του Τάκη Πουρναράκη

To «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για το 2017 είναι ένα εξαιρετικά επιτυχημένο εμπορικά μοντέλο που πρόσφατα ξεπέρασε τις 500.000 πωλήσεις. Στη χώρα μας το 2018 πουλήθηκαν 985 Peugeot 3008 ενώ το φετινό ξεκίνημα για το μεσαίο SUV της Peugeot είναι ιδιαίτερα θετικό. Πρόσφατα αναβαθμίστηκε στα σημεία, η πιο σημαντική ίσως αλλαγή, αφορά στο νέο πετρελαιοκινητήρα που συμμορφώνεται με τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων Euro 6.2. Με χωρητικότητα στα 1.5lt και απόδοση στα 130 PS συνδυάζονταν στην περίπτωση του μοντέλου δοκιμής μας με το νέο αυτόματο 8ταχυτο κιβώτιο ΕΑΤ8 ταχυτήτων του γκρουπ.

Ο νέος αυτός πετρελαιοκινητήρας που πληροί τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων χρειάζεται συμπλήρωμα Ad Blue ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Η ουρία είναι ο τρόπος που επέλεξαν οι μηχανικοί της Peugeot για να αντιμετωπίσουν τα οξείδια του αζώτου (ΝΟχ).  H λειτουργία του είναι εξαιρετικά πολιτισμένη και η καλή ηχομόνωση φροντίζει να μην γίνεται καθόλου αντιληπτός ο ήχος στην καμπίνα επιβατών. Έχει ιδιαίτερη σημασία και η ποιότητα καυσίμου που επιλέγεις, καθώς όλοι οι σύγχρονοι υπετροφοδοτούμενοι πετρελαιοκινητήρες χρειάζονται diesel 55 κετανίων. Το 3008 έχει μια μοναδική σχεδίαση στο εσωτερικό του. Η φιλοσοφία i cockpit της Peugeot σε κάνει να αισθάνεσαι ότι φοράς το αυτοκίνητο. Το μικρό επικυκλικό τιμόνι που βρίσκεται χαμηλά, οι αεροπορικού τύπου διακόπτες, η μεγάλη κεντρική κονσόλα με τους βολικούς χώρους αποθήκευσης  όλα συνθέτουν μια διαφορετική αισθητική για το πολυβραβευμένο SUV της Peugeot.

Οδηγώντας το 3008 έχεις την αίσθηση ότι κάποιος σε κολακεύει. Η ηχομόνωση της καμπίνας και η ακαμψία του πλαισίου φροντίζουν ώστε ο οδηγός να έχει συνεχώς μια υπεραίσθηση για τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Νιώθεις ότι καμία λακκούβα δε σε επηρεάζει, ενώ η κατευθυντικότητα στις στροφές και η πληροφορία του τιμονιού σε προτρέπουν συνεχώς για παραπάνω. Εντός πόλης σύμμαχός σου είναι και το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων που διαθέτει εξαιρετικά ταιριαστή χαρτογράφηση και κλιμάκωση για τα χαρακτηριστικά του νέου πετρελαιοκινητήρα. Οι αλλαγές σχέσεων δεν γίνονται αντιληπτές με ήπιους ρυθμούς μετακίνησης και αυτό είναι καλοδεχούμενο από τους επιβαίνοντες. Αν πάλι θέλετε να οδηγήσετε πιο σβέλτα υπάρχουν και paddles για χειροκίνητες αλλαγές πίσω από το τιμόνι. Ταυτόχρονα η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 10 ευρώ/100km ακόμη κι αν είστε ανυπόμονος από φανάρι σε φανάρι. Σημειώστε ότι η φύση του πετρελαιοκινητήρα απαιτεί χιλιόμετρα καθημερινής λειτουργίας ώστε να έρχονται σε θερμοκρασία λειτουργίας και ν’ αποδίδουν τα φίλτρα που διαθέτει και ν’ αναγεννιόνται τα υλικά τους. Αν η καθημερινότητά σας δεν περιλαμβάνει απόσταση πάνω από 10-15km καλό είναι να δείτε τον αντίστοιχο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα απόδοσης 1.2lt/130PS που επίσης διατίθεται στην γκάμα του 3008.

Τετρακίνηση ή grip control;

Στο ταξίδι το Peugeot 3008 βρίσκεται στο στοιχείο του. Διατηρεί με χαρακτηριστική άνεση υψηλή μ.ω.τ χωρίς να κουράζει τους επιβάτες με περιττούς θορύβους ή αναπηδήσεις. Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές ο οδηγός θα απολαύσει την καλοζυγισμένη ισορροπία κρατήματος και την ενδοτικότητα της ανάρτησης. Το 3008 παρά την απόστασή του από το έδαφος (21cm) δε γέρνει στις στροφές ούτε πλέει στις αλλαγές πορείας. Το Peugeot 3008 διαθέτει ένα ολοκληρωμένο σύστημα χαρτογραφήσεων Advance Grip Control. Ο οδηγός μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη μπορεί ν’ αλλάξει πρόγραμμα λειτουργίας του κινητήρα ώστε αυτό να ανταποκρίνεται καλύτερα στις συνθήκες: π.χ. χιόνι, άμμο, βροχή, στεγνό. Σε συνδυασμό με ελαστικά μεικτών συνθηκών M+S το μεσαίο SUV της Peugeot ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στο 80% των περιπτώσεων που θα βρεθεί αντιμέτωπο εντός πόλης ή στο ανέβασμα για το χιονοδρομικό. Όχι δε θα μπορέσει να εκκινήσει σε παγωμένη ανηφόρα αν όμως δε σε σταματήσει κάποιος θα βγεις μέχρι πάνω.

Συνολικά το 3008 είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο χωρίς κανένα μειονέκτημα. Σε σχέση με τα Peugeot που πιθανόν έχετε στο μυαλό σας οι πιο σημαντικές διαφορές αφορούν στην ποιότητα κατασκευής και στην πολυτελή αίσθηση του εσωτερικού. Αν ψάχνετε αυτοκίνητο της κατηγορίας σας προτρέπουμε να το αξιολογήσετε. Ο ανταγωνισμός είναι ισχυρός: Nissan Qashqai, VW Tiguan, Mercedes GLA, Audi Q3, BMW X1, Volvo XC40.

Άπλετοι αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό του 3008
Πολυτέλεια και ποιότητα κατασκευής σε απρόσμενα υψηλό επίπεδο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 130 PS/3.750 rpm
Ροπή: 30,6 kgm/1750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, οχτώ σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11.5 sec
Τελική ταχύτητα: 192 χλμ./ώρα
Μεικτή κατανάλωση: 7,1lt/100km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 105gr
Βάρος: 1.490kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.447/1.841/1.624 mm
Μεταξόνιο: 2.675 mm
Χώρος αποσκευών: 591 – 1670lt
Τιμή: Από 34.200 ευρώ