Το best seller της ελληνικής αγοράς με τον πλουσιότερο εξοπλισμό και την καλύτερη σχέση αξίας-τιμής στην κατηγορία του
Η Toyota Ελλάς, παρουσίασε τη νέα γενιά του Yaris, η οποία έχει σχεδιαστεί για να κινείται ευέλικτα στην κυκλοφοριακή συμφόρηση ακόμα και σε στενούς αστικούς δρόμους. Ταυτόχρονα, προσφέρει ένα ευρύχωρο, άνετο και υψηλής ποιότητας εσωτερικό, με εξοπλισμό που καλύπτει όλες τις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών για συνδεσιμότητα και συνεχή πρόσβαση σε πληροφορίες.
Το «κλειδί» για την ικανοποίηση των φιλοδοξιών της Toyota για το νέο Yaris είναι η πρώτη εφαρμογή της φιλοσοφίας Toyota New Global Architecture σε μικρό αυτοκίνητο, με την αρθρωτή πλατφόρμα GA-B, πάνω στην οποία πρόκειται να «χτιστεί» μία σειρά νέων μοντέλων. Η πλατφόρμα GA-B είναι πρωταρχικός παράγοντας για τις δυναμικές επιδόσεις του Yaris, προσφέροντας χαμηλό κέντρο βάρους και πολύ μεγαλύτερη αντοχή αμαξώματος. Επίσης, έχει επιτρέψει στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν ένα πιο ξεχωριστό αυτοκίνητο με δυναμική εμφάνιση, αλλά και με ελκυστική και απόλυτα δική του ταυτότητα.
Επιπλέον, το νέο μοντέλο επωφελείται από την εξελιγμένη τέταρτη γενιά της υβριδικής τεχνολογίας Toyota, που προσφέρει ασύγκριτη κατανάλωση, χαμηλότερους ρύπους και αναβαθμισμένη λειτουργία στο πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης με υψηλότερες ταχύτητες και μεγαλύτερη αυτονομία. Επί της ουσίας, το νέο Yaris μπορεί να λειτουργεί με μηδενικές εκπομπές ρύπων εντός της πόλης, όπως ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, αλλά χωρίς το άγχος της επαναφόρτισης.
Ενισχύοντας τη φήμη του ως πρωτοπόρος της ασφάλειας στην κατηγορία του, το Toyota Yaris επιχειρεί το επόμενο βήμα εξέλιξης. Πιστό στη δέσμευση της Toyota για εκδημοκρατισμό των τεχνολογιών ασφάλειας, επωφελείται από μία ευρύτερη γκάμα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense, που περιλαμβάνει προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού – Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), όπως Lane Trace Assist, Emergency Steering Assist και Intersection Turn Assistance.
Η λειτουργία του Pre-Collision System έχει αναβαθμιστεί, ανιχνεύοντας πεζούς την ημέρα και τη νύχτα και δικυκλιστές την ημέρα. Το νέο Yaris προσφέρει επίσης, για πρώτη φορά στην κατηγορία, το Intersection Turn Assistance, που αναγνωρίζει τον κίνδυνο σύγκρουσης με αντίθετα ερχόμενα οχήματα και πεζούς όταν στρίβει σε μία διασταύρωση, ενώ είναι το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία Β και στη Toyota που εφοδιάζεται με κεντρικό αερόσακο.
Αυτός αποτρέπει τη βίαιη πρόσκρουση του οδηγού πάνω στο συνοδηγό σε μία πλευρική σύγκρουση. Με τέτοια προηγμένα συστήματα και το πλεονέκτημα της αυξημένης ακαμψίας αμαξώματος χάρη στην πλατφόρμα GA-B, η Toyota στοχεύει να κάνει το νέο Yaris το ασφαλέστερο αυτοκίνητο στον κόσμο.
ΚΙΝΗΤΗΡΙΑ ΣΥΝΟΛΑ
Υβριδικό σύστημα τέταρτης γενιάς
Το νέο Yaris χρησιμοποιεί την τέταρτη γενιά υβριδικής τεχνολογίας Toyota και λανσάρει νέα εξαρτήματα που σχεδιάστηκαν για να είναι συμπαγή, ελαφρά και αποδοτικά. Επίσης εφοδιάζει το αυτοκίνητο με τον πρώτο κινητήρα TNGA.
