Ο κ. Βασίλης Κουτεντάκης, Executive General Manager – Retail Banking and Distribution Networks της Τράπεζας Πειραιώς είπε ότι η αύξηση ταχύτητας 5G και η αναβάθμιση υπηρεσιών θα βοηθήσει την μετάβαση σε μία πιο σύγχρονη οικονομία, αλλά ότι η ανθεκτικότητα και προσαρμοστικότητα δεν εξαρτώνται από τον ψηφιακό μετασχηματισμό. «Εξαρτώνται από το όραμα, τον στρατηγικό σχεδιασμό (η αρχή έγινε με την πανδημία) και πρέπει να υλοποιούνται όχι βιαστικά, αλλά σε βάθος μίας γενιάς. Έτσι θα φτάσουμε σε επίπεδο να ανταποκρινόμαστε επιτυχώς στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής», είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Απόστολος Κάκκος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Hellix, εξήγησε ότι η χώρα χρειάζεται κυρίως επενδύσεις. «Οι υποδομές της χώρας μας, σε συνδυασμό με το ανθρώπινο κεφάλαιο και τα χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης θα κάνουν την επόμενη πενταετία καλύτερη από την προηγούμενη», είπε. «Πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για όλα, ακόμη και τα απρόοπτα, ωστόσο αν επενδύεις στην καινοτομία αλλά και στο ανθρώπινο κεφάλαιο, τότε σίγουρα θα καταφέρεις να «καβαλήσεις το κύμα και να φτάσεις στην ακτή με ασφάλεια», σημείωσε.
Επίσης, μιλώντας για την Lamda Hellix εξήγησε ότι τα data centers δεν είναι αποθήκες δεδομένων, αλλά κέντρα ανταλλαγής δεδομένων, μίας «κυψέλης» δηλαδή στην οποία μεγάλες και μικρότερες εταιρείες ανταλλάσσουν δεδομένα.
Ο κ. Παναγιώτης Κουρής, Διευθύνων Σύμβουλος και Technology advisor της Office Line ενισχύοντας αυτό που είπε ο κ. Κάκκος είπε ότι η μετεξέλιξη των data centers είναι το cloud computing, υπηρεσία που προσφέρει η εταιρία του. «Στην εποχή της πανδημίας ήμασταν σε θέση να προσφέρουμε έξυπνες υπηρεσίες σε περίπου 50 χιλιάδες εργαζόμενους και πελάτες μας», συμπλήρωσε.
Ο κ. Κουρής ισχυρίστηκε ότι το κλίμα είναι θετικό στην χώρα μας, ότι έχουμε καταφέρει να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των επενδυτών. Τέλος εξέφρασε την πεποίθηση ότι οι συνθήκες είναι αρκετά ευνοϊκές για να αποτελέσει η Ελλάδα ένα κόμβο τεχνολογίας (tech hub) για την ευρύτερη περιοχή.
Ο κ. Στέφανος Μυτιληναίος, Chief Operating Officer της Τράπεζας Πειραιώς εξήγησε ότι τα αντανακλαστικά του τραπεζικού κλάδου στην πανδημία ήταν εξαιρετικά γρήγορα. Ένα μάθημα που πήραμε από την περιπέτεια αυτή και πρέπει να συνεχίσουμε να το εκμεταλλευόμαστε είναι ότι πρέπει γρήγορα να αξιολογούμε τις ευκαιρίες, όπως π.χ. οι ηλεκτρονικές υπογραφές που κατοχυρώθηκαν εν μέσω πανδημίας, αλλά και να είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τυχόν κινδύνους, π.χ. ασφάλεια συναλλαγών, ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα. «Πρέπει πάντα να προσέχουμε την ισορροπία, να μην το παρακάνουμε με την ασφάλεια, γιατί αυτό φοβίζει τους πελάτες μας, αλλά να γνωρίζουμε ότι οι κακόβουλοι πάντα αξιοποιούν τον πιο αδύναμο κρίκο, τον άνθρωπο. Για αυτό θεωρώ σημαντικό να «εκπαιδεύσουμε» τους πελάτες μας να διαχειρίζονται με ασφάλεια εργαλεία όπως οι κωδικοί ασφαλείας», συμπλήρωσε.
Η πανδημία είναι μια ευκαιρία για τις τράπεζες να «ξεφύγουν» από διαδικασίες πληρωμών και άλλων συναλλαγών που γίνονται πλέον με ασφάλεια ηλεκτρονικά και να ασχοληθούν με την συμβουλευτική των πελατών τους. Αυτό ήταν κοινό συμπέρασμα και των δύο τραπεζιτών του πάνελ.