Στις πρώτες θέσεις της Ευρώπης, στην κορυφή της Μεσογείου και με σχεδιασμό για ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια του κόσμου, οι Κινέζοι της Cosco δεν κρύβουν την στόχευση τους για το “αύριο” του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.
Όσοι δεν το γνώριζαν το κατάλαβαν όταν παρακολούθησαν χθες την ομιλία του προέδρου του ΡΡΑ, Yu Zeng Gang (στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης μετόχων).
Με τον γνωστό, συντηρητικό κινέζικο τρόπο, ο Yu Zeng Gang παρουσίασε τα μεγέθη και την πορεία ανέλιξης του Πειραιά από ένα περιορισμένο λιμάνι της Μεσογείου σε ένα από τα πιο αναγνωρισμένα κέντρα ναυτιλίας παγκοσμίως.. .
Με κύκλο εργασιών 132,9 εκατ. €, κέρδη (μετά από φόρους) 26,4 εκατ.€ και ταμειακά διαθέσιμα 111,4 εκατ. €, η Διοίκηση του ΟΛΠ προχώρησε σε συμβασιοποίηση επενδύσεων ύψους 211,7 εκατ. Ευρώ.
Στα 0,40 ευρώ/μετοχή το μέρισμα, που θα διανεμηθεί στους μετόχους.
Στα 19,84 ευρώ η μετοχή (στα 21-22 ευρώ η μέση τιμή κτήσης για την Cosco) και κοντά στο μισό δισ. η χρηματιστηριακή αξία (στα 496 εκατ., για την ακρίβεια).
H διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μέσω του ΟΛΠ έχει ανακάμψει σημαντικά. Μέσω των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ διακινήθηκαν συνολικά 1,225 εκατ. κοντέινερ, μέγεθος που αποτελεί αύξηση της τάξεως του +2,7% σε ετήσια βάση.
Αντίθετα, κατά το πρώτο τρίμηνο, είχαν διακινηθεί 1,145 εκατ. κοντέινερ, καταγράφοντας ετήσια πτώση της τάξεως του -5,8%.
Συνολικά κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο, έχουν διακινηθεί 2,37 εκατ. κοντέινερ, μέγεθος που είναι μόλις -1,6% χαμηλότερο από το αντίστοιχο περσινό.
Τον Ιούνιο, πιστοποιήθηκε η τάση ανάκαμψης των εμπορικών ροών προς τον Πειραιά, καθώς διακινήθηκαν 396,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, αύξηση κατά +6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.