Εκατοντάδες άνθρωποι σε όλο το κόσμο προσαρμόζονται στην τηλεργασία και την  εκπαίδευση εξ αποστάσεως. Αυτή η αλλαγή είναι μία πρόκληση για πολλούς, καθώς από τη φύση μας οι άνθρωποι προτιμάμε την φυσική επαφή. Στη Microsoft πραγματοποιήσαμε μια έρευνα πριν από δύο χρόνια όπου 14.000 άνθρωποι σε 7 χώρες ρωτήθηκαν ποιο είδος της επικοινωνίας τους ταιριάζει περισσότερο. Δεν ήταν έκπληξη το γεγονός πως οι διαπροσωπικές συναντήσεις κατατάχθηκαν στη πρώτη θέση πάνω από τα email, το chat ή την ανταλλαγή μηνυμάτων σε δείγμα όλων των ηλικιών. Σε περιπτώσεις όμως που είναι αδύνατον να πραγματοποιηθούν, πώς μπορούμε να  παραμείνουμε σε επαφή;

Τις τελευταίες εβδομάδες,  είναι αμέτρητοι οι τρόποι που οι πελάτες μας βρίσκουν για να «ζωντανέψουν» τα meetings μέσω Microsoft Teams. Έχουμε δει διευθυντικά στελέχη με εικονικό κεφάλι πατάτας και ομαδικές συνομιλίες που γίνονται απολαυστικά διασκεδαστικές. Από ομάδες εργαζομένων που συζητούν για την επικαιρότητα μέχρι μαθητές και καθηγητές,που συνδέονται με ασφάλεια σε εικονικές αίθουσες διδασκαλίας, διαπιστώνουμε ότι ακόμα και μέσα σε δύσκολες συνθήκες, βρήκαμε νέους τρόπους να έρθουμε πιο κοντά.

Ένα παράδειγμα που πραγματικά μας ενέπνευσε το τελευταίο χρονικό διάστημα, έρχεται από την Κίνα: το μεγαλύτερο νοσοκομείο στο Wenzhou, χρησιμοποίησε το Microsoft Teams για να μπορεί το υγειονομικό προσωπικό που είναι σε καραντίνα να επικοινωνεί με το προσωπικό που δεν είναι και να εξασφαλίσουν την ασφαλή φροντίδα του ασθενούς, καθώς επίσης και την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων του νοσοκομείου.

To Work TrendIndex

Η νέα πραγματικότητα αντικατοπτρίζεται στον τεράστιο αριθμό συναντήσεων που πραγματοποιούνται στο Microsoft Teams καθημερινά. Καταγράψαμε ένα νέο καθημερινό ρεκόρ 2,7 δις συναντήσεις κάθε ημέρα, το οποίο είναι αύξηση 200% από τις 900 εκατομμύρια  συναντήσεις την ημέρα που είχαμε καταγράψει στις 16 Μαρτίου. Καθώς οι δάσκαλοι και οι μαθητές χρησιμοποιούν το Teams για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης, έχουν καταγραφεί 183,000  χρήστες  του Teams για τις ανάγκες της εκπαίδευσης σε 175 χώρες.

Για να διερευνήσουμε περαιτέρω τις μεταβαλλόμενες τάσεις στην εργασία και την εκπαίδευση εξ αποστάσεως, παρουσιάζουμε σήμερα το νέο Work Trend Index. Μέσω έρευνας που είναι σε εξέλιξη, διερευνούμε τις αλλαγές στον τρόπο που οι άνθρωποι εργάζονται και εξετάζουμε τον τρόπο που αλληλοεπιδρούν χρησιμοποιώντας τα εργαλεία μας.

Αρχικά εξετάσαμε πώς μαθαίνουμε να συνδεόμαστε σε ομάδες όταν εργαζόμαστε εξ αποστάσεως. Ο στόχος μας να μοιραστούμε τις πληροφορίες αυτές είναι διττός. Πρώτον, διασφαλίζοντας προσωπικά και οργανωτικά δεδομένα θέλουμε να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να μάθουν και να σχεδιάσουν το μέλλον. Δεύτερον, σκοπεύουμε να χρησιμοποιήσουμε τις πληροφορίες αυτές για να αναπτύξουμε καινοτόμα προϊόντα και να προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία.

Καθώς ο κόσμος χρησιμοποιεί το Microsoft 365, κάνει αναζητήσεις στο Bing και συνδέεται στο LinkedIn, δημιουργεί τρισεκατομμύρια ίχνη – όπως emails, συναντήσεις, αναζητήσεις και δημοσιεύσεις – που αποτελούν το Microsoft Graph, ένα από τα μεγαλύτερα γραφήματα ανθρώπινων αλληλεπιδράσεων στην εργασία. Οι τάσεις στα δεδομένα αυτά παρέχουν μια μοναδική αποτύπωση.

Να σημειώσουμε εδώ ότι η Microsoft λαμβάνει σοβαρά υπόψιν την ιδιωτικότητα. Για το MicrosoftGraph δεν χρησιμοποιούμε προσωπικά δεδομένα, ούτε αναγνωριστικά στοιχεία οργανισμών ή περιεχόμενο των πελατών μας. Ο στόχος μας είναι να ανακαλύψουμε και να μοιραστούμε τις τάσεις στην παγκόσμια εργασία.

Κύρια ευρήματα

  • Τα βίντεο φέρνουν τους ανθρώπους πιο κοντά

Ερευνητές όπως η Dr.Fiona Kerr διαπίστωσαν ότι η επαφή με τα μάτια και η φυσική σύνδεση με τον  άνθρωπο αυξάνουν την ντοπαμίνη και μειώνουν την κορτιζόλη, την ορμόνη που προκαλεί το άγχος. Η έρευνά της δείχνει ότι είναι εφικτό ακόμα και μόνο με την οπτική επαφή να καθησυχάσετε κάποιον με φυσικό τρόπο. Επειδή ο κόσμος λειτουργεί εξ αποστάσεως, δεν μας εκπλήσσει το γεγονός ότι οι χρήστες χρησιμοποιούν το βίντεο στις συναντήσεις μέσω Teams δύο φορές περισσότερο από όταν ξεκινήσαμε την τηλεργασία. Συνολικά οι κλήσεις μέσω βίντεο στο Teams έχουν αυξηθεί κατά 1.000% σε σχέση με το Μάρτιο.

Παρατηρώντας τη χρήση του Teams διεθνώς, είδαμε πως οι χρήστες στη Νορβηγία και τις Κάτω Χώρες χρησιμοποιούν περισσότερο το βίντεο καθώς το 60% των κλήσεων είναι βιντεοκλήσεις. Οι άνθρωποι στην Αυστραλία χρησιμοποιούν το βίντεο σε ποσοστό 57% των συνομιλιών, η Ιταλία σε ποσοστό 53% , η Χιλή 52% , Ελβετία 51% και η Ισπανία 49%. Εν τω μεταξύ, οι άνθρωποι στο Ηνωμένο Βασίλειο, τον Καναδά και τη Σουηδία χρησιμοποιούν το βίντεο στις συνομιλίες σε ποσοστό 47% και  στο Μεξικό και τις ΗΠΑ το χρησιμοποιούν 41% και 38% αντίστοιχα.

Ποιοι όμως δεν χρησιμοποιούν τις βιντεοσυνομιλίες τόσο συχνά και γιατί; Οι άνθρωποι στην Ινδία χρησιμοποιούν το βίντεο σε ποσοστό 22% των συναντήσεων, στη Σιγκαπούρη 26%, στη Νότια Αφρική 36%, στη Γαλλία 37% και στην Ιαπωνία 39%. Όσον αφορά την Ινδία και την Νότια Αφρική αυτό μπορεί να αποδοθεί εν μέρει σε λιγότερη πρόσβαση σε συσκευές ή το διαδίκτυο σε ορισμένες περιοχές.

 

  • Οι άνθρωποι υιοθετούν ένα πιο ευέλικτο πρόγραμμα εργασίας

Η παραγωγικότητα είναι διαφορετική για όλους καθώς κάποιοι είναι πιο παραγωγικοί το πρωί ενώ κάποιοι άλλοι πιο δημιουργικοί και συγκεντρωμένοι το βράδυ. Τα στοιχεία μας δείχνουν ότι η τηλεργασία παρέχει στους εργαζομένους τη δυνατότητα να εργάζονται σε ευέλικτο ωράριο, γεγονός που τους επιτρέπει να δουλεύουν τις ώρες τις ημέρας που είναι πιο παραγωγικοί.

Από τις 31 Μαρτίου, ο μέσος χρόνος μεταξύ της πρώτης χρήσης του Teams ενός ατόμου και της τελευταίας χρήσης αυξήθηκε περισσότερο από μία ώρα καθημερινά. Αυτά τα δεδομένα δεν σημαίνουν απαραίτητα ότι οι άνθρωποι εργάζονται περισσότερες ώρες την ημέρα, αλλά ότι προσαρμόζουν τρόπο το ωράριό τους με τρόπο που διασφαλίζει την παραγωγικότητά τους ή τους εξασφαλίζει χρόνο για υποχρεώσεις εκτός δουλειάς.

  • Οι χώρες και οι κλάδοι που επηρεάζονται περισσότερο δείχνουν περισσότερη ευελιξία

Καθώς οι οργανώσεις επιδιώκουν να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους, έχουμε δει μια σημαντική αύξηση στη χρήση του Teams σε κινητές συσκευές, όπως τηλέφωνο ή tablet. Ο αριθμός των εβδομαδιαίων χρηστών του Teams μέσα από κινητές συσκευές αυξήθηκε περισσότερο από 300% από τις αρχές Φεβρουαρίου έως τις 31 Μαρτίου. Μερικές από τις μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώθηκαν σε κλάδους που επηρεάζονται περισσότερο από την πανδημία. Στους 183.000 εκπαιδευτικούς και μαθητές από 175 χώρες που χρησιμοποιούν το Teams για εκπαίδευση, παρατηρήσαμε μεγάλες αυξήσεις στη χρήση από κινητές συσκευές στην τριτοβάθμια καθώς και στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση (K-12). Διαπιστώσαμε επίσης αξιοσημείωτη αύξηση στον κυβερνητικό κλάδο.

