βρέθηκε και στο επίκεντρο μιας δημοφιλούς εκστρατείας στο Instagram φέτος, κατά την οποία η Lemonade «βύθισε» δημοφιλή αντικείμενα της καθημερινότητας σε ροζ μπογιά, προσελκύοντας 18 εκατομμύρια χρήστες.
Κατά τον κ. Scheiber, οι κινήσεις της Deutsche Telekom παραπέμπουν σε τακτικές «εταιρικού bullying», καθώς «στρατιές δικηγόρων επιχειρούν να σφετεριστούν έναν φυσικό πόρο –εν προκειμένω ένα βασικό χρώμα- που ανήκει δικαιωματικά σε όλους». Ο έτερος συνιδρυτής της Lemonade Shai Wininger παρομοίασε την προσπάθεια της Deutsche Telekom να «μονοπωλήσει όλο το ροζ του κόσμο με κάτι που θα έκανε ένας κακός σε ταινία κινουμένων σχεδίων της Disney !” Μάλιστα, η εταιρεία έχει ξεκινήσει εκστρατεία στα social media με το hasthtag #FreeThePink (Ελευθερώστε το ροζ).
Ο εκπρόσωπος της Deutsche Telekom υποστήριξε ότι «Όπως ακριβώς και το εταιρικό λογότυπο “T” και άλλα στοιχεία του brand, έτσι και το χρώμα μοβ έχει κατοχυρωθεί ως μέρος του brand της εταιρείας. Τα σήματα της Deutsche Telekom έχουν μεγάλη συνεισφορά στην επιτυχία της εταιρείας. To καταναλωτικό κοινό αναγνωρίζει και θυμάται την Deutsche Telekom λόγω του μοβ χρώματος…Η εταιρεία σέβεται τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας όλων, αλλά περιμένει από τους άλλους να κάνουν το ίδιο. Στη Γερμανία, το αρμόδιο δικαστήριο εξέδωσε απόφαση ασφαλιστικών μέτρων εναντίον της Lemonade ακριβώς επειδή θεώρησε τη χρήση του μοβ παράβαση του σήματος κατατεθέντος της Deutsche Telekom”. Ο γερμανικός όμιλος πρόσθεσε ότι δεν θα προβεί σε περαιτέρω σχόλια μέχρι να υπάρξει τελεσίδικη δικαστική απόφαση.
Οι διαφωνίες μεταξύ μεγάλων εταιρειών και Insurtechs γύρω από σήματα κατατεθέντα δεν είναι ασυνήθιστες. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η κόντρα του μεσιτικού κολοσσού Marsh που στράφηκε εναντίον της insurtech marshmallow καθώς και η «επίθεση» της Travelers εναντίον της start-up από τη Σιγκαπούρη PolicyPal και της insurtech Brolly για τη χρήση της εικόνας της ομπρέλας στα λογότυπά τους.