Τα περισσότερα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα επέστρεψαν στη δράση, ενώ το μεγαλύτερο διασυλλογικό ποδοσφαιρικό γεγονός στον πλανήτη, το UEFA Champions League, επιστρέφει τον Αύγουστο. Για την ώρα αλλά και για το προσεχές μέλλον βλέπουμε κάτι μοναδικό, όλα τα παιχνίδια παίζονται σε άδεια γήπεδα και το μόνο που ακούγεται είναι οι κραυγές των προπονητών να δίνουν οδηγίες στους παίκτες τους.

Όσοι σχετίζονται με το ποδόσφαιρο θέλουν την επιστροφή των φιλάθλων στα γήπεδα το γρηγορότερο δυνατό, ειδικά οι υπεύθυνοι των τηλεοπτικών καναλιών που βιώνουν από πρώτο χέρι την πτώση της τηλεθέασης, αλλά και οι ομάδες που βασίζονται στα τηλεοπτικά δικαιώματα και τις πωλήσεις εισιτηρίων για να καλύψουν μισθούς παικτών και μεταγραφικά έξοδα. Ωστόσο, δεν είναι μόνο το ποδόσφαιρο που χρειάζεται απεγνωσμένα τους θεατές πίσω. 

Κινηματογράφοι, θέατρα, συναυλιακοί χώροι και αθλήματα που δεν έχουν μεγάλη τηλεοπτική κάλυψη ή τις μεγάλες χορηγίες του ποδοσφαίρου και της Formula 1, χρειάζονται άμεσα την επιστροφή των θεατών για να μπορούν να φέρουν χρήματα στα ταμεία τους και να συνεχίσουν τη λειτουργία τους.

Το ποδόσφαιρο είναι σαφέστατα το κορυφαίο άθλημα στην Ελλάδα, που γεμίζει τα γήπεδα και έχει ένα πολύ ενδιαφέρον πρωτάθλημα ειδικά τη φετινή χρονιά, καθώς δύο αγωνιστικές πριν το τέλος του πρωταθλήματος συνεχίζονται με αμείωτη ένταση οι μάχες για τη δεύτερη θέση που δίνει το εισιτήριο για τα προκριματικά του Champions League, αλλά και για τις θέσεις του υποβιβασμού.   

Στην Ελλάδα υπάρχει πληθώρα χώρων που αναμένουν την επανέναρξη εκδηλώσεων με πολύ κόσμο, γήπεδα και στάδια όπως το ΟΑΚΑ, το Γεώργιος Καραϊσκάκης και η Τούμπα με χωρητικότητα 69.618, 32.115 και 28.703 αντίστοιχα ή το Καλλιμάρμαρο με χωρητικότητα 45.000 θέσεις. Επίσης, υπάρχουν πολλά σημαντικά γεγονότα που αναμένουν να ολοκληρωθούν, όπως ο τελικός Κυπέλου Ελλάδος 2019-2020 μεταξύ του Ολυμπιακού και της ΑΕΚ. 

 

Επομένως, είναι εφικτό να επιτραπούν εκδηλώσεις με μαζική παρουσία κόσμου σε αυτούς τεράστιους χώρους και ταυτόχρονα τηρούνται τα 2 μέτρα που απαιτούνται για την κοινωνική αποστασιοποίηση;

Αξιοποιώντας τα analytics, πιστεύουμε ότι είναι εφικτό να βρούμε τη βέλτιστη ταξινόμηση θέσεων που επιτρέπει στους θεατές να γυρίσουν στα γήπεδα, τηρώντας ταυτόχρονα τις αποστάσεις ασφαλείας. Για παράδειγμα, σε μια κερκίδα 7 σειρών, όπου στην κάθε σειρά αντιστοιχούν 7 καθίσματα, μπορούμε να καθίσουμε 10 άτομα, όταν υπό κανονικές συνθήκες θα χωρούσε 49 άτομα, αφήνοντας 2 κενές θέσεις μεταξύ κάθε θεατή.

Οι υπεύθυνοι των χώρων εκδηλώσεων όμως θέλουν να πάνε ένα βήμα παραπέρα καθώς με τον παραπάνω τρόπο η πληρότητα των χώρων δε μπορεί να ξεπεράσει το 20%. Με την καινοτόμα λύση Social Distancing Venue & Seat Optimisation της SAS, η οποία χρησιμοποιεί προηγμένα analytics και διαδικασίες βελτιστοποίησης για να βρει την καλύτερη διάταξη ανάλογα με τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν στο χώρο. Είναι εφικτό, για παράδειγμα, η πληρότητα να φτάσει μέχρι και το 30%, απλά τοποθετώντας μαζί άτομα από την ίδια οικογένεια σε μικρά γκρουπ. 

Σε ένα πραγματικό στάδιο NFL με μία κερκίδα 22 σειρών, με 21 καθίσματα στην κάθε σειρά, βρήκαμε τη βέλτιστη λύση για την τοποθέτηση θεατών σε ομάδες μέχρι 4 άτομα. Σε αυτήν την περίπτωση, το βέλτιστο αποτέλεσμα είναι χρήση 132 από τις 439 θέσεις ή πληρότητα 30%.

Αυτού το είδους οι λύσεις μπορούν να εφαρμοστούν σε μία ευρεία γκάμα διαφορετικών χώρων και μπορούν να προσαρμοστούν σύμφωνα με τις ανάγκες του χώρου και πάντα ακολουθώντας τους κανόνες που ισχύουν στην κάθε χώρα. Για παράδειγμα, τα μέσα μεταφοράς μπορούν να χρησιμοποιήσουν το λογισμικό για τη βελτιστοποίηση των θέσεων σε λεωφορεία, τρένα και τραμ. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα από την άλλη, μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα analytics για να εξασφαλίσουν ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ των μαθητών στις τάξεις ή στα αμφιθέατρα. 

Ίσως πάρει χρόνο μέχρι να ξαναδούμε ασφυκτικά γεμάτα στάδια, θέατρα ή συναυλιακούς χώρους, όμως μπορούμε να αξιοποιήσουμε την τεχνολογία για να μεγιστοποιήσουμε την πληρότητα τηρώντας τα μέτρα ασφαλείας και επιτρέποντας σε ομάδες, μουσικές εκδηλώσεις και θέατρα να επανακτήσουν τα έσοδά τους. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