Η προχθεσινή εξαγγελία του Ομίλου Συγγελίδη για την επιστροφή της Mazda στη χώρα μας έχει πολλές προεκτάσεις τόσο για τους εν δυνάμει πελάτες όσο και για τους ήδη κατόχους αυτοκινήτων Mazda.

Του Τάκη Πουρναράκη

Πρώτα απ’ όλα η συγκεκριμένη εταιρεία έχει αλλάξει άρδην στα χρόνια που λείπει από την ελληνική αγορά. Στο μυαλό σας πιθανόν να έχετε ένα πλαίσιο για την Mazda: Ευρηματικός σχεδιασμός, καλή οδική συμπεριφορά, αξιοπιστία.

Σ’ αυτά πλέον έχουν προστεθεί νέα στοιχεία όπως η πολυτελής προσέγγιση (premium) υπάρχει πλέον νέα φιλοσοφία και εντελώς νέα προϊόντα.

Αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά στην απέριττη σχεδίαση του εσωτερικού με την αφαιρετική λογική για να κατανοήσει πόσο έχουν αλλάξει τα δεδομένα της εταιρείας που έχει σα φιλοσοφία της πλέον την υποστήριξη της ανθρώπινης συμπεριφοράς.

Η Mazda θα φέρει στη χώρα μας 8 μοντέλα:

Mazda 3 με τιμή από 25. 290 ευρώ: Τοποθετείται στη μεσαία κατηγορία. Κινητήρας βενζίνης 2.0lt/122PS, πετρελαίου 1.8lt/116PS. Μήκος 4.46m, βάρος από 1364kg

ΜΧ5. Ανοικτό διθέσιο roadster από 25 χιλιάδες ευρώ. Κινητήρας βενζίνης 1.5lt/132PS, 2.0lt/184PS. Μήκος 3.9 m, βάρος από 960kg.

Mazda 2 από 13.719 ευρώ. Μικρομεσαία κατηγορία. Κινητήρας βενζίνης 1.5lt/90 ή 115PS. Μήκος 4.06m, βάρος από 1076kg

Mazda 6 από 34.500 ευρώ. Τοποθετείται στη μεγάλη κατηγορία.  Κινητήρας βενζίνης 2.0lt/165PS, πετρελαίου 2.2lt/184PS. Μήκος 4.8m, βάρος από 1474kg.

Mazda CX5 SUV, μεσαίο SUV από 27.700 ευρώ. Κινητήρας βενζίνης 2.0lt/165PS, πετρελαίου 2.2lt/184PS. Μήκος 4.55m, βάρος από 1595kg.

Mazda CX3 SUV. μικρομεσαίο SUV από 19.060 ευρώ. Κινητήρας βενζίνης 2.0lt/150PS, πετρελαίου 1.8lt/115PS. Μήκος 4.27m, βάρος από 1305kg

Η φιλοσοφία των Ιαπώνων είναι: «Επικεντρωνόμαστε στους πελάτες και όχι στους ανταγωνιστές». Έτσι δεν αναφέρονται σε συγκεκριμένο ανταγωνισμό. Όσον αφορά στο θέμα του μεγάλου κυβισμού των θερμικών της κινητήρων η Mazda λέει: «Φτιάχνουμε κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE), των οποίων οι εκπομπές κατά τη διάρκεια ζωής τους θα είναι παρόμοιες με εκείνες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Καθώς δε θέλουμε να θυσιάσουμε τη λειτουργικότητα στο βωμό του χαμηλότερου κόστους, αντί να περιορίσουμε το μέγεθος των κινητήρων της όπως οι ανταγωνιστές μας, χρησιμοποιήσαμε ακραίους λόγους συμπίεσης – τον υψηλότερο (βενζίνη) και το χαμηλότερο (ντίζελ) που διατίθενται σε αυτοκίνητα παραγωγής μέχρι στιγμής, σε συνδυασμό με μια πληθώρα καινοτομιών για βελτίωση τόσο της απόδοσης όσο και της εξοικονόμησης καυσίμου. Έτσι, η εταιρεία μεταμόρφωσε πλήρως τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσει και κατασκευάζει τα προϊόντα της, ώστε να μπορεί να προσφέρει έναν εξαιρετικό συνδυασμό επιδόσεων, απόδοσης και οδηγικής απόλαυσης σε όλα της τα αυτοκίνητα».

To φθινόπωρο αναμένουμε το νέο Mazda CX30 που τοποθετείται ανάμεσα στο CX5 και στο CX3, διαθέτει δε τελείως νέα πλατφόρμα και σχεδίαση.