Η συνολική απόδοση έχει αυξηθεί κατά 20%, όχι όμως σε βάρος των επιδόσεων, όπως θα περίμενε κάποιος. Στην πραγματικότητα, η ισχύς αυξήθηκε κατά 16%, στους 116 ίππους (συνολική ισχύς συστήματος) με 15% βελτιωμένη επιτάχυνση στο σπριντ 0-100 χλμ./ώρα, που ολοκληρώνεται σε 9,7 δεύτερα, και ταχύτερη απόκριση στις εντολές του οδηγού στο γκάζι.
Οι αμιγώς ηλεκτρικές ικανότητες του αυτοκινήτου έχουν επίσης αλλάξει: το όχημα μπορεί να αναπτύσσει ταχύτητα έως 130 χλμ./ώρα και η ηλεκτρική αυτονομία του σε συνθήκες πόλης έχει αυξηθεί. Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές μπορούν να απολαμβάνουν πολλά από τα οφέλη ενός ηλεκτρικού μοντέλου με μπαταρία, αλλά με χαμηλότερη τιμή και χωρίς το άγχος επαναφόρτισης της μπαταρίας.
Οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί στα 64 γραμ./χλμ. και στο μικτό κύκλο η κατανάλωση καυσίμου είναι 2,9 λίτρα/100 χλμ., βελτίωση 20%.
Ο νέος κινητήρας Hybrid Dynamic Force που κάνει ντεμπούτο στο νέο μοντέλο, η νέα μπαταρία ιόντων λιθίου, το νέο υβριδικό σύστημα μετάδοσης και η νέα μονάδα ελέγχου ισχύος του υβριδικού συστήματος, έχουν εξελιχθεί όλα με βάση τη φιλοσοφία TNGA, διασφαλίζοντας αποδοτική σχεδίαση και ευκολία μαζικής παραγωγής.
Κινητήρας 1.5 Hybrid Dynamic Force
Ο νέος κινητήρας 1.5 Hybrid Dynamic Force προέρχεται από την ίδια οικογένεια TNGA με το 2λιτρο τετρακύλινδρο που χρησιμοποιούν τα Toyota Corolla και C-HR. Όπως όλοι οι υβριδικοί κινητήρες της Toyota, χρησιμοποιεί τον κύκλο Atkinson, που κρατά περισσότερη ώρα ανοικτές τις βαλβίδες εισαγωγής, καθυστερώντας έτσι τη φάση συμπίεσης. Αυτό βελτιώνει την απόδοση και την κατανάλωση, αλλά μειώνει την ισχύ. Παρόλα αυτά, ο νέος κινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 93 ίππους με τη μέγιστη ροπή 12,4 χλμ. να παράγεται σε χαμηλότερες στροφές (3.600 σ.α.λ.).
Ο 3κύλινδρος κινητήρας προσφέρει πλεονεκτήματα και σε ό,τι αφορά τα επίπεδα θορύβων. Όταν λειτουργεί στις 4.000 rpm, οι επιδόσεις του είναι αντίστοιχες με ενός τετρακύλιδρου που λειτουργεί στις 3.000 σ.α.λ., αποδίδοντας επομένως περισσότερη ισχύ και ροπή, αλλά παράγοντας λιγότερο θόρυβο.
Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός e-CVT αυτόματου κιβωτίου – ηλεκτρικό με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση – που προσφέρει αίσθηση γραμμικής επιτάχυνσης και αθόρυβη λειτουργία.
Ηλεκτροκινητήρες- γεννήτριες
Το υβριδικό σύστημα του νέου Yaris έχει δύο ηλεκτροκινητήρες/γεννήτριες – MG1 και MG2. Η MG2 συνδέεται με τους εμπρός τροχούς και μπορεί να χρησιμοποιείται ως πηγή ενέργειας για την κίνηση του οχήματος. Η MG1 χρησιμοποιείται για την εκκίνηση και για την παραγωγή ενέργειας για τη φόρτιση της μπαταρίας.
Υβριδική μπαταρία ιόντων λιθίου
Το νέο Yaris υιοθετεί μία υβριδική μπαταρία ιόντων λιθίου, με τάση που αυξάνεται από τα 144 στα 177.6 V. Ο αριθμός κυψελών έχει μειωθεί, από 120 σε 48. Η ροή του ρεύματος έχει βελτιωθεί σημαντικά: κατά 100% εντός της μπαταρίας και 50% εκτός. Με αυτό τον τρόπο προσφέρει καλύτερη τροφοδοσία ρεύματος, που είναι σημαντικό για τις ηλεκτρικές επιδόσεις του νέου Yaris στην πόλη.
Κινητήρια σύνολα βενζίνης
Το νέο Yaris διατίθεται με ένα βενζινοκινητήρα 1.5 που συνδυάζεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή W-CVT με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση και ευρεία κλιμάκωση (Wide range). Είναι ουσιαστικά παρόμοιο με τη νέα μονάδα του υβριδικού συστήματος. Συγκριτικά με τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες μικρού κυβισμού του ανταγωνισμού, προσφέρει εξαιρετικές τιμές εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης.
Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0, παρόμοιος με αυτόν της προηγούμενης γενιάς Yaris, είναι ο entry level κινητήρας για τη νέα γενιά Yaris.
Τιμές
Mε πλούσιο βασικό εξοπλισμό και με μειωμένες τιμές έναντι του απερχόμενου μοντέλου, η νέα γενιά Yaris κάνει το ντεμπούτο της στην αγορά με την πρώτη έκδοση Active και κινητήρα 1.0lt 72hp, η οποία κοστίζει 13.600 ευρώ. Στο κινητήρα 1.5P 121 ίππων, η έκδοση Active κοστίζει 15.380 ευρώ, ενώ η τιμή της έκδοσης Active Hybrid ανέρχεται στα 17.170 ευρώ (1.000ευρώ φθηνότερο από το απερχόμενο μοντέλο).
ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Νέα πλατφόρμα GA-B
Η πλατφόρμα GA-B του νέου Yaris είναι ο στυλοβάτης της δυναμικής συμπεριφοράς του και έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει αυτοπεποίθηση και φυσική οδηγική αίσθηση. Η ευστάθεια του αυτοκινήτου εμπνέει αυτοπεποίθηση, ενώ η απόκρισή του στις εντολές του οδηγού είναι φυσική και ακριβής, μεταφέροντας μία ανώτερη αίσθηση ευελιξίας.
Ο συνδυασμός συμπαγών διαστάσεων, χαμηλού ύψους και μεγάλου πλάτους με την ποιότητα της πλατφόρμας GA-B και τις δυνατότητες της υβριδικής τεχνολογίας τέταρτης γενιάς, χαρίζει στο αυτοκίνητο έναν απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα που απευθύνεται στο συναίσθημα.
Στην πόλη, κινείται ευέλικτα με τον καλύτερο στην κατηγορία κύκλο στροφής 4,9m. Η άμεση απόκριση στο τιμόνι σημαίνει ότι ελίσσεται με μεγάλη ευκολία και σταθμεύει άνετα σε πολυσύχναστους δρόμους πόλεων, ενώ στον αυτοκινητόδρομο, είναι αθόρυβο και ξεκούραστο με εξαιρετική ευστάθεια σε ευθεία πορεία.
Η πλατφόρμα GA-B θα χρησιμοποιείται σε όλα τα μελλοντικά, μικρά αυτοκίνητα της Toyota, συμπεριλαμβανομένου του νέου της μοντέλου B-SUV.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ
Πλούσιος εξοπλισμός
Τα χαρακτηριστικά σχεδίασης και επιδόσεων του νέου Toyota Yaris εναρμονίζονται με πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού που συναντάμε συνήθως σε μοντέλα ανώτερα κατά μία κατηγορία.
Η Toyota εκτιμά ότι το 60% των πωλήσεων θα αποτελείται από ανώτερες εκδόσεις. Στο επίκεντρο της γκάμας βρίσκεται η έκδοση Style, και ακολουθούν η έκδοση Chic και το πιο νεανικό και δυναμικό Premier Edition.
Σε όλη τη γκάμα προσφέρονται στάνταρ από τη βασική έκδοση: το πακέτο τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense και κεντρικός αερόσακος.
Έγχρωμο head–up display
Το νέο Yaris είναι το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία B που διατίθεται προαιρετικά με έγχρωμο head-up display 10”. Αυτό προβάλλει βασικές πληροφορίες στη βάση του παρμπρίζ, στο πεδίο ορατότητας του οδηγού, στο πλαίσιο της φιλοσοφίας του αυτοκινήτου “χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο”. Μεταξύ των πληροφοριών είναι: ταχύτητα οχήματος, προειδοποιήσεις ασφαλείας (συνδέονται με τα συστήματα Toyota Safety Sense), υποστήριξη πλοήγησης και πληροφορίες πολυμέσων. Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει τις πληροφορίες που θα βλέπει, μέσω μιας ρύθμισης του μενού στην οθόνη πολλαπλών πληροφοριών.
