Το ξέσπασμα νέου κορονοϊού, που εντοπίστηκε στο Wuhan της Κίνας, βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας ειδησεογραφίας, εντείνοντας τον φόβο σ’ όλο τον πλανήτη με τον συνολικό αριθμό των θανάτων μέχρι στιγμής από την επιδημία της ιογενούς πνευμονίας που προκαλεί ο νέος ιός να έχει στοιχίσει την ζωή σε 361 ανθρώπους και την ανησυχία να πάρει την μορφή της πανδημίας να κλιμακώνεται ολοένα και περισσότερο κάθε μέρα.

  • Ο φόβος εξάπλωσης και κλιμάκωσης της έξαρσης του κορονοϊού έχει οδηγήσει επίσης αρκετές αεροπορικές να λάβουν έκτακτα μέτρα ενώ δεν είναι λίγες αυτές που έχουν αναστείλει τα δρομολόγια τους από και προς την Ηπειρωτική Κίνα – ανάμεσα σ’ αυτές είναι οι : British Airways, Lufthansa, United Airlines Holdings, Ural Airlines ενώ η Παπούα Νέα Γουινέα ανακοίνωσε ότι δεν θα δέχεται πλέον κανέναν ταξιδιώτη από την Ασία ενώ το μοναδικό χερσαίο σύνορο της χώρας με την επαρχία Παπούα της Ινδονησίας, θα κλείσει αύριο Πέμπτη.

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA), εξετάζοντας προσεκτικά την πορεία και την  επίδραση και επιρροή προηγούμενων επιδημιών για την υγεία στο χώρο των αερομεταφορών κατέληξε σε μερικά ιδιαίτερα σημαντικά ευρήματα (ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ) που θα μπορούσαν συγκριτικά να προϊδεάσουν για το ποια, ενδεχομένως, θα είναι η επιρροή του νέου ιού στο χώρο των αεροπορικών μεταφορών.

• Η ιστορία δείχνει ότι ο SARS υπήρξε η σοβαρότερη επιδημία που επηρέασε τον όγκο της κυκλοφορίας κατά την πρόσφατη περίοδο. Στο το ύψος της επιδημίας (Μάιος 2003), οι μηνιαίες RPK των αεροπορικών εταιρειών της Ασίας-Ειρηνικού ήταν κατά 35% χαμηλότερες από την προ της κρίσης επίπεδα. Συνολικά το 2003, η απώλεια εμπιστοσύνης και οι φόβοι της παγκόσμιας διάδοσης επηρέασαν τόσο τις επιχειρήσεις όσο και τα ταξίδια αναψυχής από και εντός της περιοχής, με αποτέλεσμα οι αεροπορικές εταιρείες της Ασίας-Ειρηνικού να χάσουν το 8% των ετήσιων RPK και τα έσοδα των 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
• Από την άλλη πλευρά, τα επεισόδια γρίπης των πτηνών για το 2005 και το 2013 είχαν πολύ πιο ήπια και βραχύβια επίδραση και οι αερομεταφορές ανέκαμψαν γρήγορα καθώς οι φόβοι της παγκόσμιας εξάπλωσης του ιού μειώθηκαν. Στο πιο πρόσφατο επεισόδιο του MERS Flu, το οποίο επικεντρώθηκε περισσότερο σε μία μόνο χώρα, ο αρχικός αντίκτυπος ήταν μια απότομη επιβράδυνση, δηλαδή μείωση κατά 12% των μηνιαίων RPKs,
από και εντός της Νότιας Κορέας κατά τον πρώτο μήνα της εκδήλωσης. Ωστόσο, ο όγκος των αεροπορικών ταξιδιών άρχισε να ανακάμπτει μετά δύο μήνες και επέστρεψε σε επίπεδα πριν από την έξαρση εντός 6 μηνών.
• Στο παρελθόν, η αεροπορική βιομηχανία έχει αποδειχθεί ανθεκτική στις διαταραχές, συμπεριλαμβανομένων των πανδημιών, όπως δείχνει το σημερινό διάγραμμα. Ακόμη και
στο ξέσπασμα του SARS, η μηνιαία διεθνής επιβατική κίνηση επέστρεψε στο επίπεδο πριν από την κρίση εντός εννέα μηνών.

Σύμφωνα με την ΙΑΤΑ (International Air Transport Association), η πολύ έντονη ανάπτυξη της κινεζικής αγοράς των αεροπορικών μεταφορών κατά τα τελευταία χρόνια έχει ως συνέπεια περισσότεροι από 450 εκατομμύρια επιβάτες να πετούν από και προς την Κίνα, ετησίως, συγκριτικά με μια δεκαετία πριν. Το γεγονός, επίσης, ότι το ξέσπασμα του νέου ιού συμπίπτει επίσης με τις εορταστικές εκδηλώσεις του νέου Κινέζικου έτους, που αποτελεί και την πιο πολυσύχναστη ταξιδιωτική περίοδο της Κίνας, θα μπορούσε να προκαλέσει σημαντική διαταραχή, έχοντας αρνητική επίδραση στις αεροπορικές μεταφορές προωρινά.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