Ο φιλόξενος χαρακτήρας και η φιλικότητα των κατοίκων, η διαμονή, η αίσθηση ασφάλειας, η γαστρονομία και η ομορφιά των τοπίων αποτελούν τα top-5 κριτήρια ικανοποίησης των τουριστών στην Νότια Ευρώπη.
Και στις πέντε αυτές κρίσιμες διαστάσεις της τουριστικής εμπειρίας, που στηρίζονται στον ανθρώπινο παράγοντα, η Ελλάδα υπερτερεί έναντι του ανταγωνισμού (Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Μάλτα, Τουρκία και Κροατία) και προσφέρει πολύ υψηλή ικανοποίηση. Η χώρα μας, ωστόσο, υστερεί σημαντικά έναντι των ανταγωνιστριών χωρών σε άλλα υλικά και άυλα στοιχεία και διαστάσεις της εμπειρίας, όπως είναι η καθαριότητα των επιμέρους προορισμών, η πληροφόρηση, η άναρχη πολεοδομία, η ευκολία πρόσβασης στα αεροδρόμια (ΜΜΜ), οι οδικές υποδομές και το προσφερόμενη εμπειρία στους αρχαιολογικούς χώρους. Τα στοιχεία προέρχονται από την μελέτη που εκπόνησε το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και τα συμπεράσματά της είναι πολύ χρήσιμα σε μία εκλογική χρονιά όπως η φετινή. Η μελέτη τιτλοφορείται «Αξιολόγηση του brand «Ελλάδα» και σύγκριση με τον ανταγωνισμό στη Νότια Ευρώπη βάσει της εμπειρίας των τουριστών» και βασίστηκε σε 654 ερωτηματολόγια…