Premium χαρακτηριστικά
Εξοπλισμός premium ποιότητας διατίθεται με μπλε φωτισμό καμπίνας στις περιοχές των ποδιών, στα πάνελ θυρών και στην κεντρική κονσόλα. Επίσης, διατίθεται πακέτο φώτων full LED που περιλαμβάνει φώτα ομίχλης.
Αδιάλειπτη συνδεσιμότητα
Όλα τα νέα μοντέλα Yaris επιτρέπουν ομαλή, ασύρματη ενσωμάτωση smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto, ώστε οι χρήστες να έχουν εύκολη πρόσβαση σε αγαπημένες εφαρμογές, χρησιμοποιώντας την κεντρική οθόνη πολυμέσων οκτώ ιντσών.
Πρόσβαση σε χρήσιμες, συνδεδεμένες υπηρεσίες επιτυγχάνεται και μέσω της εφαρμογής MyT Toyota. Περιλαμβάνονται πρακτικές και χρήσιμες πληροφορίες για την Toyota, μία λειτουργία εντοπισμού οχήματος (“find my car”) και καθοδήγηση “last mile”, που παρέχει βήμα προς βήμα οδηγίες, εάν ο πελάτης δεν μπορεί να σταθμεύσει στον προορισμό του. Η λειτουργία “Send to car” επιτρέπει στον οδηγό να σχεδιάζει μία διαδρομή ενώ βρίσκεται εκτός αυτοκινήτου και να τη στέλνει στο σύστημα πλοήγησης.
Ασύρματος φορτιστής smartphone
Ένας ασύρματος φορτιστής smartphone διατίθεται για το νέο Yaris. Με διαστάσεις 150 x 80 mm, είναι συμβατός με την τελευταία γενιά συσκευών.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Το Toyota Yaris έχει γράψει ιστορία στον τομέα της ασφάλειας, καθώς η δεύτερη γενιά του ήταν το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία, το οποίο βαθμολογήθηκε με πέντε αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP, που αποτελεί σημείο αναφοράς για την Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Στη συνέχεια, τα οφέλη της πιο προηγμένης τεχνολογίας αποφυγής ατυχημάτων και υποβοήθησης οδηγού έγιναν διαθέσιμα με την ένταξη του πακέτου Toyota Safety Sense στη γκάμα, ως στάνταρ εξοπλισμός από το 2016 – μία ακόμα πρωτιά για την κατηγορία.
Το νέο Yaris προάγει την ασφάλεια των μικρών αυτοκινήτων σε πρωτοφανή επίπεδα και μπορεί με τον κατάλληλο εξοπλισμό να αποδειχθεί το ασφαλέστερο μοντέλο στην κατηγορία του. Τα βασικά του πλεονεκτήματα είναι μία σημαντική αύξηση στην ακαμψία του αμαξώματος, άμεσο όφελος της νέας πλατφόρμας GA-B και ένα άλμα προόδου δύο γενιών με το Toyota Safety Sense.
Εφοδιασμένο με μία μονάδα συλλογής δεδομένων, το νέο Yaris επωφελείται από το eCall με την αυτόματη ειδοποίηση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης για την τοποθεσία του αυτοκινήτου σε περίπτωση σοβαρής σύγκρουσης.
Αυξημένη ακαμψία αμαξώματος
Το νέο Yaris βασίζεται στην πλατφόρμα GA-B, που έχει αυξήσει κατά 37% τη στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος –η καλύτερη στην κατηγορία Β– η οποία προσφέρει μεγαλύτερη αντοχή σε μία σύγκρουση, βοηθώντας στη διατήρηση της ακεραιότητας της καμπίνας και της ασφάλειας των επιβατών σε περίπτωση ατυχήματος.
Το πρώτο Toyota με κεντρικό αερόσακο
Το νέο Yaris είναι το πρώτο Toyota με κεντρικό αερόσακο SRS στο βασικό εξοπλισμό του. Αυτός ενεργοποιείται σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης για να αποτρέψει τραυματισμούς από την πρόσκρουση του οδηγού πάνω στο συνοδηγό.
