Οι Κινέζοι θέλουν, οι Έλληνες δεν μπορούν. Οι Κινέζοι θέλουν να επενδύσουν, οι Έλληνες όμως δεν είναι τόσο σίγουροι ότι χρειάζονται επενδύσεις στο Λιμάνι του Πειραιά.
Προφανώς κάποιοι συγκεκριμένοι Έλληνες δεν είναι χαρούμενοι με το σχέδιο ανέγερσης νέου εμπορικού κέντρου (mall) στον επιβατηγό σταθμό κρουαζιέρας και τη δημιουργία logistic center, το οποίο θα λειτουργούσε ανταγωνιστικά στο Θριάσιο.
Η απόρριψη του master plan του ΟΛΠ από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων στην οποία προεδρεύει ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Χρήστος Λαμπρίδης, θεωρείται πλέον πολύ πιθανή και η εξέλιξη αυτή οδηγεί σε αδιέξοδο το επενδυτικό πρόγραμμα της Cosco για το λιμάνι του Πειραιά, ύψους 580 εκατ. ευρώ.
Η απόφαση θα ληφθεί σήμερα και σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να εγκριθούν μόνο οι επενδύσεις των 225 εκατ. που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης.
Για την Cosco όμως το master plan είναι ενιαίο και αν δεν εγκριθεί στο σύνολό του θα προσφύγει στη διαιτησία…
Οι υποχρεωτικές επενδύσεις βάσει της σύμβασης παραχώρησης που πρέπει να υλοποιήσει ο ΟΛΠ μέχρι το 2021 ανέρχονται σε 293,7 εκατ. ευρώ και αφορούν μεταξύ άλλων στη βελτίωση των υποδομών της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης (συμπεριλαμβανομένων των πλωτών δεξαμενών), την κατασκευή νέου προβλήτα πετρελαιοειδών και την επέκταση του επιβατικού λιμένα.
Οι προαιρετικές επενδύσεις ανέρχονται σε περίπου 318 εκατ. ευρώ, και πέρα από το εμπορικό κέντρο και το logistics περιλαμβάνουν τη δημιουργία πολυτελών ξενοδοχείων, τη δημιουργία νέας αποθήκης στην περιοχή του ΟΔΔΥ, την κατασκευή ναυπηγοεπισκευής για MegaYachts καθώς και την κατασκευή δύο κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 75.000τ.μ. έκαστο.