Μείωση των πωλήσεων των καινούργιων αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά προβλέπουν οι μελέτες που έκαναν ειδικευμένες εταιρείες αξιολόγησης της αγοράς των αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εταιρειών, οι πωλήσεις σε όλη την Ευρώπη αναμένεται να μειωθούν κατά 25% φέτος.

Πρόκειται για μία πρωτοφανή πτώση του όγκου των πωλήσεων, που θα επηρεάσει την οικονομία και θα αυξήσει το ποσοστό ανεργίας. Αυτή η απότομη ποσοστιαία πτώση έχει αρνητικές συνέπειες και στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης. Αν επαληθευτούν οι προβλέψεις, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων θα επανέλθει στο χαμηλότερο επίπεδό της από το 2013.

Τον Ιούνιο, οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν κατά 35%, σε σχέση με τον περσινό Ιούνιο. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι παρά τη μεγάλη πτώση στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, η επίδοση του Ιουνίου είναι ένα σημάδι ανάρρωσης αυτής της σημαντικής αγοράς αυτοκινήτων.

Η εκτίμησή τους στηρίζεται στα επίσημα στοιχεία, τα οποία δείχνουν την κίνηση της αγοράς τους προηγούμενους μήνες. Ειδικότερα, η ζήτηση μειώθηκε κατά 44% τον Μάρτιο, 97% τον Απρίλιο και 89% τον Μάιο.

Άλλες ευρωπαϊκές αγορές αυτοκινήτων σημειώνουν, επίσης, πρόοδο, η οποία οφείλεται και στα κυβερνητικά κίνητρα για να ενθαρρύνουν τους οδηγούς να ανταλλάσσουν τα παλαιά αυτοκίνητά τους με καινούργια και να προτιμούν οικολογικά μοντέλα χαμηλών ρύπων. Στη Γαλλία, οι πωλήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν για πρώτη φορά φέτος τον Ιούνιο.

Η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία παρουσίασαν πακέτα βοήθειας για τη βιομηχανία, ενώ ο SMMT (Σύνδεσμος Κατασκευαστών στο Ηνωμένο Βασίλειο) ζήτησε κρατική στήριξη, ανακοινώνοντας ότι μία στις έξι θέσεις εργασίας κινδυνεύει. Η αγορά του Ηνωμένου Βασίλειου αναμένεται να δεχθεί τα πιο έντονα πλήγματα μεταξύ των δυτικών αγορών, όπως αναφέρει το Automotive News Europe.

Ενώ οι εκθεσιακοί χώροι αυτοκινήτων επετράπη να ανοίξουν ξανά από την 1η Ιουνίου στην Αγγλία, οι έμποροι στην Ουαλία και τη Σκωτία έπρεπε να περιμένουν μέχρι τις 22 Ιουνίου και τις 29 Ιουνίου, αντίστοιχα, για να ανοίξουν τις εκθέσεις τους.

Η Ford, ηγέτης της αγοράς του Ηνωμένου Βασιλείου, κατέγραψε μείωση των πωλήσεών της κατά 38% τον περασμένο μήνα, ενώ η δεύτερη σε πωλήσεις VW, σημείωσε πτώση στον όγκο των πωλήσεών της κατά 39%. Η τρίτη στη γενική κατάταξη Toyota ήταν η μόνη μάρκα στη πρώτη πεντάδα που αύξησε τις πωλήσεις της τον Ιούνιο κατά 2,7%. Η BMW έπεσε κατά 47% και η Mercedes-Benz είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 36%.

Μεταξύ άλλων εμπορικών σημάτων, οι πωλήσεις της Vauxhall μειώθηκαν κατά 41%. Οι εγγραφές της Hyundai μειώθηκαν 53%. Η Κia μειώθηκε κατά 35%. Η Jaguar έπεσε 42%, η Land Rover κατά 28% και η Mini κατά 43%.

Στο πρώτο εξάμηνο, οι εγγραφές στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν 49%, σε 653.502 μονάδες.

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία δέχθηκε μεγάλα πλήγματα από την πανδημία, καθώς οι κυβερνήσεις διέταξαν το κλείσιμο των εκθεσιακών χώρων για περίπου δύο μήνες και οι καταναλωτές παρέμειναν στα σπίτια τους για να μειωθεί η μετάδοση του θανατηφόρου ιού.

Δεν έχουν ανοίξει ξανά όλα τα βρετανικά εργοστάσια αυτοκινήτων και πολλά λειτουργούν με μειωμένη δυναμικότητα, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να εξισορροπήσουν τη ζήτηση και την προσφορά.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ – ΜΠΕ