Στην έναρξη διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας για την πώληση του 65% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «ΔΕΠΑ Εμπορίας ΑΕ», η οποία θα δημιουργηθεί μετά τη μερική διάσπαση του κλάδου των υποδομών και την απόσχιση του κλάδου διεθνών έργων της ΔΕΠΑ (Δημόσια Επιχείρηση Αερίου), προχωρά το ΤΑΙΠΕΔ.
Μέτοχοι της ΔΕΠΑ είναι το ΤΑΙΠΕΔ και τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ), με ποσοστά 65% και 35% αντίστοιχα. Μετά την ολοκλήρωση του εταιρικού μετασχηματισμού της, η ΔΕΠΑ θα μετονομαστεί σε ΔΕΠΑ Εμπορίας και θα διατηρεί είτε απευθείας είτε μέσω των θυγατρικών της το σύνολο των δραστηριοτήτων προμήθειας και εμπορίας. Το ΤΑΙΠΕΔ θα κατέχει το 65% του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΠΑ Εμπορίας, ενώ τα ΕΛΠΕ το υπόλοιπο 35%.
Το ΤΑΙΠΕΔ και τα ΕΛΠΕ έχουν προχωρήσει στη σύναψη Μνημονίου Συνεργασίας (MoU) προκειμένου να εξασφαλισθεί ότι ο προτιμητέος επενδυτής θα έχει το δικαίωμα να αποκτήσει και τις μετοχές που κατέχουν τα ΕΛΠΕ στη ΔΕΠΑ Εμπορίας, αποκτώντας έτσι το σύνολο (100%) των μετοχών της εταιρείας.
Διαδικασία διαγωνισμού
Η διαγωνιστική διαδικασία για την πώληση του 65% του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΠΑ Εμπορίας θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις: φάση προεπιλογής (α’ φάση) και φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών (β’ φάση). Λεπτομέρειες της διαγωνιστικής διαδικασίας περιγράφονται στην Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, η οποία έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ. Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές καλούνται να υποβάλουν την εκδήλωση ενδιαφέροντός τους έως τις 6 Μαρτίου.
Η UBS και η Τράπεζα Πειραιώς ενεργούν από κοινού ως χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι, ενώ η δικηγορική εταιρεία Ποταμίτης Βεκρής ως νομικός σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ.
Χθες, εξάλλου, το ΤΑΙΠΕΔ κήρυξε άγονο τον διαγωνισμό για το ακίνητο «Κορυζή & Θράκης» στον Ταύρο Αττικής, λόγω της μη υποβολής δεσμευτικών προσφορών.
Υγροποιημένο φυσικό αέριο από την ΔΕΠΑ στον Πειραιά από το 2022
Τον ανεφοδιασμό πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) στον Πειραιά στα μέσα του 2022 θα διασφαλίσει η ΔΕΠΑ, καθιστώντας παράλληλα τη χώρα μας σταυροδρόμι της ναυτιλιακής δραστηριότητας στην ευρύτερη περιοχή.
Αυτό επεσήμανε ο συντονιστής διευθυντής Δραστηριοτήτων Στρατηγικής Ανάπτυξης, Διοικητικών & Πληροφορικής της εταιρείας, Γιώργος Πολυχρονίου μιλώντας σήμερα στο 5ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής.
Το LNG, σημείωσε ο κ. Πολυχρονίου, εκτός από περιβαλλοντικά φιλικό, διαθέτει και μια ασφαλή και εφαρμοσμένη τεχνολογία ως προς την αποθήκευση, μεταφορά και χρήση του, που το καθιστούν μία από τις πιο αποδοτικές και συμφέρουσες λύσεις για τους πλοιοκτήτες, ικανή να στηρίξει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας.
Τόνισε, τέλος, τον καθοριστικό ρόλο του υγροποιημένου φυσικού αερίου στην προσπάθεια της ελληνικής ναυτιλίας να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα και να προσαρμοστεί στους νέους αυστηρότερους διεθνείς κανονισμούς.