Όχι ένα, ούτε δύο, αλλά 74 νεότευκτα πλοία με χωρητικότητα 5,2 εκατ. gt παρήγγειλαν τους πέντε πρώτους μήνες του έτους οι Έλληνες εφοπλιστές, όπως αποτυπώνουν τα στοιχεία από τη Lloyd’s list.Συνολικά, πρόκειται για αύξηση 80% σε όρους gt συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, όπου στο βιβλίο παραγγελιών είχαν μπει 52 νεότευκτα με χωρητικότητα 2,8 εκατ. gt.
Το αργό και τα πετρελαϊκά προϊόντα έχουν τεθεί σε προτεραιότητα στις παραγγελίες tankers, που ανέρχονται στα 38 από την 1η Ιανουαρίου του 2023 έως και τα τέλη Μαϊου, σε σύγκρισή με 6 τέτοιας κατηγορίας πλοία την ίδια περίοδο το 2022.
Oι Έλληνες εφοπλιστές δράχθηκαν της ευκαιρίας και προχώρησαν στην πώληση «γερασμένων» δεξαμενόπλοιων σε υψηλές τιμές, επενδύοντας σε νεότευκτα.Παράλληλα, επένδυσαν και στο LNG, διαβλέποντας τις τάσεις της αγοράς, έχοντας παραγγείλει 13 πλοία μεταφοράς LNG έως τώρα, τον ίδιο αριθμό δηλαδή με πέρσι.
Όσον αφορά το dry bulk, οι εφοπλιστές μείωσαν ελαφρώς τις παραγγελίες σε σχέση με το πρώτο πεντάμηνο του 2022 και από τις 18 έφτασαν φέτος τις 14 για νεότευκτα bulkers.
Οι παραγγελίες για containerships έχουν μειωθεί αισθητά, ήταν μόλις 4 παραγγελίες φέτος, συγκριτικά με τις 30 των πρώτων πέντε μηνών του 2022.
Ποιοι αγόρασαν, τι
Με όρους gt, πρώτος στον όγκο παραγγελιών έρχεται ο Βαγγέλης Μαρινάκης, καθώς οι εταιρείες συμφερόντων του προχώρησαν σε 29 παραγγελίες νεότευκτων και συνδιασμένη χωρητικότητα 2,1 εκατ. gt.
Ακολουθεί ο Όμιλος Αγγελικούση με 14 νεότετκτα πλοία μεταφοράς LNG, μεταφορικής ικανότητας 174,000 cu m έκαστο από τη Maran Gas, που θα ναυπηγηθούν στα νοτιοκορεάτικα Daewoo και Samsung.
Στην τρίτη θέση έρχεται ο Όμιλος του Γιώργου Προκοπίου, με 12 πλοία μεταφοράς LNG υπό ναυπήγηση, τέταρτος ο Γιώργος Οικονόμου με δύο παραγγελίες για bulkers τύπου Newcastlemax και πέμπτη η Αγγελικής Φράγκου καθώς η Navios εστίασε στα containerships με τέσσερα μεσαίου μεγέθους διπλού καυσίμου LNG πλοία.