Toyota Safety Sense
Το νέο Yaris επωφελείται από τα πιο σύγχρονα συστήματα υποστήριξης οδηγού – Advanced Driver Assistance Systems (ADAS).
Το πακέτο Toyota Safety Sense για το νέο Yaris προσφέρει περισσότερα χαρακτηριστικά από κάθε άλλο τρέχον μοντέλο Toyota και είναι πιο πλούσιο από οποιοδήποτε αντίστοιχο του ανταγωνισμού στην κατηγορία B, περιλαμβάνοντας:
- Pre-Collision System με ανίχνευση οχήματος, ανίχνευση πεζού (ημέρα/νύχτα), ανίχνευση δικυκλιστή (ημέρα), Intersection Turn Assistance (ανίχνευση οχήματος και πεζού), Emergency Steering Assistance
- Intelligent Adaptive Cruise Control (σε όλο το εύρος ταχυτήτων στο Yaris Hybrid)
- Road Sign Assist
- Lane Departure Alert με Steering Control & Lane Trace Assist
- Automatic High-Beam
Υποστήριξη αποφυγής Πρόσκρουσης
Η υποστήριξη αποφυγής σύγκρουσης έχει αναβαθμιστεί με βελτιωμένη και ευρύτερη λειτουργικότητα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το εύρος ταχυτήτων μεταξύ οχημάτων στο Pre-Collision System PCS) έχει αυξηθεί στα 180 km/h. Το PCS έχει επίσης τη δυνατότητα να ανιχνεύει πεζούς στη πορεία του αυτοκινήτου, ημέρα και νύχτα, με ταχύτητες έως 80 km/h, και δικυκλιστές κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Intersection Turn Assistance
Το νέο Yaris είναι το πρώτο μοντέλο της Toyota που ωφελείται από το Intersection Turn Assistance. Αυτό βοηθά στην αποφυγή σύγκρουσης με άλλο όχημα ή με πεζό όταν στρίβει σε μία διασταύρωση. Εάν το σύστημα ανιχνεύσει έναν αντίθετα ερχόμενο πεζό να ετοιμάζεται να διασχίσει το δρόμο, όπου πρόκειται να στρίψει το αυτοκίνητο, ή εάν υπάρχει κίνδυνος το όχημα να εισέλθει στην πορεία αντίθετα ερχόμενης κυκλοφορίας, θα ηχήσει μία προειδοποίηση, και εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, θα εφαρμοστεί αυτόματα φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης.
Adaptive Cruise Control
Οι αναβαθμίσεις στο Toyota Safety Sense περιλαμβάνουν το Adaptive Cruise Control στο Yaris Hybrid που λειτουργεί με ταχύτητες από 0 έως 180 km/h. Αυτό θα φρενάρει το όχημα εάν το προπορευόμενο αυτοκίνητο σταματήσει.
Το ACC λειτουργεί επίσης σε συνεργασία με το Road Sign Assist, για να υποδείξει στο οδηγό μία νέα, κατάλληλη ρύθμιση ταχύτητας, εάν αναγνωριστούν αλλαγές στα όρια ταχύτητας.
Lane Departure Alert με Steering Control και Lane Trace Assist
Το Lane Trace Assist προσφέρεται επίσης με το Yaris για πρώτη φορά, μαζί με το Lane Departure Alert με Steering Control.
Εάν το αυτοκίνητο παρεκκλίνει τυχαία από τη λωρίδα κυκλοφορίας, διασχίζοντας μία διαγράμμιση, ηχεί μία προειδοποίηση. Ο οδηγός μπορεί τώρα επιπρόσθετα να επιλέξει τον έλεγχο διεύθυνσης (steering control), που αυτόματα διατηρεί το όχημα στο κέντρο της λωρίδας του.
Emergency Steering Assist
Το Emergency Steering Assist είναι μία ακόμα πρωτιά της Toyota στον τομέα της ασφάλειας. Υποστηρίζει τον οδηγό όταν υπάρχει ενδεχόμενο σύγκρουσης με πεζό ή εμπόδιο στη λωρίδα του αυτοκινήτου και απαιτείται ελιγμός αποφυγής. Το σύστημα ασκεί πρόσθετη ροπή στο σύστημα διεύθυνσης για να βελτιώσει τη σταθερότητα του οχήματος και να αποτρέψει την απομάκρυνσή του από τη λωρίδα κυκλοφορίας.