Ιδιαίτερα σοβαρές είναι οι επιπτώσεις της πανδημίας σε όλα τα μεγέθη της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ).
Η εικόνα είναι ζοφερή από το πρώτο κύμα της πανδημίας αν αναλογιστεί κανείς, τα στοιχεία στην Ελλάδα συνδυασμένα με την εικόνα στις ευρωπαϊκές αγορές.
Συνολικά στο πρώτο δεκάμηνο του 2020 καταγράφηκε μείωση των πωλήσεων χονδρικής στην εγχώρια αγορά 30%, μείωση των λιανικών πωλήσεων 17%, μείωση των εξαγωγών κατά 23% και μείωση των εισαγωγών κατά 19%.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στις εξαγωγές δέχθηκαν τα ελληνικά brands, ενώ η μείωση των αμιγώς εξαγωγικών επιχειρήσεων private label κινήθηκε σε μικρότερο ποσοστό. Η συνολική αξία των ελληνικών εξαγωγών ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας ανήλθε σε 1,26 δις € το πρώτο δεκάμηνο του 2020, έναντι 1,6 δις € κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Ανησυχία στην αγορά
Το δεύτερο lockdown που ξεκίνησε στις αρχές Νοεμβρίου αναμένεται ότι θα επιδεινώσει ακόμη περισσότερο την κακή πορεία του 2020 στα τελικά αποτελέσματα.
Παρά τη σημαντική αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων και την έναρξη λειτουργίας του click away από τα μέσα Δεκεμβρίου, ο τζίρος των επιχειρήσεων ένδυσης στο δίμηνο Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί μεταξύ 20% και 30% της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Συνολικά, η πτώση του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων ένδυσης για το 2020 εκτιμάται ότι θα κινηθεί μεταξύ 30% και 40%.
Την ίδια ώρα, ανήσυχοι δηλώνουν έμποροι και επαγγελματίες του κλάδου στο λιανεμπόριο για την εικόνα του πρώτου 6μηνου το νέο έτος, με φόντο το ενδεχόμενο παράτασης των περιοριστικών μέτρων στα καταστήματα μετά την 11/1.