Μολονότι το παγκόσμιο λιανεμπόριο (ηλεκτρονικό και φυσικό) βρέθηκε στη μέγγενη της κρίσης της πανδημίας του Covid-19 τη χρονιά που έφυγε, κατάφερε ωστόσο να διατηρήσει θετικό πρόσημο για τις on line πωλήσεις, κάτι που εκτιμάται πως θα συνεχιστεί και τη νέα χρονιά.

Το 2020 υπολογίζεται ότι η αξία των λιανικών ηλεκτρονικών πωλήσεων διευρύνθηκε κατά 27,6% και υπερέβη τα $ 4,28 τρισ. Η επίδοση αυτή διέψευσε τις αρχικές εκτιμήσεις των αναλυτών, που ήθελαν τον ρυθμό ανάπτυξης του παγκόσμιου e-commerce να επιβραδύνεται και να κινείται στα επίπεδα του 16,5% ελέω πανδημίας.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, υπολογίζεται ότι

  • η παγκόσμια αγορά e-commerce θα αναπτυχθεί με ρυθμό 14,3% και θα αγγίξει σε απόλυτους αριθμούς τα $5 τρισ.

Μπορεί ο συγκεκριμένος ρυθμός ανάπτυξης να είναι χαμηλότερος σε σύγκριση με το 20,2% του 2019 και με το 27,6%, που επιτεύχθηκε το 2020, ωστόσο, μεταφράζεται σε αύξηση των online λιανικών πωλήσεων κατά $611 δισ. το 2021.

Η σημαντική αύξηση των online λιανικών πωλήσεων επιτεύχθηκε σε μια χρονική συγκυρία όπου το συνολικό λιανεμπόριο υπέστη, παγκοσμίως, μείωση κατά 3% το 2020 έναντι του περασμένου έτους, για να βρεθεί στα επίπεδα των $23,8 τρισ. Σύμφωνα με το eMarketer, απ’ όπου προέρχονται τα παραπάνω στοιχεία, η καλύτερη της αναμενόμενης επίδοση του e-commerce αποδεικνύει στην πράξη το πόσο εύκολα οι καταναλωτές μετέβησαν από τις αγορές στα φυσικά καταστήματα στο ψηφιακό κανάλι αγορών.

Τι εκτιμά το eMarketer 

Μέχρι το 2018, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου δεν είχαν ξεπεράσει τα $3 τρισ. δολάρια. Το ορόσημο των $4 τρισ. επιτεύχθηκε το 2020, ενώ αυτό των $5 τρισ. υπολογίζεται ότι θα έχει επιτευχθεί έως το 2022 και των $6 τρισ. έως το 2024.

“Αναμένουμε ότι οι καταναλωτές θα διατηρήσουν πολλές από τις νέες ψηφιακές συμπεριφορές τους και το 2021. Ωστόσο, ο ρυθμός ανάπτυξης του 2021 θα επιβραδυνθεί σε κάποιο βαθμό, παρά τον διαρκή ενθουσιασμό για το ηλεκτρονικό εμπόριο”, αναφέρει το eMarketer στο report “Global Ecommerce Update 2021”.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, το 2020, το 18% όλων των λιανικών πωλήσεων πραγματοποιήθηκε μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου. Το 2024 το ποσοστό αυτό θα φτάσει το 21,8%.

Η παγκόσμια υπερδύναμη

Η Κίνα – σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών – θα συνεχίσει να ηγείται του κόσμου σε ψηφιακούς αγοραστές το 2021 με 792,5 εκατομμύρια (33,3% του παγκόσμιου συνόλου). Το e-commerce στην Κίνα θα φτάσει σε αξία τα $2,8 τρισ. το τρέχον έτος (το 56,8% του συνόλου παγκοσμίως).

Φέτος, μάλιστα, η Κίνα αναμένεται να γίνει η πρώτη χώρα στην ιστορία, που πραγματοποιεί περισσότερες πωλήσεις μέσα από τα ψηφιακά κανάλια παρά από τα φυσικά καταστήματα (το 52,1% της αξίας των λιανικών πωλήσεων θα προέλθει από το ηλεκτρονικό εμπόριο).

Το 2020 και στις 32 εθνικές αγορές, που καλύπτει το report του eMarketer, παρατηρήθηκε τουλάχιστον διψήφιος ρυθμός αύξησης του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η Λατινική Αμερική σημείωσε ασυνήθιστα σημαντική ανάπτυξη (36,7%), παρά το ότι υπέστησαν χειρότερες από το μέσο όρο μειώσεις των συνολικών λιανικών πωλήσεων (πτώση 3,4%).

Το λιανικό ηλεκτρονικό εμπόριο της Αργεντινής αυξήθηκε κατά 79% το προηγούμενο έτος, ενώ το 71,1% προσεγγίστηκε μόνο από τη Σιγκαπούρη.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here