Μία πρώτη γεύση από ένα το πρωτότυπο eco-friendly γαλλικό φορτηγό πλοίο
Ένα νέο cargo ship με γαλλική υπογραφή παρουσιάστηκε στο One Ocean Summit. Η ιδέα για την κατασκευή του εν λόγω πλοίου από τη Grain de Sail ανάγεται χρονικά πίσω στο 2010 στη Βρετάνη και τη συνέλαβαν τα δίδυμα αδέρφια Olivier και Jacques Barreau που εξειδικεύονται στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Στόχος τους ήταν να επιλέξουν, να παράγουν και να πωλούν γαστρονομικά προϊόντα σε καταναλωτές υπερατλαντικά, χρησιμοποιώντας το πρώτο σύγχρονο ιστιοφόρο cargo στον κόσμο. Έτσι, από τον Νοέμβριο του 2020, η Grain de Sail εκμεταλλεύεται το πρώτο cargo ιστιοφόρο.
Το νέο πλοίο, που θα ναυπηγήσει η γαλλική Piriou στο ναυπηγείο της στο Βιετνάμ, θα έχει μήκος 52 μέτρα, 500 gt με χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου άνω των 350 τόνων. Ο συνολικός προϋπολογισμός για τη νέα κατασκευή παραμένει κρυφός, ωστόσο όπως έγινε γνωστό θα παραμείνει κάτω από το όριο των 10 εκατομμυρίων ευρώ (11,4 εκατομμύρια δολάρια). Το πρώτο πλοίο που χρησιμοποιείται για υπερατλαντικές διαδρομές από το 2020 θα επαναπροωθηθεί για ακτοπλοϊκές αποστολές εντός της Ευρώπης, όταν το νέο cargo ship ναυπηγηθεκαι βγει στις θάλασσες.
Η Grain de Sail μετέφερε επιτυχώς με ιστιοφόρο περίπου το 55% της μάζας κακάο που χρησιμοποιήθηκε στο εργοστάσιο σοκολάτας της το 2021. Το καινούργιο cargo ship θα επιχειρήσει να μεταφέρει το 100% των πρώτων υλών της μέσω Ατλαντικού, για τις εγκαταστάσεις του εργοστασίου σοκολάτας και roasting καφέ που βρίσκονται στο Morlaix της Γαλλίας.
Το Grain de Sail 2, που θα νηολογηθεί την επόμενη χρονιά υπό γαλλική σημαία, θα πραγματοποιεί υπερατλαντικές διαδρομές από το St. Malo εξάγοντας κρασιά και άλλα εκλεκτά προϊόντα από τη Γαλλία και την Ευρώπη στις Ηνωμένες Πολιτείες και θα φέρει πίσω πρώτες ύλες από τη Λατινική Αμερική στη Γαλλία. Θα κατασκευαστεί με αλουμίνιο, ικανό να μεταφέρει έως και 238 παλέτες φορτωμένες σε δύο επίπεδα, σε δύο ξεχωριστά αμπάρια. Επιπλέον, μια ξεχωριστή δεξαμενή θα μπορεί να δέχεται έως και 18 κυβικά μέτρα υγρού χύδην ενώ στο κατάστρωμα θα υπάρχει δυναμική έξτρα 5 κ.μ. για μεταφορά υγρών σε βαρέλια.
Η διάσχιση του Ατλαντικού, ανάλογα με τις επιλογές δρομολόγησης και τις συνθήκες ανέμου, υπολογίζεται σε περίπου δύο εβδομάδες, επιτρέποντας έτσι τρία έως τέσσερα ταξίδια μετ’ επιστροφής ετησίως.