Σε μια αγορά που αναπτύσσεται διεθνώς με 8%-11% ετησίως και έχει ξεπεράσει τα 7 δις ευρώ, την αγορά γιαούρτης, το γνήσιο ελληνικό γιαούρτι, βλέπει τις εξαγωγές των ελληνικών προϊόντων να περιορίζονται στα 204 εκ. ευρώ (2020). Βλέπει ακόμα τις μεγάλες γερμανικές, γαλλικές, ισπανικές και πολυεθνικές επιχειρήσεις να κυριαρχούν, με προϊόντα ελληνικού «τύπου» γιαούρτης ή και με ξεκάθαρες απομιμήσεις με ελληνικά ονόματα που μπερδεύουν τους καταναλωτές προκαλώντας αθέμιτο ανταγωνισμό.
Συνολικά 16 γερμανικές μάρκες στα μεγάλα σούπερ μάρκετ των γερμανικών πόλεων έχουν κατακλύσει τα ράφια με προϊόντα ελληνικού τύπου γιαούρτης.
Βεβαίως τα προϊόντα που παράγονται εκτός Ελλάδας φέρουν την ονομασία «ελληνικού τύπου». Στη γερμανική αγορά υπάρχουν όμως και αυθεντικά ελληνικά προϊόντα: Το προϊόν με την επωνυμία Greco και την επισήμανση «αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι» παράγεται στην Ελλάδα και εισάγεται από Γερμανό εισαγωγέα ενώ σημαντική παρουσία έχουν στις τοπικές αλυσίδες τα σήματα των ελληνικών εταιρειών Κολιός, Κρι-Kρι, Μεβγάλ, Όλυμπος και Φάγε.
Στο μεταξύ η Allied Market Research αποτίμησε το μέγεθος της αγοράς γιαούρτης ελληνικού τύπου στα 7,2 δισ. δολάρια το 2019 και εκτιμά ότι θα ξεπεράσει τα 11,2 δισ. δολάρια έως το 2027, καταγράφοντας ετήσια ανάπτυξη 10,9% από το 2020 έως το 2027.
Στην Ευρώπη, η συμβουλευτική Mordor Intelligence, εκτιμά πως η αγορά ελληνικού και «ελληνικού τύπου» γιαούρτης, θα συνεχίσει να αναπτύσσεται έως το 2024 με ετήσιο ρυθμό 8%.
Η Γερμανία αποτελεί μια σημαντική αγορά για τα προϊόντα γιαούρτης και η αξία της αγοράς αποτιμήθηκε από τη Euromonitor στα 2,678 δις ευρώ το 2018 και αναμένεται να αγγίξει τα 3 δις ευρώ το 2023.
Οι εξαγωγές ελληνικού γιαουρτιού στη χώρα, άγγιξαν πέρυσι μόλις τα 7,93 εκ. ευρώ, από 7,88 εκ. ευρώ το 2019, και τα 8 εκατ. ευρώ το 2018. Σε βάθος πενταετίας οι εξαγωγές ελληνικού γιαουρτιού αυξήθηκαν μόλις κατά 21% ενώ τα περιθώρια είναι τεράστια.
Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα της ελληνικής πρεσβείας στο Μόναχο, η σχετική αξία των εξαγωγών αυτών σε σχέση με την ποσόστητα, ακολουθεί φθίνουσα πορεία.
Καταγράφεται πτώση 12,9% στις τιμές των ελληνικών προϊόντων, από τα 2,32 ευρώ το κιλό το 2011, σε 2,02 ευρώ κιλό το 2020.
Αντίθετα η σχετική αξία των γερμανικών εισαγωγών από άλλες ευρωπαϊκές χώρες αυξήθηκε από 1,06 ευρώ το κιλό το 2011 σε 1,19 ευρώ το κιλό πέρυσι (+12,2%).
Η Γερμανία εισήγαγε πέρυσι προϊόντα της κατηγορίας αξίας 126,31 εκ. ευρώ. Οι μεγαλύτερες εισαγωγές έγιναν από το Βέλγιο (40,9 εκ. ευρώ), την Αυστρία με 34 εκ. ευρώ, το Λουξεμβούργο με 18,19 εκ. ευρώ, και την Ελλάδα. Όμως χώρες όπως η Ισπανία, η Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο καταγράφουν την τελευταία πενταετία σημαντική αύξηση της διείσδυσης τους στη Γερμανική αγορά.
Επιπλέον η Γερμανία αποτελεί την πρώτη χώρα παραγωγό και καταναλωτή γιαούρτης στην Ευρώπη. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση προϊόντων γιαούρτης στη Γερμανία αγγίζει τα 15 κιλά.