Τα μεγαλύτερα πλοία σε μέγεθος, εξακολουθούν να είναι αρκετά δημοφιλή για τους Έλληνες πλοιοκτήτες.

Στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεσή της, η ναυλομεσίτης Xclusiv ανέφερε ότι στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου, «τα μεγάλα μεγέθη παραμένουν δημοφιλή στους Έλληνες πλοιοκτήτες. Στον κλάδο των Newcastlemax τα «Mineral Charlie» – 205K/2012 HHIC και «Mineral Maureen» – 205K/2012 HHIC πωλήθηκαν έναντι 81,6 εκατ. USD σε Έλληνες αγοραστές. Έλληνες εφοπλιστές απέκτησαν επίσης το Capesize “Courageous”- 181K/2016 SWS για 50,5 εκατ. USD, ενώ φαίνεται να βρίσκονται πίσω και από την πώληση του “Stella Hope” – 180K/2016 Dalian που πουλήθηκε για 49,5 εκατ. USD. Αναφορικά με τον κλάδο των πιο μικρών Kamsarmax, το “Livia Rose” – 82K/2018 πωλήθηκε έναντι 35,6 εκατ. USD σε πελάτες της HMM. Στον τομέα Supramax, το “Maine Dream” – 58K/2012 βρήκε νέους ιδιοκτήτες και πωλήθηκε έναντι 19,3 εκατ. USD. Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, το Handysize “Gold Dust” – 28K/2012 Imabari πωλήθηκε για 12 εκατ. USD σε αγοραστές από το Βιετνάμ”.

Αντίθετα, «η δραστηριότητα στον κλάδο των τάνκερ S&P ήταν χαμηλή αυτή την εβδομάδα, με μόνο 4 πωλήσεις. Στον τομέα VLCC, Έλληνες αγοραστές απέκτησαν το Scrubber «C. Prosperity” – 314K/2009 HHI για 53,5εκατ. USD. Το Suezmax “Front Thor” – 157K/2010 άλλαξε χέρια για επιπλέον 48 εκατ. USD. Τέλος, στον τομέα MR2, το “Avon” – 50K/2019 HMD βρήκε νέους ιδιοκτήτες για 45,5 εκατ. USD», ανέφερε η Xclusiv.

Σε μια ξεχωριστή αναφορά αυτή την εβδομάδα, ο ναυλομεσίτης Banchero Costa σημείωσε ότι «μετά από ένα διαγωνισμό προσφορών την περασμένη εβδομάδα, το ελεγχόμενο από την Ιάπωνα Livia Rose περίπου 82.000 dwt κατασκευής 2018 στο Tsuneishi Zhoushan (SS λόγω τοποθέτησης BWTS 2028) πωλήθηκε στα 35,6 εκατομμύρια δολάρια σε Έλληνες αγοραστές. Το Valiant Summer που κατασκευάστηκε το 2016 στο Tsuneishi Zhoushan πωλήθηκε στα 32,5 εκατομμύρια δολάρια. Το ελεγχόμενο από την Ελλάδα Almira 61.000 dwt κατασκευής 2011 στο Shin Kasado πέρασε στα χέρια της Far East Buyers στα 21,5 εκατ. δολάρια.

Στα δεξαμενόπλοια, το LR1 Avra ​​Patros που κατασκευάστηκε το 2008 στο Sundong πωλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στα 29,75 εκατ. δολάρια. Το CSC Progress 46.000 dwt κατασκευής 2007 στο Jingling πωλήθηκε σε αγοραστές της Άπω Ανατολής στα 21 εκατ. δολάρια».