Της Κυρέλας Πέτρου
Ένας νέος παίκτης εισέρχεται στην αγορά αλλαντικών, μία αγορά που την τελευταία διετία έχει γνωρίσει και συνεχίζει να γνωρίζει μεγάλες ανακατατάξεις, με εξαγορές εταιρειών και δημιουργία νέων κατηγοριών προϊόντων.
Μία από αυτές τις κατηγορίες αποτελεί το κοτόπουλο, που όπως όλα δείχνουν αποτελεί ένα «πείραμα» που τελικά έπιασε. Πολύ διστακτικά στην αρχή με ελάχιστους κωδικούς οι μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου το λανσάρισαν στην αγορά, με πρώτη ωστόσο τη Νίκας, υπό το μάνατζμεντ πλέον του Σπύρου Θεοδωρόπουλου, να κυκλοφορεί μία ολοκληρωμένη σειρά, με την συνεργασία των κοτόπουλων Νιτσιάκος.
Την δυναμική της κατηγορίας έρχεται τώρα να αξιοποιήσει η Πίνδος, ο μεγαλύτερος πτηνοτροφικός συνεταιρισμός της χώρας, που ελέγχει το 30% της αγοράς κοτόπουλου. Από αυτόν το μήνα, ο Αγροτικός Πτηνοτροφικός Συνεταιρισμός Ιωαννίνων «H Πίνδος» προσφέρει στο καταναλωτικό κοινό και αλλαντικά από 100% φρέσκο ορεινό κοτόπουλο, χωρίς γλουτένη.
Η γκάμα περιλαμβάνει: Φιλέτο καπνιστό, Παριζάκι, Λουκάνικα Φρανκφούρτης, Λουκάνικα κοκτέιλ, Ηot dog, Σαλάμι πικάντικο κοτόπουλου καθώς και το χωριάτικο λουκάνικο Πίνδος – βραβευμένο στο διεθνή διαγωνισμό iTQi στις Βρυξέλλες.
Η κίνηση αυτή αναμένεται να σηματοδοτήσει περαιτέρω ένταση του ανταγωνισμού σε μία αγορά όπου σήμερα ηγείται η Creta Farms, ακολουθούμενη από Υφαντή και Νίκα, με άγνωστο προς το παρόν το μέλλον της ΒΙ.ΚΗ και την Impala να προσπαθεί να βρει τη θέση της στην αγορά.
Σε ό,τι αφορά τον πτηνοτροφικό συνεταιρισμό Πίνδος, ιδρύθηκε το 1958, εδρεύει στο Ροδοτόπι Ιωαννίνων, απασχολεί περί τους 1000 εργαζομένους και έχει στο ενεργητικό του εξαγωγική δραστηριότητα στη Βουλγαρία, την πΓΔΜ, την Αλβανία, την Κύπρο, την Τουρκία, την Ιταλία και την Κίνα.
Το 2017 ήταν η χρονιά που σηματοδότησε την κυκλοφορία νέων, προϊόντων τα οποία σχεδιάστηκαν με στόχο να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες καταναλωτικές ανάγκες. Πρόκειται για τα προϊόντα «χωριάτικο λουκάνικο κοτόπουλου», «παραδοσιακή γιαννιώτικη κοτόπιτα», «ρολό κοτόπουλο» και «κοτόπουλο ελευθέρας βοσκής».