Μείωση δαπανών σε βασικά αγαθά, συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτρικού ρεύματος και των προϊόντων σούπερ μάρκετ διαπιστώνει νέα έρευνα της Focus Bari για τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων εν μέσω άκρατου πληθωρισμού και ενεργειακής κρίσης.

Παράλληλα, η οικονομική αβεβαιότητα  βάζει σε στενωπό την εγχώρια αγορά ηλεκτρικών ειδών και των προϊόντων τεχνολογίας. Δεν είναι τυχαίο ότι – σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari – ένας στους τέσσερις Έλληνες απαντά ότι σταμάτησε εντελώς να αγοράζει ηλεκτρικά είδη και προϊόντα τεχνολογίας.

Μόνον έναν στους πέντε Έλληνες καταναλωτές περίπου, (το 18%) απαντά ότι η κρίση δεν έχει επηρεάσει – προς το παρόν – τις αγορές του σε ηλεκτρικά είδη και προϊόντα τεχνολογίας.

Σε κάθε περίπτωση, η πανελλαδική έρευνα της Focus Bari δείχνει ότι τα δύο τρίτα των Ελλήνων (67%) θεωρούν ότι οι τιμές στα ηλεκτρικά και τεχνολογικά προϊόντα έχουν αυξηθεί από πολύ έως υπερβολικά. Εξ αυτών, το 17% θεωρεί ότι έχουν αυξηθεί υπερβολικά και το 50% ότι τα συγκεκριμένα προϊόντα έχουν ακριβύνει αρκετά.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 60% των Ελλήνων σήμερα κάνει  περικοπές δαπανών, επειδή δεν επαρκεί το εισόδημά του, ενώ το 40% κάνει οικονομία προληπτικά, επειδή φοβάται ότι “τα χειρότερα έρχονται”.

Αναγκαστικές και προληπτικές περικοπές
Σε κάθε περίπτωση τόσο η διακοπή των αγορών σε είδη τεχνολογίας και ηλεκτρικά προϊόντα, όσο και ο περιορισμός τους, είναι σε πολύ μικρότερα ποσοστά σε σχέση με άλλες δαπάνες, τις οποίες οι Έλληνες ψαλιδίζουν, ελέω κρίσης.

Η μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων θεωρεί ότι εκτός από τις τιμές καυσίμων, πετρελαίου και ειδών σουπερμάρκετ, έχουν ανέβει οι τιμές σχεδόν όλων των προϊόντων και υπηρεσιών. Ως αποτέλεσμα, σήμερα το 97% – ουσιαστικά όλο οι Έλληνες – έχει κάνει τουλάχιστον μια περικοπή εξόδων.

Σύμφωνα με την πανελλαδική έρευνα της Focus Bari, που διενεργήθηκε το διάστημα 19-26 Σεπτεμβρίου 2022, οι Έλληνες επιλέγουν οικονομικότερους τρόπους διασκέδασης, λιγότερα ταξίδια και διακοπές και μείωση κατανάλωσης σε αγορές και υπηρεσίες.

Ταυτόχρονα, αναζητούν προσφορές και εκπτώσεις, εξετάζουν πολλές και διαφορετικές εναλλακτικές προτού προβούν σε κάποια αγορά και αγοράζουν τα απολύτως απαραίτητα, έχοντας επαναπροσδιορίσει τις ανάγκες τους.

Επιδείνωση της εικόνας
Μεταξύ Απριλίου 2022 και Οκτωβρίου 2022, η αντίληψη των Ελλήνων για τις αυξήσεις στις τιμές ανεβαίνει και εκτείνεται σε όλα τα είδη. Για παράδειγμα, τον φετινό Απρίλιο το ποσοστό των Ελλήνων, που δήλωναν ότι οι τιμές των ηλεκτρικών ειδών και των προϊόντων τεχνολογίας έχουν αυξηθεί διαμορφωνόταν στο 50%, ενώ πλέον εκτοξεύεται στο 67%.

Επίσης, σχετικά με τις περικοπές εξόδων τον Απρίλιο το 70% των Ελλήνων δήλωνε ότι έχει κάνει περικοπές, ενώ σήμερα το ποσοστό αυτό φτάνει στο 97%. Εξάλλου, τον Απρίλιο, το 49% των Ελλήνων έκανε περικοπές λόγω ανεπαρκούς εισοδήματος, ενώ πλέον το αντίστοιχο ποσοστό είναι 60%.

Με πληροφορίες από sepe.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here