 

Info

  • Τα Mazda που εισάγονται στην Ελλάδα κατασκευάζονται στο κεντρικό εργοστάσιο της εταιρείας στη μαρτυρική Χιροσίμα της Ιαπωνίας.
  • Η πόλη αποτελεί την έδρα τόσο για τα κεντρικά γραφεία της Mazda, όσο και για ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων στον κόσμο, ενώ τα αυτοκίνητα της εταιρείας κατακλύζουν τους δρόμους της Χιροσίμα.
  • Όπως είναι αναμενόμενο η Mazda είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης στη Χιροσίμα, κατά συνέπεια υπάρχει ιδιαίτερη σχέση μεταξύ της εταιρείας και της πόλης των 1,2 εκατομμυρίων κατοίκων.
  • Οι μηχανικοί της Mazda συνεχίζουν να εξελίσσουν τον περιστροφικό κινητήρα Wankel χωρίς να ανακοινώνουν κάτι συγκεκριμένο. Δική μου εκτίμηση είναι ότι μπορεί στο μέλλον να συνδυαστεί με υβριδική τεχνολογία.
  • Το δίκτυο υποστήριξης της Mazda που λειτουργούσε όλα αυτά τα χρόνια εξυπηρετώντας και συντηρώντας περίπου 30χιλιάδες αυτοκίνητα είναι έτοιμο με νέες υποδομές και ανθρώπους να υποστηρίξει την κυκλοφορία των νέων Mazda.
  • H Mazda λειτουργεί στην Ελλάδα με ένα δίκτυο 14 εξουσιοδοτημένων επισκευαστών οι οποίοι παρέχουν service, συντήρηση και αυθεντικά ανταλλακτικά Mazda στις ακόλουθες πόλεις: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Ξάνθη, Πτολεμαΐδα, Πάτρα, Ιωάννινα, Κομοτηνή, Βόλος.
  • Προς ώρας δε θα εισαχθούν pick up και επαγγελματικά μοντέλα της μάρκας.
  • Οι λιανικές πωλήσεις της πλήρους σειράς των μοντέλων Mazda θα ξεκινήσουν αρχές Ιουνίου μέσω του καταστήματος-ναυαρχίδα στην Αθήνα, το οποίο θα λειτουργεί ο Όμιλος Συγγελίδη και θα συμπεριλαμβάνει τόσο ένα σύγχρονο εκθεσιακό χώρο αλλά και τεχνικές εγκαταστάσεις.
  • Οι λιανικές πωλήσεις της πλήρους σειράς των μοντέλων Mazda θα ξεκινήσουν αρχές Ιουνίου μέσω του καταστήματος-ναυαρχίδα στην Αθήνα, το οποίο θα λειτουργεί ο Όμιλος Συγγελίδη και θα συμπεριλαμβάνει τόσο ένα σύγχρονο εκθεσιακό χώρο αλλά και τεχνικές εγκαταστάσεις.

Συνεργασία με την Toyota

Η Mazda κατασκευάζει μια νέα εγκατάσταση στις Η.Π.Α., υπό κοινή κατοχή με την Toyota. Ανοίγοντας το 2021 και με την ικανότητα να κατασκευάζει 300.000 οχήματα ετησίως, η Mazda Toyota Manufacturing, U.S.A.,Inc. (MTMUS) αναμένεται να δημιουργήσει 4.000 θέσεις εργασίας, με επενδύσεις και από τις δύο εταιρείες ύψους 1,6 δισ. δολαρίων. Με τον τρόπο αυτό, η παραγωγή θα πραγματοποιείται πιο κοντά στις αγορές-προορισμούς, δρώντας παράλληλα και ως αντιστάθμιση στο ισχυρό γιεν. Η Mazda, η οποία ήδη παράγει ένα υποπλαίσιο για την Toyota στις εγκαταστάσεις της στο Μεξικό και χρησιμοποιεί την υβριδική τεχνολογία της τελευταίας, επεκτείνει τη συνεργασία της με τον μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων στην Ιαπωνία. Εκτός από το άνοιγμα της νέας μονάδας Mazda Toyota Manufacturing, USA, Inc. το 2021, οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους στη δομική τεχνολογία των ηλεκτρικών οχημάτων (μαζί με τον κατασκευαστή εξαρτημάτων Denso και άλλους) καθώς και στα συνδεδεμένα αυτοκίνητα και τις προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας. Η Mazda κατασκευάζει επίσης ένα roadster για την Fiat-Chrysler στην Ιαπωνία.