Τα δεδομένα δεν εξετάζουν μόνο για τον αριθμό των νέων χρηστών, αλλά και τη συχνότητα χρήσης σε εβδομαδιαία βάση. Η χρήση του Teams σε κινητές συσκευές αυξήθηκε σημαντικά σε αρκετές περιοχές που επηρεάστηκαν περισσότερο από την κρίση, όπως οι Κάτω Χώρες, η Ιταλία, η Ισπανία και η Γαλλία.

Το Durham University στη Βορειοανατολική Αγγλία αποτελεί ένα παράδειγμα  εκπαιδευτικού ιδρύματος που μεταβαίνει στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η παράδοση της ύλης έπρεπε να γίνει διαδικτυακά και το προσωπικό χρειάστηκε να εργαστεί εξ αποστάσεως για να μπορέσει το πανεπιστήμιο να συνεχίσει να εξυπηρετεί φοιτητές και ακαδημαϊκούς και να παρέχει επαγγελματικές υπηρεσίες κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Για να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στην κρίση, το Durham University χρησιμοποίησε το Teams της Microsoft σαν κύριο ηλεκτρονικό εργαλείο μάθησης με στόχο να διατηρήσει την κοινότητα του και να επιτρέψει τη συνεργασία και την επικοινωνία από απόσταση και ασφάλεια μέσω της συσκευής που εξυπηρετεί καλύτερα τον καθένα.

  • Η περίοδος αυτή θα μεταβάλλει ριζικά τον τρόπο που εργαζόμαστε και συνδεόμαστε

Η νέα πραγματικότητα στις συνομιλίες με τους πελάτες μας δείχνουν πως ο κόσμος έχει αρχίσει να  συνειδητοποιεί ότι μπορούμε να συνδεθούμε αποτελεσματικά με τρόπο που δεν πιστεύαμε ότι είναι εφικτό πριν. Για παράδειγμα, πάρα το γεγονός πως κάποιοι εργαζόμενοι στην Κίνα επέστρεψαν στα γραφεία τους, υπάρχουν καθημερινά δύο φορές περισσότεροι νέοι χρήστες του Teams συγκριτικά με τα  τέλη Ιανουαρίου. Ο αριθμός των ενεργών χρηστών του Teams καθημερινά στη Κίνα συνεχίζει να αυξάνεται σε εβδομαδιαία βάση. Χρήσιμα συμπεράσματα εξάγουμε και από πελάτες που  συνεχίζουν να εργάζονται χωρίς να επιστρέψουν στο γραφείο.

Η Mercy Housing, μια μη κερδοσκοπική εταιρεία που έργο της είναι να δημιουργήσει οικονομικά προσιτές λύσεις στέγασης, χρησιμοποίησε την τεχνολογία και το Teams της Microsoft, για να συνεχίσει το έργο της στην εποχή του COVID-19. “Η ικανότητα να κάνουμε συναντήσεις και να συνεργαζόμαστε μέσα από μια πλατφόρμα έχει καθοριστική σημασία καθώς πολλοί από τους 1.600 εργαζόμενους μας δουλεύουν εξ αποστάσεως και εργάζονται κατά τη διάρκεια της νύχτας. Σε πολλές περιπτώσεις, το προσωπικό μας αναζητά τη πραγματοποίηση συναντήσεων μέσω Teams για τη διατήρηση της ανθρώπινης επαφής με τους ενδιαφερόμενους, η οποία είναι καθοριστική για την ψυχολογική και συναισθηματική υποστήριξη αυτήν την εποχή . Αυτή η απομακρυσμένη ομαδική εργασία μας επέτρεψε να βοηθήσουμε 45.000 άτομα από ευπαθείς ομάδες να παραμείνουν στα σπίτια τους”, δήλωσε CIO and Senior Vice President, Technology & Strategy, Mercy Housing.

Είμαστε χαρούμενοι που η τεχνολογία μας βοηθά αυτές τις οργανώσεις να συνεχίσουν το σημαντικό έργο τους. Στη Microsoft, η αποστολή μας είναι να ενθαρρύνουμε κάθε άτομο και κάθε οργανισμό στον πλανήτη να καταφέρει περισσότερα. Σε μια στιγμή όπως αυτή, που όλοι προσαρμοζόμαστε σε μια νέα πραγματικότητα, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να βοηθήσουμε περισσότερους ανθρώπους και να διατηρήσουμε τη δυνατότητα των οργανισμών να συνεχίσουν να λειτουργούν με ασφαλή εργαλεία.

Αν και ο τρόπος με τον οποίο εργαζόμαστε αλλάζει, διαπιστώνουμε καθημερινά ότι οι προσπάθεια που κάνουμε ως άνθρωποι για να συνδεθούμε με τους άλλους είναι πάντα πιο ισχυρή από τις συνθήκες που μας χωρίζουν.