Του Γιάννη Λεοντάρη

Η εξάπλωση της δικτυακής διαφήμισης ακολουθεί τη διάδοση της χρήσης του διαδικτύου. Όμως η διαδικτυακή διαφήμιση δε «σερβίρεται» πάντα χωρίς να «ενοχλεί» το χρήστη. Αντίθετα, σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να φτάσει μέχρι και να δημιουργήσει σημαντικά εμπόδια στη θέαση ή τη χρήση κάποιας εφαρμογής, ενώ σε πολλές περιπτώσεις οι διαδικτυακές διαφημίσεις έχουν καταγραφεί ως «δούρειοι ίπποι» για την εγκατάσταση κακόβουλου λογισμικού.

  • Οι παραπάνω λόγοι έχουν οδηγήσει περισσότερους από τους μισούς Έλληνες χρήστες (52%) να εγκαταστήσουν κάποιον ad blocker στις ηλεκτρονικές τους συσκευές, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Focus Bari | YouGov.

 

Πόσοι και ποιοί χρησιμοποιούν ad blockers

Σύμφωνα με την έρευνα, η χρήση των ad blockers είναι πολύ πιο διαδεδομένη στους άντρες χρήστες από ότι στις γυναίκες, καθώς το ποσοστό χρήση τους είναι 59% στους άντρες και 45% στις γυναίκες.

 

Επίσης, το ηλικιακό επίπεδο είναι αντιστρόφως ανάλογο με τη χρήση των ad blockers, καθώς οι μικρότερες ηλικιακές ομάδες τους χρησιμοποιούν περισσότερο από τις μεγαλύτερες.

Ειδικότερα, οι ηλικίες 18 – 24 κάνουν χρήση των ad blockers σε ποσοστό 67%, οι ηλικίες 25 – 34 κάνουν χρήση σε ποσοστό 64%, οι ηλικίες 35 – 49 κάνουν χρήση σε ποσοστό 48% και οι ηλικίες 50 – 64 κάνουν χρήση σε ποσοστό 43%.

 

Σε ότι αφορά στον τόπο διαμονής των χρηστών που χρησιμοποιούν ad blockers, η Θεσσαλονίκη κερδίζει τα πρωτεία με 56%, ακολουθεί η Αττική με 51% και η Περιφέρεια με το ίδιο ποσοστό.

 

Η χρήση σε web browsers «κερδίζει» τα κινητά

 

Η έρευνα έδειξε επίσης ότι παρά το γεγονός ότι το ποσοστό «σερφαρίσματος» από τις κινητές συσκευές αυξάνεται αλματωδώς, η χρήση των ad blockers και των anti tracking προγραμμάτων είναι πολύ πιο διαδεδομένη στους web browsers από ότι στις κινητές συσκευές. Αυτό ενδεχομένως να εξηγείται και από το γεγονός ότι οι υπολογιστές χρησιμοποιούνται και στις επιχειρήσεις, οπότε η ενδεχόμενη ζημιά από μία διαφήμιση που θα οδηγήσει σε κυβερνοεπίθεση θα είναι πολύ μεγαλύτερη.

Έτσι, η έρευνα έδειξε ότι από το 52% των χρηστών που χρησιμοποιούν ad blocker, το 37% τους έχει εγκαταστήσει σε web browser, το 12% σε κινητό, ενώ ένα 3% τους χρησιμοποιεί αλλά δεν τους έχει εγκαταστήσει (πιθανότατα θα ήταν ήδη προεγκατεστημένοι στη συσκευή ή το πρόγραμμα πλοήγησης).

 

Οι λόγοι χρήσης των web browsers

 

Για ποιούς λόγους όμως οι χρήστες εγκαθιστούν ad blockers στον web browser;

Ή έρευνα έδειξε ότι το 70% των χρηστών το κάνει για να αποφύγει τις ενοχλητικές διαφημίσεις. Το 57% το κάνει για να αποφύγει τις «καταπιεστικές» διαφημίσεις, ενώ ένα ποσοστό 49% για να προστατευθεί από τους ιούς και τα malwares. Ποσοστό 43% δήλωσε ότι τους χρησιμοποιεί για να αυξήσει την ασφάλειά του στο web, ενώ ποσοστό 38% για να βελτιώσει την online εμπειρία. Ένα ποσοστό 34% δήλωσε ότι τους εγκατέστησε για να βελτιώσει τις επιδόσεις του προγράμματος πλοήγησης, ποσοστό 33% το έκανε για να μην αποσπάται από τις διαφημίσεις, ενώ ποσοστό 31% για να αποφύγει την τοποθέτηση cookies. Τέλος, ένα ποσοστό 4% δήλωσε ότι τους χρησιμοποιεί για να γλιτώσει χρήματα, και ένα ποσοστό 3% για να μην παρασύρεται σε περιττά ψώνια.

Αντίστοιχα, όσοι χρησιμοποιούν ad blockers στο κινητό τους, το 59% των χρηστών το κάνει για να αποφύγει τις ενοχλητικές διαφημίσεις. Το 53% το κάνει για να αποφύγει τις «παραβιαστικές» διαφημίσεις, ενώ ένα ποσοστό 53% για να προστατευθεί από τους ιούς και τα malwares. Ποσοστό 47% δήλωσε ότι τους χρησιμοποιεί για να αυξήσει την online ασφάλειά του, ενώ ποσοστό 35% δήλωσε ότι τους εγκατέστησε για να βελτιώσει τις επιδόσεις του προγράμματος πλοήγησης. Ποσοστό 32% το έκανε για να μην αποσπάται από τις διαφημίσεις, ενώ ποσοστό 33% για να αποφύγει την τοποθέτηση cookies. Τέλος, ένα ποσοστό 7% δήλωσε ότι τους χρησιμοποιεί για να γλιτώσει χρήματα, και ένα ποσοστό 6% για να μην παρασύρεται σε περιττά ψώνια.

 

 

 

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