Ένα αυστηρότερο πλαίσιο επεξεργάζεται η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) για τη λειτουργία των εταιρειών που διαχειρίζονται τα γνωστά πενταψήφια νούμερα παροχής πολυμεσικών υπηρεσιών.
Η απόφαση ήλθε έπειτα απο σειρά καταγγελιών από συνδρομητές κινητης τηλεφωνίας για τις εν λόγω παρεχόμενες υπηρεσίες για τις οποίες, όπως ανέφεραν, δεν είχαν δώσι συγκατάθεση.
Μία από τις αλλαγές που εξετάζονται, έπειτα και από πρόταση του Συνηγόρου του Καταναλωτή, είναι η εκ των προτέρων φραγή των πενταψήφιων αριθμών τουλάχιστον στα κινητά που είναι δηλωμένα για χρήση από ανηλίκους.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, αυτό που θα απαιτηθεί με αυστηρότερο τρόπο είναι η υποχρεωτική αποστολή γραπτού μηνύματος, στο οποίο θα ζητείται σαφώς η συναίνεση του χρήστη.
Παράλληλα με το μήνυμα θα καθίσταται πλήρως σαφής η προβλεπόμενη χρέωση. Οι πρώτες αλλαγές θα έρθουν με την επικαιροποίηση του Κώδικα Δεοντολογίας για τις λεγόμενες Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης, η οποία αναμένεται μέσα στον επόμενο μήνα, ενώ ριζική τροποποίηση του Κανονισμού αναμένεται την προσεχή άνοιξη. Είναι χαρακτηριστικό ότι σημειώνεται εκρηκτική αύξηση χρόνο με τον χρόνο στις καταγγελίες που αφορούν χρεωμένα μηνύματα από τέτοιου είδους πενταψήφια νούμερα.
Οι αναφορές στον Συνήγορο του Καταναλωτή αυξήθηκαν κατά 80% μόνο μέσα στην τελευταία χρονιά, ενώ αντίστοιχες καταγγελίες φτάνουν συχνά και στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), ακόμα και στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι όχι μόνο ο ισχύων κανονισμός είναι σχετικά χαλαρός και παρωχημένος, αλλά εφαρμόζεται και ελλιπώς.
Βάσει των πλέον πρόσφατων στοιχείων, σύμφωνα με το “Έθνος της Κυριακής” από το σύνολο των 12.000 αναφορών που έφτασαν στον Συνήγορο του Καταναλωτή το 2019, οι 567 αφορούσαν αδικαιολόγητες χρεώσεις από υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης (τα γνωστά πενταψήφια). Κι αν ο αριθμός των καταγγελιών φαντάζει σχετικά μικρός αναφορικά με το σύνολο, η τάση που δείχνει είναι αυτή μιας ραγδαίας ανόδου, δεδομένου ότι οι αντίστοιχες καταγγελίες μόλις έναν χρόνο πριν ήταν 314, ενώ το 2015 ήταν μόλις 46. Μόνο σε έναν μήνα μάλιστα -τον περασμένο Δεκέμβριο, που παραδοσιακά οι συνδρομητές στέλνουν και λαμβάνουν μεγαλύτερο αριθμό μηνυμάτων- η αύξηση του συνολικού ποσοστού καταγγελιών του έτους ενισχύθηκε κατά δέκα ποσοστιαίες μονάδες (από 70% έως τον Νοέμβριο του 2019 σε πάνω από 80% στο τέλος της χρονιάς).