Σε λειτουργία τέθηκαν τα δώδεκα νέα οχήματα στοιβασίας και μεταφοράς κοντεϊνερ (ΟΣΜΕ) στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπως και επτά ζεύγη τρεϊλερς και πέντε αρπάγες, με το κόστος επένδυσής τους να διαμορφώνεται σε 10 εκατ. ευρώ, όπως επισήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Σωτήριος Θεοφάνης, προσθέτοντας: «προχωράμε άμεσα στην επικαιροποίηση της μελέτης για τον 6ο προβλήτα και ελπίζουμε τον Σεπτέμβριο να έχει πιάσει δουλειά και ο εργολάβος».
Σε ειδική εκδήλωση που έγινε για την παραλαβή του νέου μηχανολογικού εξοπλισμού, ο κ. Θεοφάνης επισήμανε:
«Είναι μια σημαδιακή ημέρα για την ΟΛΘ ΑΕ και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Η πρώτη φάση αναβάθμισης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης τέθηκε σε εκκίνηση».
Όπως εξήγησε, τα 12 νέα ΟΣΜΕ έχουν το χαρακτηριστικό ότι δύνανται να περάσουν πάνω από τρία κοντέινερς καθ’ ύψος, έναντι των δύο με τα υφιστάμενα και το καθένα, επίσης, έχει αυξημένη παραγωγικότητα κατά 30%, σε σχέση με τα παλιά. Υπενθύμισε, ότι στο λιμάνι λειτουργούν ήδη εννέα ΟΣΜΕ παλαιού τύπου και άλλα δύο ακόμη παλαιότερα, που η διοίκηση κατάφερε να επισκευάσει.
Αναφερόμενος στο νέο μηχανολογικό εξοπλισμό που τέθηκε σε λειτουργία, ο κ. Θεοφάνης, επισήμανε ότι η συγκεκριμένη επένδυση δεν εντάσσεται στο υποχρεωτικό επενδυτικό σχέδιο της κοινοπραξίας, ύψους 180 εκατ. ευρώ και διάρκειας επτά χρόνων και υπογράμμισε ότι πολύ σύντομα θα προστεθεί στο μηχανολογικό εξοπλισμό ένας ελαστιχοφόρος γερανός και εντός των επόμενων ημερών θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για δύο γερανογέφυρες, σε αντικατάσταση των παλαιότερων.
Στις επενδύσεις που προγραμματίζει η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ, πειρλαμβάνονται τα εξής: επέκταση της λιμενικής υποδομής του 6ου προβλήτα, με κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους τουλάχιστον 440 μέτρων, εκ των οποίων τουλάχιστον τα 400 μέτρα πρέπει να έχουν ωφέλιμο βάθος -16,5μ. τουλάχιστον, κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους τουλάχιστον 300 μέτρων, κατά μήκους του παραπάνω νέου κρηπιδώματος, κατασκευή όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της πλήρους λειτουργικότητας του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης, προμήθεια εξοπλισμού του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και του Σταθμού Χύδην Φορτίου, στον 6ο Προβλήτα και άλλες επενδύσεις γενικής ανάπτυξης λιμένα, περιλαμβανομένων των έργων αποκατάστασης του κτιρίου του παλαιού τελωνείου.