Εξετάζοντας τα στοιχεία πωλήσεων από την αρχή της χρονιάς μέχρι και την εβδομάδα 11 του 2020 (09/03-15/03) είναι εντυπωσιακή η αλλαγή της πορείας και των τάσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου*, λόγω της επίδρασης του Covid-19, με τον συνολικό τζίρο των καταστημάτων, o οποίος περιλαμβάνει τα FMCGS, τα Φρέσκα, αλλά και τα Διαρκή προϊόντα να παρουσιάζει αύξηση της τάξεως του +9,8%. Στην εν λόγω αύξηση η συνεισφορά των 3 τελευταίων εβδομάδων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία (24/02-15/03) υπολογίζεται στο 80,1%.

Πιο συγκεκριμένα, στην προ Covid-19 περίοδο (30/01-23/02) τα Ταχυκίνητα Καταναλωτικά Προϊόντα στο σύνολό τους παρουσίαζαν συγκρατημένη θετική τάση στο +1,8%, ενώ το διάστημα από την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου μέχρι και τις 15 Μαρτίου η τάση αυτή εκτοξεύτηκε στο + 24,1%.

Την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στην περίοδο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας την παρουσίασαν στο σύνολό τους οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης, καθώς και τα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, οι οποίες κινήθηκαν στο +18,9% και 13,2% αντίστοιχα, ενώ ακολουθούν τα Τρόφιμα & Ποτά στο +8,9%. Εξετάζοντας περισσότερο αναλυτικά τις επιμέρους κατηγορίες των Τροφίμων & Ποτών, οι κατηγορίες που συνεχίζουν να βρίσκονται στην κορυφή, όσον αφορά στα ποσοστά αύξησης των πωλήσεων τους είναι, μεταξύ άλλων, το ρύζι, τα ζυμαρικά, τα όσπρια, τα τοματικά προϊόντα, καθώς και τα κατεψυγμένα λαχανικά, οι οποίες στο σύνολο τους πραγματοποιούν στην μετά Covid-19 εποχή το 12,1% του τζίρου του συσκευασμένου τρόφιμου.

______

*Καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών