Mεγάλες ανατιμήσεις καταγράφονται στις τιμές των παλαιών suezmaxes, καθώς αποτελούν βασική πηγή τροφοδότησης με ρωσικό αργό προς τα ανατολικά.
Στοιχεία από την μεσιτική Gibson αποκαλύπτουν ότι οι τιμές των suezmaxes άνω των 15 ετών έχουν αυξηθεί κατά 58,5% καθ΄όλη τη διάρκεια του έτους έως σήμερα, ενώ οι τιμές των 10χρονων VLCC αυξήθηκαν κατά 20,5%.
«Αυτό οφείλεται στην αυξημένη ζήτηση από αγοραστές κυρίως της Μέσης Ανατολής, της Ρωσίας και της Ασίας, οι οποίοι επιδιώκουν να δημιουργήσουν έναν στόλο από παλαιότερα δεξαμενόπλοια για να μεταφέρουν ρωσικό αργό», σημείωσε η Gibson στην πιο πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεσή της.
“Τέτοιες αυξήσεις προσφέρουν μια μεγάλη ευκαιρία στους ιδιοκτήτες που θέλουν να απαλλαγούν από παλαιότερα πλοία εν όψει ενός δυνητικά πιο σκληρού περιβάλλοντος πωλήσεων, όταν οι κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο ρωσικό πετρέλαιο ισχύσουν πλήρως”, αναφέρει η Gibson. Είναι επίσης μια ευκαιρία για τις ναυτιλιακές, να επιδιώξουν μια σημαντική ανανέωση του στόλου τους, επενεπενδύοντας τα έσοδα από τις πωλήσεις παλαιών πλοίων, σε νεότερα, με μεγαλύτερη χωρητικότητα.
Οι τιμές των νεότευκτων VLCC και Suezmax έχουν αυξηθεί κατά 5% μέχρι στιγμής φέτος, σύμφωνα με τον Gibson.