Η καινοτομία αναμφισβήτητα διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία μιας εταιρείας, προσδίδοντας προστιθέμενη αξία στην οργάνωση και ανάπτυξη της.
Ποια είναι όμως τα βασικά χαρακτηριστικά που διαθέτουν οι εταιρείες καινοτομίας;
Στο ερώτημα αυτό απαντά μελέτη της ManpowerGroup, σύμφωνα με την οποία η επιτυχία μιας επιχείρησης εξαρτάται περισσότερο από την ικανότητά της να καινοτομεί και τις δεξιότητες των εργαζομένων της παρά από τα περιουσιακά της στοιχεία.
Εάν ένας οργανισμός καλλιεργεί κουλτούρα που περιλαμβάνει κάθε ένα από
Τα παρακάτω χαρακτηριστικά, είναι απαραίτητα στη καλλιέργεια εταιρικής κουλτούρας, σύμφωνα με τη μελέτη, και διαμόρφωσης του επιπέδου ετοιμότητας για καινοτομία:
- Εμπιστοσύνη: είναι το δίχτυ ασφαλείας που επιτρέπει τις νέες ιδέες και καθιστά δυνατή την καινοτομία, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα που επιτρέπει και δικαιολογεί τα αναπόφευκτα λάθη.
- Περιέργεια: είναι η κινητήρια δύναμη της δημιουργικότητας. Για να οικοδομήσουμε μια κουλτούρα καινοτομίας, οι επιχειρήσεις πρέπει να δημιουργήσουν ένα κλίμα που να καλλιεργεί την κριτική σκέψη, όπου ενθαρρύνεται η “αμφισβήτηση” του κατεστημένου, ακόμα και εάν αυτό σημαίνει δημιουργία διαφωνιών.
- Πειραματισμός: Οι επιχειρήσεις επιτυγχάνουν όταν συνεχίζουν να πειραματίζονται εστιάζοντας στον ορίζοντα όπου μεταβάλλεται συνεχώς.
- Επιμονή: Μια επιτυχημένη εταιρία παρέχει υποστήριξη, καθοδηγεί και προσαρμόζεται στα ζητήματα που προκύπτουν.
- Πυγμή: Οι άνθρωποι με πυγμή δείχνουν θάρρος, δύναμη χαρακτήρα και επιμονή κατά τη διάρκεια αναπόφευκτων δυσκολιών, καθιστώντας με τον τρόπο αυτό ένα βασικό παράγοντα διαφοροποίησης στη σημερινή αγορά.
- Συλλογικότητα: Η παρακολούθηση της ισορροπίας ρόλων σε μια ομάδα προσφέρει μια διορατικότητα στη δυναμική της. Υποδεικνύει επίσης την πιθανότητα επιτυχίας ή αποτυχίας για μια ανατιθεμένη εργασία.
- Διαφορετικότητα: Για να προκύψει η καινοτομία χρειάζεται διαφορετικές προοπτικές για την περιήγηση σε έναν ταχέως εξελισσόμενο κόσμο.
- Ευμάθεια: Αυτό που γνωρίζετε ήδη είναι λιγότερο σχετικό με αυτό που μπορείτε να μάθετε. Γνωρίζοντας τις απαντήσεις στις ερωτήσεις είναι λιγότερο σημαντικό από το να έχετε τη δυνατότητα να υποβάλετε τις σωστές ερωτήσεις στη σωστή στιγμή.