Σε “ευθεία σύγκρουση” με το Υπουργείο Οικονομικών και την ΑΑΔΕ προχωρούν οι τελωνειακοί υπάλληλοι. Σημείο τριβής είναι το σύστημα εκτελωνισμού των οχημάτων που διαμορφώνει το τέλος ταξινόμησης, ενώ καταθέτουν και σχετικές προτάσεις, ώστε στο άμεσο μέλλον να μην υπάρχουν φορολογικές στρεβλώσεις.
Σε ανακοίνωσή τους αναφέρεται ότι «το Γενικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας μας στη συνεδρίασή του στις 23 Σεπτεμβρίου 2019 αποφάσισε ομόφωνα απεργία – αποχή από 7 έως και 18/10/2019 από κάθε διαδικασία Τελωνισμού επιβατικών και φορτηγών αυτοκινήτων.
Η Ομοσπονδία κατ’ επανάληψη, μετά την εφαρμογή από 1/6/2016 του άρθρου 59 του Ν. 4389/2016, με το οποίο επήλθε αναμόρφωση της φορολογικής μεταχείρισης των οχημάτων ως προς την επιβολή του τέλους ταξινόμησης στα επιβατικά αυτοκίνητα, κατέθεσε την πλήρη αντίθεσή της, με τεκμηριωμένες θέσεις και απόψεις, κυρίως στη διοίκηση της Α.Α.Δ.Ε. αλλά και στην υπηρεσιακή και πολιτική ηγεσία, οι οποίες δυστυχώς δεν λήφθηκαν υπόψη παρά τις επαναλαμβανόμενες δεσμεύσεις τους.
Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκαν και οι τοποθετήσεις, με υπηρεσιακές αναφορές, του συνόλου των προϊσταμένων των τελωνειακών μονάδων και ειδικότερα οι αρμόδιες υπηρεσίες των Τελωνειακών Περιφερειών Αττικής και Θεσσαλονίκης που πρότειναν:
α) Την άμεση αποσύνδεση του φορολογικού συντελεστή (τέλος ταξινόμησης) από τη φορολογητέα αξία του οχήματος (χονδρική ή λιανική), αφού το στοιχείο αυτό είναι καθαρά υποκειμενικό (συνδέεται και εξαρτάται άμεσα από την εκάστοτε εμπορική πολιτική του πωλητή), εύκολα μεταβαλλόμενο και δεν εμπεριέχει δεδομένα μη αμφισβητούμενα.
β) Κατάργηση του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου με την καθιέρωση μεθόδου διαμόρφωσης του Τέλους Ταξινόμησης βασισμένη σε αντικειμενικά και εύκολα ελέγξιμα στοιχεία.
Η μέθοδος αυτή θα βασίζεται στο συνδυασμό των κατωτέρω στοιχείων:
– Κυβικά εκατοστά (CC) κινητήρα.
– Ιπποδύναμη κινητήρα.
– Οδηγία εκπομπής ρύπων.
– Ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας (προκειμένου για τον προσδιορισμό του Τέλους Ταξινόμησης των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων).