Επίσπευση των διαδικασιών για την ψηφιοποίηση δεδομένων και την έγκαιρη – σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα που έχουν προαναγγελθεί – έκδοση ψηφιακών συντάξεων επιδιώκει η ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας.
Για αυτό το λόγο συζητείται, μεταξύ άλλων, σήμερα στις Επιτροπές της Βουλής η διάταξη για την υποχρεωτική αναγραφή του ΑΜΚΑ κάθε πολίτη στα πιστοποιητικά και τις βεβαιώσεις που εκδίδονται ηλεκτρονικά από το Μητρώο Πολιτών.
Όπως έχει επισημανθεί, το Πληροφοριακό Σύστημα «Μητρώο Πολιτών» θα παίρνει δεδομένα από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης του Πολίτη, Δήμους και Ληξιαρχεία. Υπενθυμίζεται πως θα επαναλειτουργήσει και το πληροφοριακό σύστημα ΑΤΛΑΣ που αποτελεί ουσιαστικά τη βάση δεδομένων με τα χρόνια ασφάλισης και άλλα στοιχεία των πολιτών.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπουργείου, στόχος εν τέλει είναι η έκδοση ψηφιακή σύνταξης να αποτελεί διαδικασία λίγων ημερών. Το Νοέμβριο αναμένεται να κατατεθεί το σχετικό Νομοσχέδιο ώστε να ενταχθεί σε αυτό ένα μέρος των συντάξεων που βρίσκεται σε εκκρεμότητα.
Όπως είχε δηλώσει ο κ. Βρούτσης σε πρώτη φάση – δηλαδή τον Ιούνιο του 2020 – στόχος είναι 1 στις 3 συντάξεις να εκδίδονται ψηφιακά.