Ο Δήμος Αθηναίων συνεχίζει να στηρίζει με μια σειρά έργων μεγάλης κλίμακας την ιδέα του «Πολιτισμού της Καθημερινότητας».  Συνεργεία του Δήμου Αθηναίων κατέγραψαν με  χιλιάδες ατέλειες, φθορές και ελλείψεις στα πεζοδρόμια αλλά και στον εξοπλισμό τους σε όλη την πόλη. Έχοντας συγκεντρώσει πλέον αυτά τα δεδομένα ξεκίνησε να υλοποιείται το μεγάλο έργο: «Αποκατάσταση πεζοδρομίων και ενεργειακή αναβάθμιση από την 1η έως την 7η κοινότητα» συνολικού προϋπολογισμού 24 εκατομμυρίων ευρώ.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τα επόμενα δύο χρόνια 410 νέα πεζοδρόμια, κατασκευασμένα από σύγχρονα υλικά, φιλικά προς το περιβάλλον και τον πολίτη, θα αρχίσουν να εμφανίζονται από άκρη σε άκρη στην πόλη, επιτρέποντας στους Αθηναίους να κοιτάζουν με ασφάλεια μπροστά και ψηλά, επιτρέποντας στους πεζούς να ευχαριστηθούν την πόλη τους, επιτρέποντας στα ΑμεΑ και τα άτομα με προβλήματα στην όραση, να κινηθούν με αυτοπεποίθηση και ασφάλεια.

Το έργο

Το μεγάλο αυτό έργο θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με τα έργα των ασφαλτοστρώσεων σε 1.150 οδικούς άξονες σε όλες τις δημοτικές κοινότητες και στις 129 γειτονιές της πόλης, προσφέροντας μία συνολική αναβάθμιση των μετακινήσεων, της ποιότητας ζωής και της όψης της πόλης.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι είναι ίσως η πρώτη φορά, που προωθείται ένα τόσο εκτεταμένο πρόγραμμα παρεμβάσεων και περιβαλλοντικής αναβάθμισης στο δίκτυο των πεζοδρομίων της πόλης. Είναι ενδεικτικό, ότι μέσα σε μία ολόκληρη τετραετία, από το 2017 μέχρι το 2020 είχαν αποκατασταθεί μόλις 67 πεζοδρόμια σε όλη την πόλη.

Η πρωτοτυπία του έργου, ως προς το περιβαλλοντικό αποτύπωμα έγκειται σε δύο κρίσιμα σημεία:

Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη χρήση κατάλληλων φιλοπεριβαλλοντικών υλικών με στόχο την ενεργειακή αναβάθμιση των πεζοδρομίων, την συγκράτηση των υψηλών θερμοκρασιών της πόλης, και την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Έτσι, γίνεται χρήση ψυχρών και φυσικών υλικών (κυβόλιθοι, διάφορα είδη μαρμάρων, φυσικά πετρώματα, χυτά δάπεδα, όλα με ιδιότητες ψυχρών υλικών) , που συγκρατούν το φαινόμενο της λεγόμενης «αστικής θερμικής νησίδας», δηλαδή της αποφόρτισης των υψηλών θερμοκρασιών που συγκρατεί η πόλη μέσα στο σώμα της (δρόμους, πεζοδρόμια, κτίρια).

Εκτός από την εκτέλεση της συντήρησης, επισκευής ή ανακατασκευής των πεζοδρομίων γίνονται παράλληλα διαπλατύνσεις πεζοδρομίων ή διανοίξεις οδών που διευκολύνουν την πρόσθεση πρασίνου και επιτρέπουν τις φυτεύσεις δέντρων.

Το έργο εξελίσσεται ταυτόχρονα σε τέσσερα μέτωπα με ισάριθμα συνεργεία και θα έχει ολοκληρωθεί σε βάθος δύο ετών. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής του έργου θα λαμβάνονται ιδιαίτερα μέτρα προστασίας και εναλλακτικές οδεύσεις για να μην παρεμποδίζεται η κίνηση των πεζών.