Γράφει η «ξενοδόχος»
Οι ναυλώσεις υπερπολυτελών σκαφών αυξήθηκαν κατά 20% το καλοκαίρι του 2022. Η Ελλάδα έχει τον υψηλότερο αριθμό ναυλώσεων θαλαμηγών μήκους άνω των 20 μέτρων σε σύγκριση με όλους τους προορισμούς για ναυλώσεις σκαφών το καλοκαίρι του 2022, συγκριτικά με τα ήδη υψηλά επίπεδα του 2021.
Οι Αμερικανοί αποτελούν μία από τις μεγαλύτερες αγορές αυτή τη στιγμή, βοηθώντας να καλυφτούν τα κενά που έχουν δημιουργήσει οι Ρώσοι ολιγάρχες, λόγω των κυρώσεων που τους έχουν υποβληθεί έπειτα από την εισβολή στην Ουκρανία.
Τα στοιχεία παρείχε ο κ. Γιώργος Βερνίκος της Vernicos Yachts στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες, απαντώντας και σε σχετικές ερωτήσεις Ευρωβουλευτών.
- Η Ελλάδα είναι από τους δημοφιλέστερους προορισμούς στον κόσμο για τα σκάφη αναψυχής κι εκτιμάται ότι υπάρχουν 170.000 σκάφη αναψυχής όλων των μεγεθών και απ’ αυτά τα επαγγελματικά σκάφη ανέρχονται σε 6.500.
Περίπου 200 με 300 ελληνικά επαγγελματικά σκάφη θα προστίθενται κάθε χρόνο στον ελληνικό στόλο.
Επιπλέον:
-Τα σκάφη προς ναύλωση θεωρήθηκαν -ιδιαίτερα στη διάρκεια της πανδημίας- ασφαλής τρόπος διακοπών. Μόνο τα ιστιοπλοϊκά σκάφη που ναυλώνονται στην Ανατολική Μεσόγειο υπολογίζονται πάνω από 10.000, μ’ ένα τζίρο της τάξης των 2 δις ευρώ.
-Σ’ όλο τον κόσμο το 1980 υπήρχαν 1.534 superyachts πάνω από 30 μέτρα και το 2021 ο αριθμός τους αυξήθηκε σε 11.713. Οι πωλήσεις των superyachts ανέβηκαν σε επίπεδα ρεκόρ το 2021 και αναμένεται το ίδιο για το 2022.
Τα αυξανόμενα επιτόκια, οι ασταθείς αγορές μετοχών και ιδιαίτερα οι αναταράξεις από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία δεν θα επηρεάσουν τις τιμές λόγω έλλειψης προσφερόμενων σκαφών.
Τα γνωστά ναυπηγεία έχουν πολλαπλές παραγγελίες για παραδόσεις μέχρι το 2025-26.
-Υπάρχει έλλειψη και αυξημένος ανταγωνισμός για εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό στη βιομηχανία σκαφών αναψυχής. Παρατηρείται μια θεμελιώδη αλλαγή στην αγορά και στα ενδιαφέροντα των καταναλωτών για την υπαίθρια αναψυχή. Υπάρχουν νέοι και πιο διαφορετικοί αγοραστές σκαφών.
-Πρόσφατα μέτρα για την προστασία της θαλάσσιας ζωής έχουν επιφέρει περιορισμούς στην αγκυροβόληση σκαφών σε μεγάλα τμήματα των γαλλικών ακτών της Μεσογείου και συμβάλουν στη σημαντική μείωση σκαφών στη Δυτική Μεσόγειο και αντίστοιχη μετακίνηση και αύξηση, ιδιαίτερα επαγγελματικών σκαφών, στην Ανατολική Μεσόγειο.