Στην ψηφιακή της μετάβαση, στην ενίσχυση της παραγωγικής δυνατότητας του εργοστασίου στο Κρυονέρι με την προσθήκη σύγχρονου εξοπλισμού και γραμμών, στην επέκταση των δραστηριοτήτων στον τομέα των εκτυπώσεων αλλά και στην ενίσχυση του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου επενδύει η SKAG.

Την ίδια στιγμή, έχοντας ταυτιστεί με το μπλε τετράδιο που ξεκίνησε να διαθέτει στην αγορά το 1956 ο Θεόδωρος Σκαγιάς, η SKAG, ηγέτης στην παραγωγή χαρτικών ειδών γραφής και αρχειοθέτησης στην Ελλάδα, εισέρχεται πλέον σε νέα εποχή και ανανεώνει ριζικά την ταυτότητά της με στόχο να αναδείξει το ευρύ προϊοντικό της porfolio και να διευρύνει το εξαγωγικό της αποτύπωμα.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε εχθές η Πόπη Σκαγιά, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης, για την καμπάνια του rebranding η εταιρεία υλοποιεί επενδύσεις περίπου 500.000 ευρώ για την επανασύσταση της SKAG στο καταναλωτικό κοινό με προοπτική ολοκλήρωσης έως το τέλος του έτους. «Μετά από πολυετή μελέτη και σε συνεργασία με την The Growth Challenge και την Τruberries πραγματοποιήσαμε μια στρατηγική επένδυση για το μέλλον, όπου μέσα από τις αρχές και τις αξίες μας αναδείξαμε το σύνολο των προϊόντων μας που είναι συνυφασμένα με την υψηλή ποιότητα. Πρόκειται για μια κομβική στιγμή για την SKAG που στοχεύει τόσο στη στήριξη των βιβλιοπωλείων με ουσιαστικό τρόπο, όσο και στην ικανοποίηση του καταναλωτή από τα προϊόντα που αγοράζει, προστατεύοντάς τον παράλληλα από τις αντιγραφές» ανέφερε η κ. Σκαγιά.

Με ανανεωμένο λογότυπο η εταιρεία καταργεί πλέον την μπράντα «Super Διεθνές» και κατηγοριοποιεί το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο, με 28 διαφορετικά σήματα, σε τέσσερις δομικούς πυλώνες: SKAG Learn (με χαρτικά προϊόντα γραφής και μάθησης όπως τετράδια κλασσικά και θεματικά, σχολικά βοηθήματα κλπ.), SKAG Plan (Με προϊόντα οργάνωσης και αρχειοθέτησης όπως κλασέρ γραφείου, ντοσιέ με λάστιχο, κουτιά PP αρχειοθέτησης, θήκες, φακέλους κλπ.), SKAG Create (με προϊόντα ζωγραφικής και είδη χειροτεχνίας όπως μπλοκ ζωγραφικής, ακουαρέλες, πινέλα, χρώματα κλπ.), SKAG Play (με προϊόντα που σχετίζονται με το παιχνίδι -κλασσικά, δημιουργικά και τεχνολογίας).

Παράλληλα, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο CFO & Procurement Director Θοδωρής Σκαγιάς, δρομολογεί εντός του έτους επένδυση ύψους 3 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνει μια νέα εκτυπωτική μηχανή τελευταίας γενιάς που βασίζεται στο cloud η οποία αναμένεται να διευρύνει τις δυνατότητες δραστηριοποίησης της εταιρείας κυρίως στην αγορά της συσκευασίας αλλά και της ψηφιακής εκτύπωσης. Σημειώνεται ότι την περίοδο 2019-2022 ολοκληρώθηκαν επενδύσεις 2,5 εκατ. ευρώ που αφορούσαν κυρίως εξοπλισμό και νέες γραμμές παραγωγής.

Αποτελώντας τη μοναδική ελληνική εταιρεία που παράγει εξ ολοκλήρου στη χώρα περισσότερους από 900 κωδικούς προϊόντων στο υπερσύχρονο εργοστάσιο 24.000 τ.μ. στο Κρυονέρι και αποτελώντας market leader στην αγορά των σχολικών ειδών ελέγχοντας περίπου το 40% με 45% αυτής, η SKAG επιδιώκει την περαιτέρω ενίσχυση των εξαγωγών. Το 10% των προϊόντων που παράγει η εταιρεία στο εργοστάσιο στο Κρυονέρι, αφορούν εξαγωγές με μεγαλύτερη αγορά την Κύπρο ενώ τα προϊόντα ταξιδεύουν από τα Βαλκάνια, τη Μάλτα και τη Μέση Ανατολή έως την Ιαπωνία.

Για τη φετινή χρονιά, η διοίκηση προσδοκά ανάπτυξη εσόδων περί το 10%, με όγκο πωλήσεων να διευρύνεται κατά 13% ενώ αναμένεται και βελτίωση στην εικόνα του EBITDA, λόγω της αναμενόμενης αποσυμπίεσης των αυξημένων κοστολογίων στις πρώτες ύλες. Παράλληλα, προκειμένου η εταιρεία να αντιμετωπίσει το αυξημένο ενεργειακό κόστος προγραμματίζει την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών με ορίζοντα το τέλος του έτους εξασφαλίζοντας την ενεργειακής της αυτονομία.

Σύμφωνα με την κ. Σκαγιά, εκτός από τα αυξημένα κόστη, η εταιρεία βρίσκεται αντιμέτωπη με τη δραματική μείωση των γεννήσεων αλλά και τις χωρίς έλεγχο εισαγωγές χαρτοσχολικών ειδών από Τρίτες χώρες και κυρίως από την Τουρκία. Επίσης, αντιμετωπίζει αθέμιτο ανταγωνισμό από άλλες εταιρείες. Μάλιστα, αναφερόμενη στη διαμάχη της SKAG με τον Όμιλο Jumbo, η κ. Σκαγιά σημείωσε ότι η εταιρεία παρά τη δικαίωσή της πρωτόδικα και σε επίπεδο Εφετείου, έχει προσφύγει σε ανώτερο δικαστικό επίπεδο διεκδικώντας αποζημίωση ύψους 2 εκατ. ευρώ. Η SKAG προσέφυγε στη Δικαιοσύνη κατηγορώντας την Jumbo ότι αντέγραψε το προϊόν και το σήμα διαθέτοντας στην αγορά φθηνές απομιμήσεις τετραδίων που έχει κατοχυρώσει, όπως το University, προκαλώντας αθέμιτο ανταγωνισμό αλλά και μεγάλη ζημιά στην εταιρεία.

Πέρυσι ο τζίρος ενισχύθηκε κατά 3,8% στα 9,070 εκατ. ευρώ ενώ τη διετία 2021-2022 η εταιρεία προχώρησε σε μεσοσταθμικές ανατιμήσεις στα προϊόντα της 25%. Μάλιστα όπως αναφέρθηκε, για το 2023 δεν υπάρχει πρόβλεψη για νέες ανατιμήσεις. Αντιθέτως εξετάζεται το ενδεχόμενο μείωσης τιμών, όπου αυτό είναι εφικτό. Ο τζίρος της SKAG προέρχεται κατά 40% από τα προϊόντα αρχειοθέτησης, κατά 35% από τα τετράδια, 20% από την κατηγορία create (προϊόντα ζωγραφικής και είδη χειροτεχνίας) και 5% από την κατηγορία παιχνίδι. Κατά 95% οι πωλήσεις αφορούν επώνυμα προϊόντα ενώ 5% προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